  • Data: 2007-03-16 23:17:41
    Temat: Re: Czy tak można zrobić z TP ?
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użyszkodnik Adam Modrzejewski napisał:

    > Tez tak nie do konca, zwrocmy uwage iz te obnizki robi glownie jedna
    > firma na rynku, ktora z powodu skali moze sobie na to pozwolic bo
    > czerpie zyski z xx innych uslug.

    Subsydiowanie jednej usługi z innych usług nie bardzo jest dozwolone, między
    innymi dlatego czały czas toczy się wojenka o ustalenie rzeczywistych
    kosztów w TP.

    > Inni operatorzy raczej nie sa sklonni
    > tak ciac cen i robia to wylacznie z powodu i w odpowiedzi na ruchy tej
    > pierwszej. Dla mnie sytuacja jest o tyle niebezpieczna iz na opisywana
    > firme nie ma zadnego sposobu ani prawnego ani regulacyjnego i moze w
    > niedlugim czasie w ogole dawac uslugi za darmo kosztem innych. Z pkt
    > widzenia takiego dostawcy uslugi sa skalkulowane na zysk, a z pkt
    > widzenia klienta koncowego ma np. net za darmo. Inna dziwna sprawa
    > naszego rynku to to ze na ogol promocje postrzegane sa jako standardowa
    > oferta. Wydaje mi sie to bardzo niezdrowa sytuacja.

    Sądzę, że po wielkiej burzy, jaka ostatno nastąpiła po wejściu BSA, ceny
    raczej się ustabilizują. ADSL w TP raczej już raczej tanieć nie będzie, bo
    proporcjonalnie też musiałaby potanieć oferta dla korzystających z BSA, a
    graty kolejne stawiac trzeba, zgodnie ze zgłaszanym zapotrzebowaniem
    operatorów korzystających. Wątpię, żeby stawianie kolejnych DSLAM-ów,
    tudzież traktów do nich, dawało zamykający się model biznesu przy kwotach
    rzędu 10 zł od łba.
    W każdym razie rola takich operatorków jak my, to walka o rozwiązania
    pozwalające na dostarczenie maksymalnie dobrej oferty dla kolejnych
    lokalnych operatorów, którzy z kolei obsłużą klientów indywidulanych,
    zachowując przy tym jeszcze jakiś w miarę godziwy zysk.

    --
    TOM TS635-RIPE
    Załoga górki rozrządowej szerokie ma perspektywy,