    From: dominik <n...@d...kei.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Czy taki obraz jest normalny? ekranowy - OT
    Date: Fri, 19 Jun 2009 22:45:27 +0200
    <gvbitd$h4c$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@l...localdomain>
    <gvn3e4$o6m$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@l...localdomain>
    <gvr8hm$n4b$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@l...localdomain>

    l...@l...localdomain wrote:
    > Akurat tutaj się _bardzo_ mocno mylisz. Małe pliki to właśnie pięta
    > Achillesowa wszystkich SSD poza nowymi Intelami. Niestety zapis takiego
    > 2KB pliku wymaga zapisania typowo 512KB, a żeby nie stracić tego co
    > było dookoła trzeba to też odczytać. Więc nagle z 2KB transferu robi
    > nam się megabajt, w obie strony. Intele sobie z tym radzą, bo robią
    > write combining.

    Przesadzasz bardzo - z 512KB się nie zgodzę. Problem jest w zapisie plików
    Zobacz sobie jak sprawują się runcore:
    http://1.bp.blogspot.com/_ZKlSQm2j7TI/Sf7mTSSLUOI/AA
    AAAAAAGZI/I7I_MmsB310/s400/runcorepro4.PNG

    Jak widać już przy 32KB jest ponad 150MB/s. Przy mniejszych jest to
    raczej kwestia systemu plików z wiadomymi klasterkami, choć może i sam
    dysk coś dokłada. Za to już od plików 64KB masz prędkości dochodzące do
    250MB/s.

    > Ale to i tak nie zmienia faktu, że po jakimś czasie tracą przez
    > fragmentację. I to nie jest jak fragmentacja w magnetycznych,
    > że wystarczy puścić defrag. Tutaj masz wear-leveling niewidoczny
    > z poziomu systemu operacyjnego, więc defrag nic nie daje. Zalecane
    > jest pełne formatowanie dysku co miesiąc lub trzy...

    A ten problem akurat nie jest mi znany i z pewnością nie będę formatował
    dysku co 2-3 miesiące :)

    d.