  • 11. Data: 2011-07-09 19:35:40
    Temat: Re: Czy taka ladowarka USB na stale wetknieta do zapalniczki pobiera prad?
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    Irokez pisze:
> [...]
    ab97-3a615bd98d6f.jp

    > Tak
    > Chyba że po wyciągnięciu kluczyka masz odcinane zasilanie zapalniczki

    > Nie, pobiera zawsze prąd, tylko na biegu jałowym jest to bardzo mały
    > prąd (zależy od budowy elektroniki od mikroamper do kilku mA)

    Jest tak jak Irokez napisał. nic dodać. Wiecej prądu żre autoalarm niż
    nieobciążona ładowarka

    ToMasz

  • 12. Data: 2011-07-09 21:01:56
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    wiadomości news:iva3ag$qnb$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "Grejon" <g...@g...com> napisał w wiadomości
    > Za dużo wymagasz.

    A bo wyskakujecie z takimi dziwnymi pomysłami, zmierz miernikiem oporność
    metodą 4-ro przewodową ;)
    Niech podłaczy nawigację, lodówkę turystyczną czy CB jak ma z wtykiem i
    patrzy czy zgaśnie po wyłaczeniu zapłonu :)

    Pozdro

    --
    Irokez

  • 13. Data: 2011-07-09 21:15:40
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    W dniu 2011-07-09 21:01, Irokez pisze:

    > A bo wyskakujecie z takimi dziwnymi pomysłami, zmierz miernikiem
    > oporność metodą 4-ro przewodową ;)

    Pomiar rezystancji i tak mógłby nie przynieść pewnych rezultatów
    (stabilizatory napięcia to układy nieliniowe).

    > Niech podłaczy nawigację, lodówkę turystyczną czy CB jak ma z wtykiem i
    > patrzy czy zgaśnie po wyłaczeniu zapłonu :)

    Albo niech zwyczajnie "wciśnie" zapalniczkę przed
    włożeniem/przekręceniem kluczyka, odczeka chwilkę, wyciągnie i jeśli nie
    będzie nagrzana, to... wiadomo.

    Osobiście bałbym się pozostawiać w samochodzie pod napięciem jakieś
    chińskie układziki, uproszczone do granic możliwości, które nie wiadomo
    czym mogą zaskoczyć. Nawet gdyby pobierały 1mW. :)

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 14. Data: 2011-07-10 10:51:11
    Od: topek <t...@p...pl-zamien-0-na-o>

    W dniu 2011-07-09 19:19, Grejon pisze:

    > No bez jaj. Nie potrafisz nawet sprawdzić czy gniazdko zapalniczki
    > wymaga przekręcenia kluczyka?

    Najpierw piszesz:
    "Zmierz mu rezystancje to się dowiesz czy obwód jest zamknięty. "

    A teraz piszesz o przekreceniu kluczyka?

    Nie wiedzialem ze rezystencje mierzy sie przekreceniem kluczyka.
    Jak to niemcy mowia: "wieder was gelernt"

    --
    topek -> jak zawsze pozdrawiajacy
    "Może Oko tylko mydli oko

  • 15. Data: 2011-07-10 10:53:08
    Od: topek <t...@p...pl-zamien-0-na-o>

    W dniu 2011-07-09 19:32, Cavallino pisze:
    > Użytkownik "Grejon" <g...@g...com> napisał w wiadomości

    > Za dużo wymagasz.
    Ech konik, konik.
    Zalosny bucu.
    Chodzisz i kasasz. Przy kazdej nadazajacej sie okazji.
    Widac trafia w sedno, skoro tak mendzisz.
    Zamiast spedzac tyle czasu na necie, zapros przyjaciol na kolacje, albo
    wyskocz na wspolny urlop.

    --
    topek -> jak...

  • 16. Data: 2011-07-10 10:55:55
    Od: topek <t...@p...pl-zamien-0-na-o>

    W dniu 2011-07-09 21:15, Dykus pisze:

    > Osobiście bałbym się pozostawiać w samochodzie pod napięciem jakieś
    > chińskie układziki, uproszczone do granic możliwości, które nie wiadomo
    > czym mogą zaskoczyć. Nawet gdyby pobierały 1mW. :)
    Po pierwsze chinskie nie oznacza tandety.
    W chinach robi sie wszystko.
    Od pazdzierzu za 3zl po sprzed high endowy.
    Kwestia ceny.

    Po drugie to cos, co kupilem to markowy (w miare) produkt: HAMA i
    kosztowal 70zl, wiec minimalnej jakosci mozna wymagac.
    Kiedys kupilem ladowarke taka wlasnie nonameowa za max 10zl i podczas
    jazdy nie byl w stanie dostarczac tyle pradu co telefon zuzywal podczas
    nawigowania.
    Wiec po 200-300km telefon zdychal.

  • 17. Data: 2011-07-10 11:48:10
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2011-07-10 10:51, topek pisze:

    > Najpierw piszesz:
    > "Zmierz mu rezystancje to się dowiesz czy obwód jest zamknięty. "

    Ja? Nawet swojego wątku nie potrafisz śledzić

    > A teraz piszesz o przekreceniu kluczyka?

    Tak, skoro twoim największym zmartwieniem jest czy ta ładowarka ci na
    postoju nie rozładuje akumulatora.

    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

  • 18. Data: 2011-07-10 12:04:18
    Od: "radxcell" <s...@o...pl>

    *topek* wrote in <news:4e184f1d@news.home.net.pl>:
    > Witajcie,
    > kupilem sobie takie ustrojstwo:
    > http://cdn.cnetcontent.com/14/e9/14e9eeff-c206-4a04-
    ab97-3a615bd98d6f.jpg
    > (nazywa sie to HAMA Picolino).
    > Cze jesli to cos bedzie caly czas siedzialo we wtyczce zapalniczkowej to
    > pobiera prad?
    > Diody nie ma zadnej, wiec to napewno odpada.
    > Czy dopiero jak podobne telefon zaczyna pobierac prad?
    > Nie chcialbym auta kiedys z padnietym aku zastac :)
    > Wedlug mnie, nie pobiera, bo dopiero jak podpinamy cos na usb zamykamy
    > obwod i prad plynie, ale moge sie mylic
    > Moze dla niektorych to pytanie jest trywialne, ale wole zapytac :)

    1. Pobiera.
    2. Ja mam u siebie na stale zabudowana ladowarke usb w kokpicie, dlatego
    jednoczesnie zamontowalem wlacznik i wyprowadzilem na zewnatrz. I po problemie.

    pozdr, rdx

  • 19. Data: 2011-07-10 12:07:03
    Od: topek <t...@p...pl-zamien-0-na-o>

    W dniu 2011-07-10 11:48, Grejon pisze:

    > Ja? Nawet swojego wątku nie potrafisz śledzić
    A przepraszam :)
    Zwracam honor.

    > Tak, skoro twoim największym zmartwieniem jest czy ta ładowarka ci na
    > postoju nie rozładuje akumulatora.
    To moge sprawdzic, ale ztcp to pomimo zgaszonego auta ladowanie dalej
    jest bo w poprzedniej ladowarce htc mialem logo podswietlane i ono sie
    swiecilo mimo wyjetego kluczyka.

    Ciekawe, czy mozna jakos np: modul komfortu przeprogramowac, zeby przy
    wyjeciu kluczyka jednak zasilanie nie szlo.

  • 20. Data: 2011-07-10 12:18:33
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2011-07-10 12:07, topek pisze:

> [...]
    >
    > Ciekawe, czy mozna jakos np: modul komfortu przeprogramowac, zeby przy
    > wyjeciu kluczyka jednak zasilanie nie szlo.

    Wątpliwe, jeśli gniazdo jest bezpośrednie z aku połączone to ono sobie
    cznia moduł komfortu :). Prędzej trzeba kabelki przełożyć "za stacyjkę"
    (np. podpiąć się do zailania radia albo dmuchawy) albo dorobić włącznik.

    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi