  • 21. Data: 2010-04-02 12:59:53
    Temat: Re: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
    Od: "Hants" <marcin@WYTNIJ_TOhants.pl>

    "DoQ" <p...@g...com> wrote in message
    news:hp4g8e$eft$1@mx1.internetia.pl...

    > ROTFL a slyszales o czyms takim jak wymiennik ciepla?

    Oczywiscie!. A czy Ty czytales posta do ktorego się odnosilem?
    " ot wywalić chłodnicę i dorzucić pompę która przepchnie wodę przez
    silnik."

    Pozdrawiam,

  • 22. Data: 2010-04-02 13:02:35
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>

    W dniu 2010-04-02 12:33, P_ablo pisze:
    > U?ytkownik "Wojciech Smagowicz [ZIWK]"<w...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Ale mozna powioslowac lub zalozyc zagiel ;)

    Możesz nie zdążyć nawet się przestraszyć...

    A wiosłowanie na 10m jachcie motorowym pod 5 Beauforta i 1m falę - życzę
    powodzenia...

    --
    Wojciech Smagowicz

  • 23. Data: 2010-04-02 13:05:28
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 02 Apr 2010 11:22:44 +0200, CUT wrote:
    >Przesyłam zapytanie znajomego który od ok 5 lat remontuje sobie 10m
    >łódź. Fabrycznie w łodzi były 2 silniki benzynowe V8. Z tego ci mówił to
    >poszły na złom (łódź było zatopiona).
    >
    >Teraz do sedna, potrzebna opinia samochodziarzy :)
    >Czy jest sens kombinować coś z samochodowymi silnikami deasla? Mam
    >możliwość załatwić znajomemu dwa silniki Mercedesa, a Mianowice 320CDI (R6).

    Zalezy co to lodz.
    Diesel wiadomo - mniej pali, tansze paliwo [nie zawsze], mniejsza
    moc/sporo ciezszy, dluzsze przebiegi, ropa bezpieczniejsza.

    Teraz pytanie - czy to szybka wyscigowka gdzie kazdy kg wazny, czy
    porzadny translalantyk ? :-)
    Czy po wstawieniu diesli mozna bedzie balast zdjac, czy trzeba bedzie
    dokladac ? :-)

    J.

  • 24. Data: 2010-04-02 13:09:08
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 02 Apr 2010 12:43:27 +0200, BQB wrote:
    >Ps. Ci wszyscy co piszą o słonej wodzie, to może jednak nie koniecznie
    >ta łódka będzie po nich pływać. Zawsze są jeziora i rzeki :P

    10m lodka z dwoma V8 na jeziorze ? Toz policja to zaraz ukarze :-)

    J.

  • 25. Data: 2010-04-02 13:13:38
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    > Zależy od ceny tych diesli ;-)
    >
    > Pzdr,
    > Krzysiek Kiełczewski

    Tak prawdę pisząc to zamiast bawić się z mercedesa 3,2 CDI, choć to
    zacny silnik chyba jeśli to ja miałbym robić - wolałbym pobawić się z
    2,5TDI 140KM z Audi, ale tylko tymi starymi do 1997 5 cylindrowymi.

    Co pompa wtryskowa to pompa wtryskowa.

    Pozdrawiam !!

  • 26. Data: 2010-04-02 13:34:21
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-04-02, Czarek Daniluk <c...@n...com> wrote:

> [...]
    > zacny silnik chyba jeśli to ja miałbym robić - wolałbym pobawić się z
    > 2,5TDI 140KM z Audi, ale tylko tymi starymi do 1997 5 cylindrowymi.

    Do tego silnika to mnie przekonywać nie musisz - taki mam ;-)

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 27. Data: 2010-04-02 18:42:47
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 02 Apr 2010 11:22:44 +0200, CUT napisał(a):

    > Teraz do sedna, potrzebna opinia samochodziarzy :)
    > Czy jest sens kombinować coś z samochodowymi silnikami deasla? Mam
    > możliwość załatwić znajomemu dwa silniki Mercedesa, a Mianowice 320CDI (R6).

    Oczywiście. Na przykład 'Polonia' pływa z silnikiem od Mercedesa.

    jedyna w zasadzie modyfikacja, to układ chłodzenia - albo z wymiennikiem,
    albo od razu na wode zaburtową.

    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98)

  • 28. Data: 2010-04-02 18:43:27
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 2 Apr 2010 11:05:31 +0100, Hants napisał(a):

    > Niezla teoria. Woda o temperaturze 5-10 stopni w bloku nagrzanym (o ile da
    > sie go w ogole nagrzac) do jakichs 100.

    Żadna teoria. Z chłodnicy też masz wodę o temperaturze dużo niższej od
    temperatury silnika.

  • 29. Data: 2010-04-02 18:44:17
    Temat: Re: Czy silnik samochodowy nadaje sie do ?odzi?
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 02 Apr 2010 12:05:08 +0200, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

    > Dwa obiegi: wewnętrzny ze słodką wodą (bądź jakimś petrygo), wymiennik
    > ciepła i obieg otwarty.

    Po prostu - kawał rury za burtą ;)

  • 30. Data: 2010-04-02 20:30:16
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 02 Apr 2010 13:34:21 +0200, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

    > Do tego silnika to mnie przekonywać nie musisz - taki mam ;-)

    Tylko czy turbo do łodzi to dobry pomysł? Choć w sumie intercooler można
    wsadzić do wody ;)