  • Data: 2010-05-20 09:35:43
    Temat: Re: Czy taka zmiana ma sens - dyski
    Od: Mark <t...@a...w.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 19 May 2010 16:12:42 +0200, Konrad N.S. napisał(a):

    > na to jestem przygotowany, mam płytę instalcyjną z XP Home SP3, klucz,
    > zewnętrzne DVD.

    Wiec nie ma przeciwwskazan

    > tak. to pogarsza sprawę dla tego co chcę zrobić, dla zamiany dysku
    > bootowalnego z C na D? żeby dotychczasowy D stał się C?

    Nie. Nie ma zadnego znaczenia.

    > w biosie, przed/podczas reinstalacji systemu?
    > - błagam prostymi słowami pisz! -

    BIOSu nie tykaj, bo po co. Raz, ze w laptopach konfiguralnosc biosu ostatnio
    jest prawie zerowa, a dwa, ze to nie BIOS przypisuje dyskom nazwy literowe -
    bios jedynie pokazuje ktory dysk jest d pierwszego, do drugiego kontrolera
    podpiety itp.
    Wiec opcje masz dwie tak naprawde. Albo *fizycznie* zamienic napedy
    miejscami, tzn przepiąć je na tasiemkach - co spowoduje ze np instalator
    bedzie widzal dysk 8GB jako pierwszy, nie jako drugi - albo nie przepinac,
    uruchomic instalator XP (polecam "czystego" XP, nie zadne recovery z Asusa)i
    gdy dojdzie do etapu wyborow dysku, wyswietla Ci sie dwa: 4 i 8GB, z
    przypisanymi literami i sformatowane.
    Proponuje tak - z *obu* usuwasz partycje calkowicie - spowoduje to ze
    tracisz przypisanie liter do dyskow.
    - wybierasz *drugi* dysk, zakładasz na nim partycje - wiec narzuci mu C:
    - nie zajmujesz sie wcale pierwszym dyskiem ( jego sformatujesz sobie juz
    pod Windowsem, w Menedzerze Dyskow, i wskazujesz instalacje na drugim dysku.

    To w wersji optymistycznej, tzn ze instalator Windows wogole rozpozna Twoje
    dyski. Jesli napisze ze brak dyskow twardych - to niestety, ale bedziesz
    musial skorzystac z nlite, zeby sobie stworzyc plytke instalacyjna XP ze
    zintegrowanymi sterownikami SATA/AHCI Twojego kontrolera.

    > w tym akurat modelu 901 nie ma recovery. 100%. dysk C 4GiB, D 8 GiB,
    > płyta instalacyjna DVD z XP Home SP3.

    "czysty" XP czy XP od Asusa?

    > czy po zmianie dotychczasowego D w bootowalny "nowy-C" te narzedzia
    > nie będą sie instalowały razem z systemem na nowym-C?
    > a tych narzedzi istotnyh jest OIDP 5 lub 6 sztuk.

    Z tymi narzedziami to bywa roznie, bo:
    - przy preinstalacji fabrycznej, producent ma wszystko gdzies, i laduje na
    dysk systemowy.
    - przy instalacji recznej czesto nie da sie wybrac docelowego miejsca
    instalacji, tylko laduje sie domyslnie, czyli c:/program files
    - a jak juz sie da wybrac sciezke, to i tak wiele bibliotek laduje sie do
    folderu systemowego..

    > znowu nie rozumiem. w dodaj-usuń-programy wystarczy odinstalowac
    > tepoprawki, które pozwolą się odinstalować?

    Nie nie nie. Tam usuniesz cala poprawke, a nie jej kopie.
    http://forum.dobreprogramy.pl/optymalizacja-odchudza
    nie-windowsa-opis-krok-kroku-t76580.html
    przegladnij to sobie, zwroc uwage na "usuwanie plikow aktualizacyjnych"

    --
    Mark