    From: dominik <n...@d...kei.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Czy taki obraz jest normalny? ekranowy - OT
    Date: Sat, 20 Jun 2009 00:56:52 +0200
    <gvbitd$h4c$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@l...localdomain>
    <gvn3e4$o6m$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@l...localdomain>
    <gvr8hm$n4b$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@l...localdomain>
    <h1gtda$5ke$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@l...localdomain>
    <h1h180$m5f$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@l...localdomain>

    l...@l...localdomain wrote:
    > W Wikipedii stoi, że 0.5-1MB. Ale opierają się na danych z połowy zeszłego
    > roku.

    Mam trzy dyski SSD i żaden z nich nie cierpi z okazji takiej przypadłości.
    Są wolne, takie sobie i szybkie, ale każdy przy 64kB osiąga niemalże
    maksimum odczytu/ zapisu. Przy 32kB jest niewiele mniej. Zresztą zobacz:

    http://4.bp.blogspot.com/_ZKlSQm2j7TI/SIJYI3LM3uI/AA
    AAAAAAC9M/t51Wm9IuGQU/s400/16g900ssdnew.jpg
    http://3.bp.blogspot.com/_ZKlSQm2j7TI/SIMJ86GKNlI/AA
    AAAAAAC9U/oqKe6VNEfZc/s400/MK3008GAL.jpg
    http://3.bp.blogspot.com/_ZKlSQm2j7TI/SDPq2AIRdSI/AA
    AAAAAACfI/vagiQfiv79g/s400/4g701ssd.jpg
    http://2.bp.blogspot.com/_ZKlSQm2j7TI/SIJXRC314PI/AA
    AAAAAAC8s/XIcIG4YiDlo/s400/4gbssd901.jpg

    Widzisz gdzieś coś takiego? Dyski te pochodzą też z tego okresu. Może Ci w
    intelu opisywali jakiś skrajny i archaiczny dziś przypadek? :)
    No nie wiem - zadziwiasz mnie tym problemem. Dostałeś już dane kilku
    dysków, różnych producentów i nie ma tam gdziekolwiek czegoś takiego :)

    > No jest to jedno z częściowych rozwiązań. Tylko zobacz, że nadal musisz
    > zapisać 32 kilobajty zamiast 2... No i zobacz - te lepsze dyski będą to
    > miały gdzieś, bo i tak same będą dokonywać fizycznej alokacji w jakichś
    > zupełnie innych jednostkach (kojarzy mi się tu 4 kilobajty), w ułożeniu
    > zupełnie niezależnym od tego, co sobie kernel systemu wymyślił.

    Kiedyś jak miałem dysk 250MB i na nim OS/2 z HPFS-em to były sprytne
    programiki do wyliczenia ile by się straciło miejsca używając fat :) No i
    wyliczał, że np na całej partycji byłoby 4MB mniej wolnego :) Teraz niech
    by strata wynosiła 100MB... to i tak to nic przy takim dysku.
    Tak czy inaczej wierz mi, że chodzi to bardzo szybko. Eee z runcore
    startuje mi znacznie szybciej niż normalny laptop z niby to szybkim
    dyskiem 7200 :)

    d.