  • 1. Data: 2011-07-09 14:52:35
    Temat: Czy taka ladowarka USB na stale wetknieta do zapalniczki pobiera prad?
    Od: topek <t...@p...pl-zamien-0-na-o>

    Witajcie,
    kupilem sobie takie ustrojstwo:
    http://cdn.cnetcontent.com/14/e9/14e9eeff-c206-4a04-
    ab97-3a615bd98d6f.jpg

    (nazywa sie to HAMA Picolino).

    Cze jesli to cos bedzie caly czas siedzialo we wtyczce zapalniczkowej to
    pobiera prad?
    Diody nie ma zadnej, wiec to napewno odpada.
    Czy dopiero jak podobne telefon zaczyna pobierac prad?

    Nie chcialbym auta kiedys z padnietym aku zastac :)

    Wedlug mnie, nie pobiera, bo dopiero jak podpinamy cos na usb zamykamy
    obwod i prad plynie, ale moge sie mylic
    Moze dla niektorych to pytanie jest trywialne, ale wole zapytac :)

    --
    topek -> jak zawsze pozdrawiajacy
    "Może Oko tylko mydli oko

  • 2. Data: 2011-07-09 15:08:22
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "topek" <t...@p...pl-zamien-0-na-o>
    napisał w wiadomości news:4e184f1d@news.home.net.pl...
> [...]
    > obwod i prad plynie, ale moge sie mylic
    > Moze dla niektorych to pytanie jest trywialne, ale wole zapytac :)

    jeśli nie ma diody, to nie powinna pobierać prądu. W rzeczywistości może
    wystąpić jakiś pobór w zależności od budowy, ale to powinny być w najgorszym
    wypadku jakies pomijalne wartości wynikające z nieidealności użytych
    komponentów, ktore mogą same w sobie generować jakieś straty.

    W ogólności dopóki nie połączysz obciążenia prąd nie płynie (zakłądając ze
    nie ma diody)

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 3. Data: 2011-07-09 15:29:06
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2011-07-09 14:52, topek pisze:
> [...]
    > Czy dopiero jak podobne telefon zaczyna pobierac prad?
    >
    > Nie chcialbym auta kiedys z padnietym aku zastac :)

    Nie pobiera, jeśli gniazdo potrzebuje kluczyka w stacyjce :)

    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

  • 4. Data: 2011-07-09 15:44:15
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    t.pl
    *topek* napisał(-a):

> [...]
    > obwod i prad plynie, ale moge sie mylic
    > Moze dla niektorych to pytanie jest trywialne, ale wole zapytac :)

    Mogę sie mylić, ale moim zdaniem pobiera po to, żeby napięcie instalacji
    auta dostosować do standardu USB. I będą to jakieś elementy bierne.
    Właściwszym miejscem na to pytanie byłoby pl.misc.elektronika, tam są
    mózgi od takich spraw :)

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 5. Data: 2011-07-09 15:51:07
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

> [...]
    ab97-3a615bd98d6f.jp
    > (nazywa sie to HAMA Picolino).
    > Cze jesli to cos bedzie caly czas siedzialo we wtyczce zapalniczkowej to

    Tak
    Chyba że po wyciągnięciu kluczyka masz odcinane zasilanie zapalniczki

    > Diody nie ma zadnej, wiec to napewno odpada.
    > Czy dopiero jak podobne telefon zaczyna pobierac prad?

    Nie, pobiera zawsze prąd, tylko na biegu jałowym jest to bardzo mały prąd
    (zależy od budowy elektroniki od mikroamper do kilku mA)

    --
    Irokez

  • 6. Data: 2011-07-09 15:53:48
    Od: "jerzy.n" <j...@t...de>

    Użytkownik "Big Jack" <a...@b...zz> napisał w wiadomości

> [...]
    > auta dostosować do standardu USB. I będą to jakieś elementy bierne.
    > Właściwszym miejscem na to pytanie byłoby pl.misc.elektronika, tam są
    Chyba jednak sie nie mylisz , z chwila włączenia do napięcia pracują
    przetworniki napięciowe i to jest niezależne od włączonego
    poboru.Identycznie jest z zasilaczem sieciowym ...

  • 7. Data: 2011-07-09 18:35:13
    Od: Excite <n...@n...bedzie.pl>

    W dniu 2011-07-09 14:52, topek pisze:
    > Cze jesli to cos bedzie caly czas siedzialo we wtyczce zapalniczkowej to
    > pobiera prad?

    Zmierz mu rezystancje to się dowiesz czy obwód jest zamknięty.

  • 8. Data: 2011-07-09 18:59:30
    Od: topek <t...@p...pl-zamien-0-na-o>

    W dniu 2011-07-09 18:35, Excite pisze:

    > Zmierz mu rezystancje to się dowiesz czy obwód jest zamknięty.
    Mikserem czy elektryczna szczoteczka do zebow? ;)

    A powaznie to ja sie nie znam na takich rzeczach, ale moj szwagier jest
    moderatorem na elektrodzie to dam muz do zmierzenia.

  • 9. Data: 2011-07-09 19:19:12
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2011-07-09 18:59, topek pisze:

    > A powaznie to ja sie nie znam na takich rzeczach, ale moj szwagier jest
    > moderatorem na elektrodzie to dam muz do zmierzenia.

    No bez jaj. Nie potrafisz nawet sprawdzić czy gniazdko zapalniczki
    wymaga przekręcenia kluczyka?

    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

  • 10. Data: 2011-07-09 19:32:07
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Grejon" <g...@g...com> napisał w wiadomości

    > No bez jaj. Nie potrafisz nawet sprawdzić czy gniazdko zapalniczki wymaga
    > przekręcenia kluczyka?

    Za dużo wymagasz.