eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCzy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 210

  • 121. Data: 2010-04-07 18:24:00
    Temat: Re: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Jurand" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:hphcir$v2u$1@news.onet.pl...

    >>> Interesujące rozwiązanie. Ma jedną wadę - nie będzie działało. Jak
    >>> wyobrażasz sobie "stabilizację temperatury wody wlatującej do silnika"
    >>> przy
    >>> zamkniętym, z oczywistych względów, termostacie i doprowadzonej do
    >>> obiegu
    >>> wodzie zaburtowej o temperaturze c.a. 20 stopni.
    >>
    >> Banalnie. Tak jak to miały silniki V6 koeln z Granady.
    >> Termostat miał dwa zawory, a nie jeden. Zamykając dolot z chłodnicy
    >> jednocześnie otwierał dolot z by-passu tejże.
    >
    > To dlaczego takie rozwiązanie jest lepsze, niż zwykły termostat na
    > wylocie, stabilizujący temperaturę wypływającej z silnika wody? Dopóki
    > silnik nie osiągnie temperatury roboczej, będzie zamknięty, potem
    > pozostanie delikatnie uchylony.

    Bo tak uważa Adaś, a on zawsze uważa się za najmądrzejszego :)


  • 122. Data: 2010-04-07 18:29:10
    Temat: Re: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Jurand" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:hphdqi$2o6$1@news.onet.pl...

    > Poza tym rozwiązanie przez Ciebie proponowane będzie mogło działać tylko w
    > warunkach obiegu zamkniętego - inaczej woda z bypassu "wyleci" do jeziora
    > i będziesz miał taaaaką stablizację temperatury.

    No wiez, jak możesz w taki sposób podważać adasiowe twierdzenia ? :)
    Teraz Adaś zacznie Cię wyzywać od idiotów, albo nabierze wody w usta i
    będzie udawał, że tego tematu nie było i Twojego pytania także.
    Ot, taka jego natura. Choćby nie wiem co to nie przyzna się swojego do błędu
    i błędnych założeń :D


  • 123. Data: 2010-04-07 19:00:43
    Temat: Re: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Adam Płaszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl> napisał w
    wiadomości news:12x2gc0kznoxr$.dlg@oldfield.org.pl...

    > Ona jest odśrodkowa i zapewniam Cię, zaróno tłoczy jak i zasysa.

    Zasysa jak ma co zasysać.
    Wystarczy tylko niewielka przerwa w ciągłości cieczy (pęcherz powietrza) i
    doopa.
    Sam rozruch takiego układu wymagałby pompy odpowietrzającej.

    >> wymusza tylko cyrkulację medium chłodzącego ale nie powoduje
    >> powstawania jakichś ciśnień i podciśnień w układzie. Przy otwartym
    >
    > LOL, to może jednak sprawdź ;)
    >
    >> układzie chłodzenia silnika w łodzi, gdy silnik nie pracuje - woda
    >> spłynie z układu,
    >
    > Mhm. A powietrze którędy wejdzie?

    A choćby spod łodzi podczas większego przechyłu łodzi powodującego
    podniesienie wlotu powyżej lustra wody.
    Ale takze i na skutek małe nieszczelności na uszczelniaczach pompy, które
    nie przepuszczą wody, ale potrafią przepuścić powietrze.

    >> wodę będzie podawać. Dobrze byłoby mieć też pompę elektryczną która po
    >> wyłączeniu silnika po intensywnej pracy przepompowałaby jeszcze przez
    >> silnik wodę chłodzącą przez minutę lub dwie, w przeciwnym przypadku
    >> warto zostawić silnik na minutę dwie na wolnych obrotach aby w silniku
    >> nie została gorąca woda która po jego wyłączeniu zacznie wrzeć.
    >
    > OK, a teraz się zastanów, co się dzieje w aucie po wyłączeniu i czemu
    > jakoś
    > nie wrze ;)

    Bo po wyłaczeniu silnika w razie potrzeby pracuje wentylator chłodzący
    chłodnicę oraz silnik powietrzem.


  • 124. Data: 2010-04-07 19:09:54
    Temat: Re: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Jackare" <j...@g...com> napisał w wiadomości
    news:01ae7ae4-8a07-4efa-be0c-

    No co Ty ?
    Jak śmiesz podważać tak wielki autorytet i tak ogromne adasiowe
    doświadczenie ?
    On co prawda nigdy na oczy nie widział takiego silnika, ale on wie najlepiej
    :D


  • 125. Data: 2010-04-07 19:18:36
    Temat: Re: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>


    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:vhgjr5lb2eh91u9ivlp3pf4f1t6tpfdp14@4ax.com...

    >>> Herezje to nie. Pompa odsrodkowa, czyli obiegowa, o znikomym
    >>> cisnieniu.
    >>>
    >>Pewnie wszystko zalezy od wirnika ale 150 bar to nie takie znikome
    >>cisnienie
    >>:)
    >>http://pl.wikipedia.org/wiki/Pompa_odśrodkowa
    >
    > 150m to tylko 15 bar, choc to i tak sporo jak na urzadzenie ktore jest
    > przelotowe :-)
    >
    > Ale z malego wirniczka samochodowego tyle nie wyjdzie.

    I do tego działa tylko jak jest zalana wodą. Jak tylko dostanie się
    powietrze to już wody nie podciągnie.


  • 126. Data: 2010-04-07 19:29:57
    Temat: Re: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Adam Płaszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl> napisał w
    wiadomości news:sumrzrdomcih$.dlg@oldfield.org.pl...

    >>>coz za herezje!
    >>>Jest to najzwyczajniejsza pompa odsrodkowa, chyba najczesciej stosowana
    >>>konstrukcja.
    >>
    >> Herezje to nie. Pompa odsrodkowa, czyli obiegowa, o znikomym
    >> cisnieniu.
    >
    > Ciśnienie jest znikome, bo układ nie daje oporów za duzych. Jednak
    > podobnej
    > wielkości pompy odśrodkowe w hydroforach dają 4-5 atmosfer aż miło.

    Przy jakiej prędkości obrotowej ?
    Poza tym są to pompy wielostopniowe.

    Jaką masz prekość obrotową pompy w silniku spalinowym ?


  • 127. Data: 2010-04-08 00:07:56
    Temat: Re: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 7 Apr 2010 09:35:10 +0200, Jurand napisał(a):

    >> Banalnie. Tak jak to miały silniki V6 koeln z Granady.
    >> Termostat miał dwa zawory, a nie jeden. Zamykając dolot z chłodnicy
    >> jednocześnie otwierał dolot z by-passu tejże.
    >
    > To dlaczego takie rozwiązanie jest lepsze, niż zwykły termostat na wylocie,
    > stabilizujący temperaturę wypływającej z silnika wody? Dopóki silnik nie
    > osiągnie temperatury roboczej, będzie zamknięty, potem pozostanie delikatnie
    > uchylony.

    A jak sie otworzy, to rozgrzany silnik dostanie miły zastrzyk zimniutkiej
    wody i podziękuje Ci za to.

    Zresztą w wypadku aut jest również podobnie, choć jednorazowo - otwarcie
    termostatu skutkuje zastrzykiem zimnej wody w układ (to co było w
    chłodnicy).
    Układ z termostatem na dolocie powoduje, że silnik nie przeżywa udarów
    termicznych.

    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98)
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++


  • 128. Data: 2010-04-08 00:08:24
    Temat: Re: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 7 Apr 2010 09:56:25 +0200, Jurand napisał(a):

    > Poza tym rozwiązanie przez Ciebie proponowane będzie mogło działać tylko w
    > warunkach obiegu zamkniętego - inaczej woda z bypassu "wyleci" do jeziora i
    > będziesz miał taaaaką stablizację temperatury.

    Woda z By-passu nie wyleci do jeziora, tylko z powrotem do pompy wody.

    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98)
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++


  • 129. Data: 2010-04-08 00:14:34
    Temat: Re: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 6 Apr 2010 16:18:02 -0700 (PDT), Jackare napisał(a):

    >> Ojej, naprawdę? Wiesz, a hydrofory jakoś mają to rozwiązanie. Wiesz,
    >> zdradzę Ci wielka tajemnicę - są uwaga, zawory zwrotne.
    >>
    > Przeciwzwrotne jeśli już. Niepotrzebna komplikacja układu. W dodatku
    > komplikacja która nic nie daje. W hydroforze ciśnienie zapewnia
    > jeszcze membrana i zawory przeciwzwrotne są tym cisnieniem dodatkowo
    > domykane. W silniku byłoby to tylko statyczne ciśnienie wywierane
    > przez masę wody. Nie ma w tym specjalnego ani celu ani sensu. Lepiej

    Jurand, widziałeś Ty kiedyś taką prosta, odśrodkową pompe hydroforową?

    > Jest jeszcze jedna rzecz o której nie pisałem. Łódź po wyciągnięciu z
    > wody powinno się opróżnić z cieczy chłodzącej. Zaleca to (wręcz
    > wymaga) każdy producent. Zaleca też by zrobić to przez "odcieknięcie"
    > bo "przedmuchanie" pracującym silnikiem to najdroższy z możliwych
    > sposobów. Wszystkie te zwrotno-blokujące systemy tylko by w tym
    > przeszkadzały.

    Zaleca się, bo?

    >> Świetnie. SKĄD TO POWIETRZE? Bo wiesz, wprowadzanie wody do wydechu
    >> niekoniecznie musi być ponad linia wody.
    >>
    > Ale ja nie pisze tutaj jak coś można zrobić tylko jak się to w
    > rzeczywistych istniejących rozwiązaniach robi. Jeżeli poobserwujesz
    > łodzie i statki zauważysz że nawet jeżeli woda chłodząca nie jest
    > kierowana do wydechu, to i tak jest wypuszczana poza łódź ponad linią
    > zanurzenia statku.

    Ja wiem, że się robi. Rzecz w tym, że to, iż coś 'się robi' nie oznacza, że
    jest to w danym, konkretnym przypadku najlepsze.


    >> Nie mam otwartego. mam zamknięty.
    >>
    > Tak ? Ciśnieniowy? Z naczyniem przeponowym ? Myślę że jednak otwarty z
    > zaworkiem odpowietrzająco-napowietrzającym zbiornik wyrównawczy.

    Myśl dalej. A ja jakoś zauważam, że w układzie otwartym nie pojawi się
    nadciśnienie. Ale możesz zweryfikowac swoje myślenie odkręcając korek z
    układu chłodzenia na rozgrzanym sinkiu i nachylając się nad wlewem.

    > zrób proste doświadczenie: zagotuj wodę w czajniku elektrycznym do
    > wrzenia i szybko ją wylej (zamiast czajnika może być automat do
    > jajek). A potem nalej nieco zimnej wody na grzałkę lub płytę grzewczą.
    > Co się dzieje? TAAAAK! Woda skwierczy, wrze i na tychmiast
    > odparowuje. Pali się ognisko? Grzałka jest załączona ? Nic z tych
    > rzeczy, przecież wszystko jest wyłączone

    Zrób właściwe doświadczenie - włącz czajnik i doprowadź wode do temperatury
    87 stopni i wyłącz. Teraz zrób to, co postulowałeś, albo w inny sposób
    doprowadź do wrzenia wodę w nim zawartą.

    Ja rozumiem, że silnik ma pewną bezwładność termiczną, jednak gdyby było
    tak, jak postulujesz, to po wyłączeniu silnika każdy by się gotował jak ta
    lala.


    > wylotowych w głowicy rozpływa się po materiale głowicy i bloku. Zanim
    > zostanie wypromieniowana jest w stanie gotować i odparowywać
    > niewielkie ilości wody pozostałe w kanałach układu chłodzenia. Nie

    Dlatego pozostawione są wielkie ilości.


    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98)
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++


  • 130. Data: 2010-04-08 00:24:12
    Temat: Re: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 7 Apr 2010 19:29:57 +0200, Plumpi napisał(a):

    >> Ciśnienie jest znikome, bo układ nie daje oporów za duzych. Jednak
    >> podobnej
    >> wielkości pompy odśrodkowe w hydroforach dają 4-5 atmosfer aż miło.
    >
    > Przy jakiej prędkości obrotowej ?

    1350 obr/min - czyli praktycznie tyle, co pompa w samochodzie na biegu
    jałowym.

    > Poza tym są to pompy wielostopniowe.

    Nie są. Pisze o prostych, jednostopniowych.

    > Jaką masz prekość obrotową pompy w silniku spalinowym ?

    Na biegu jałowym okolice 1500, przy obrotach mocy maksymalnej około
    7000obr/min.

    A taka pompa:
    http://www.allegro.pl/item979264398_pompa_wz750_hydr
    ofor_wz_750_express_wysylka_hypo.html
    Jakoś daje na jednym stopniu 7,8 bar... Czary, prawda, Jacusiu?

    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98)
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

strony : 1 ... 12 . [ 13 ] . 14 ... 20 ... 21


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: