-
Data: 2010-04-04 21:40:36
Temat: Re: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Sun, 4 Apr 2010 19:12:42 +0200, p47 <k...@w...pl>
wrote:
> Bardzo ogólnikowo to uzasadniłeś,- a czego konkretnie nie ogarnie w
> elektronice i w ogóle dlaczego ma wprowadzać jakies daleko idace zmiany (
> jakie?) do ECU? Dlaczego od razu ma wywalac CEL??
Ja nie wiem w jakiej epoce usnąłeś, ale obudź się: mamy rok
2010, czasy gdzie silnik jest bardziej dodatkiem do całego
systemu zarządzajacego niż ECU dodatkiem do silnika. Macki ECU
już dawno wyszły poza sam silnik, a wykastrowanie go z tych
funkcji może nie być proste czy w ogóle możliwe.
Co zrobić, jeśli ECU winszuje sobie znać stan skrzyni i sprzęgła
(a w wariancie pesymistycznym zarządzanie silnika może być
połączone z zarządzaniem ASB). I dlaczego nie mam na myśli
rewersu?
Co z immobilizerem? Co z alarmem?
Co z filtrem cząstek stałych, jeśli takowy jest i całą
czujnikologią do niego?
Co z ABS-em (hello, są samochody, w których uszkodzenie ABS-u
wywala CEL!) i w ogólności pomiarem prędkości kół/raportowaniem
uszkodzeń przez sterownik ABS/ASC/EBC/BAS/whatever.
Co z czujnikiem płynu w chłodnicy? (jakiej chłodnicy?)
Co z systemem klimatyzacji? (tak ECU też lubi wiedzieć, co robi
klimatyzacja)
Co z elektronicznym pedałem gazu?
Co z deską rozdzielczą/zestawem wskaźników? Tak, z nimi też gada
nowoczesne ECU.
Takich pytań są setki. W autach do sportu te wszystkie problemy
obchodzi się całkiem łatwo, za pomocą sportowego ECU. Widziałeś
już takowe do silnika CR? Na wolnym rynku, nie w Audi R15TDI?
Ja znalazłem jedno: wiem że istnieje i to właściwie wszystko,
nawet jego ceny nie mogę znaleźć. Vapourware?
O takich drobiazgach jak konieczność wystrojenia takiego ECU pod
konkretny silnik (szczególnie poza samochodem, wszak hamownie
silnikowe to stoją u każdego Mietka w stodole), o jego brakach,
które nie przeszkadzają w sporcie, ale poza już tak (przeróżne
korekcje temperaturowe, zarządzanie stanami nieustalonymi, etc)
nie wspominam.
> Dlaczego zatem akurat CR 320TD ma stanowic przeszkodę nie do pokonania, i
> "się nie nadaje"?
Prawidłowo postawione pytanie brzmi: dlaczego nowoczesny silnik
jest trudny w swapowaniu do czegokolwiek (szczególnie
czegokolwiek nie będącego samochodem), a diesel jeszcze
bardziej?
I dlaczego w tej łódce były dwa hamerykanckie V8, być może nawet
na gaźnikach...
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
Następne wpisy z tego wątku
- 04.04.10 21:46 Robert Rędziak
- 04.04.10 21:49 Robert Rędziak
- 04.04.10 21:49 Adam Płaszczyca
- 04.04.10 21:52 Bet
- 04.04.10 21:51 Adam Płaszczyca
- 04.04.10 21:56 Krzysiek Kielczewski
- 04.04.10 21:56 Krzysiek Kielczewski
- 04.04.10 21:58 Robert Rędziak
- 04.04.10 22:00 Robert Rędziak
- 04.04.10 22:03 Robert Rędziak
- 04.04.10 22:10 Krzysiek Kielczewski
- 04.04.10 22:20 P_ablo
- 04.04.10 22:20 p47
- 04.04.10 22:55 Robert Rędziak
- 04.04.10 23:20 Robert Rędziak
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-11-22 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=