-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: "Jurand" <j...@i...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
Date: Fri, 9 Apr 2010 07:04:32 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 68
Message-ID: <hpmcgl$6sm$1@news.onet.pl>
References: <4bb5b761$1@news.home.net.pl> <pgt0j60hr8t1$.dlg@lepper.institute.com>
<s...@k...sail-ho.pl>
<hp4jh1$sc8$2@news.onet.pl>
<s...@k...sail-ho.pl>
<1tdbg39rsnfqn$.dlg@oldfield.org.pl> <hp5jtp$m8p$1@news.onet.pl>
<1ixw00vljy1lf$.dlg@oldfield.org.pl> <hpf7pk$ja1$1@news.onet.pl>
<1psu1ozssljy5$.dlg@oldfield.org.pl> <hphcir$v2u$1@news.onet.pl>
<hphdqi$2o6$1@news.onet.pl> <2sxpggsqi8f5$.dlg@oldfield.org.pl>
<hpjrnk$328$1@news.onet.pl> <v...@o...org.pl>
NNTP-Posting-Host: nat3-21.ghnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1270789461 7062 91.150.222.21 (9 Apr 2010 05:04:21 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 9 Apr 2010 05:04:21 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5843
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2271645
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "Adam Płaszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl> napisał w
wiadomości news:vo4o8hw8ihxd.dlg@oldfield.org.pl...
> Istotnie. Plus na silniku bypass.
>
>> Chodzi mi o te "króćce", które wystają bezpośrednio z głowicy, czy też
>> bloku - jak sobie tam wolisz wyobrazić ;)
>
> No to masz kiepski silnik, ten V6 z granady miał więcej ;)
To teraz poproś silnik CDI, żeby też miał więcej.
>> Układ, który sugerujesz, że zadziała, to układ otwarty, w którym na
>> wlocie
>> masz wpływającą do termostatu wodę z jeziora plus wodę z bypassu - w
>> zależności od temperatury wody z bypassu masz otwarty jeden lub drugi
>> zawór
>> termostatu. Rozpatrujesz więc 2 przypadki:
>
> Jak widzę, masz kłopoty z wyobraźnią, może jednak narysuję.
No na razie na szczęście nie mam.
> Na zimno jest tak:
>
> ########
> wlot ######## wylot
> P===-=#silnik#======
> | ######## |
> | |
> | |
> +-[|-| ]==============<=+===========> wylot wody
> | T bypass TUTAJ
> |
> |
> ^ woda zimna
Piękny obrazek.
Teraz powiedz mi, skąd woda w miejscu oznaczonym TUTAJ będzie wiedziała, że
ma skręcić do bypassu, a nie spokojnie lecieć sobie do wylotu?
>> Teraz wytłumacz mi, o mistrzu sterowania obiegiem wody, w jaki sposób
>> chcesz
>> przekonać tą wodę, żeby z bypassu nie spieprzała do jeziora, tylko
>> grzecznie
>> do tego bypassu wróciła?
>
> Jak powyżej. Ja wiem, że Granada to dla Ciebie zbyt skomplikowana
> maszyneria, a przeczytanie ze zrozumieniem tego, co napisałem to już ponad
> Twe siły, ale może jednak spróbujesz? Clou w tym, że termostat nie ma
> jednej tarczki blokującej, a dwie, są to dwa zawory połączone ze sobą,
> kiedy jeden się zamyka, to drugi otwiera.
Ale ja wiem, jak zbudowany jest taki termostat, mi chodzi natomiast o
zupełnie inne miejsce, w którym woda wyleci Ci z układu cała do jeziora -
bynajmniej nie przez termostat ;)
> Co więcej, taki układ powoduje, że silnik szybko się nagrzewa, a po
> nagrzaniu nei następuje żaden udar termiczny, jak ma to w przypadku
> rozwiązań tanioprostych stosowanych w obecnych szmelcwagenach. No ale
> kiedyś silnik miał przejechać 20 lat, a teraz byle gwarancję....
Tak, bo w nowoczesnych silnikach termostat otwiera się od razu cały ;)
Jurand.
Następne wpisy z tego wątku
- 09.04.10 08:01 Krzysiek Kielczewski
- 09.04.10 08:29 Marcin Stankiewicz
- 09.04.10 09:09 Jackare
- 09.04.10 11:34 Jurand
- 09.04.10 11:37 Jurand
- 09.04.10 11:38 Jurand
- 09.04.10 17:45 Plumpi
- 09.04.10 17:47 Plumpi
- 10.04.10 01:53 Adam Płaszczyca
- 10.04.10 01:54 Adam Płaszczyca
- 10.04.10 01:52 Adam Płaszczyca
- 10.04.10 09:05 Jurand
- 10.04.10 09:06 Jurand
- 10.04.10 09:08 Jurand
- 14.04.10 14:54 Jurand
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 13. Raport Totaliztyczny: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka Nie Chroni Przed Wyzyskiem Ani Przed Eksploatacją
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=