    From: "Konrad N.S." <n...@o...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Czy taka zmiana ma sens - dyski
    Date: Wed, 19 May 2010 16:12:42 +0200

    Użytkownik "Mark" <t...@a...w.pl> napisał w wiadomości
    news:1fjnt4hc2sia3$.dlg@smok.wot...

    > Oczywiscie. Choc wiaze sie z przeinstalowaniem systemu.

    na to jestem przygotowany, mam płytę instalcyjną z XP Home SP3, klucz,
    zewnętrzne DVD.

    > OIDP te male asusy, to w dodatku dyski SSD, prawda?

    tak. to pogarsza sprawę dla tego co chcę zrobić, dla zamiany dysku
    bootowalnego z C na D? żeby dotychczasowy D stał się C?

    > Bawilem sie takim Asusem. I mialem ochote za jaja powiesic tego
    > ynteligenta,
    > co tak wymyslil.

    mam to samo, te same rządze.

    > Mozna.

    w biosie, przed/podczas reinstalacji systemu?
    - błagam prostymi słowami pisz! -

    > Jesli na dodatek sciegniesz z obu dyskow, w instalatorze Windows,
    > partycje, i jako pierwsza zalozysz na drugim dysku, stanie sie ona
    > dyskiem C

    tego niestety nie rozumiem.

    > Natomiast kwestia jest nieco inna. Jak dobrze pamietam, te Asusy nie
    > maja
    > napedu DVD. Wiec najpierw sobie sprawdz, czy rzeczywiscie masz tylko
    > dwie
    > partycje, czy masz tez trzecia, ukryta, recovery (bo nie pamietam).

    w tym akurat modelu 901 nie ma recovery. 100%. dysk C 4GiB, D 8 GiB,
    płyta instalacyjna DVD z XP Home SP3.

    > Jak dobrze pamietam,, to nie tylko kwestia samego windowsa, ale i
    > narzedzi
    > asusowych ktore oczywiscie laduja sie na c..

    czy po zmianie dotychczasowego D w bootowalny "nowy-C" te narzedzia
    nie będą sie instalowały razem z systemem na nowym-C?
    a tych narzedzi istotnyh jest OIDP 5 lub 6 sztuk.

    > zacznij od wywalenia wszystkich kopii poprawek ktore trzyma
    > sobie windows, celem umozliwienia ich ewentualnego odinstalowania.

    znowu nie rozumiem. w dodaj-usuń-programy wystarczy odinstalowac
    tepoprawki, które pozwolą się odinstalować?

    > Mozliwe. A w bIOS nic nie ruszaj, zreszta, w tych notebookowych
    > biosach
    > teraz malo co sie da zmienic.

    to w jaki sposob zmienić dotychczasowy D *GiB w dysk systemowy, z
    którego bedzie całość ruszać?