  • 191. Data: 2010-04-17 12:10:15
    Temat: Re: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 17 Apr 2010 08:20:40 +0200, Plumpi napisał(a):

    > Użytkownik "Adam Płaszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl> napisał w
    > wiadomości news:gfr8a90wvy0a$.dlg@oldfield.org.pl...

    > Dopiero co kilka postów wcześniej pisałeś "A dla każdego, kto pływał coś
    > więcej zwrot 'za burtę' oznacza 'poza statek'"

    A powyżej pisze coś innego, prawda Jasusiu jajakoko dupku?
    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98)

  • 192. Data: 2010-04-17 15:19:07
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    wiadomości news:siyyull7k89y$.dlg@oldfield.org.pl...

    > A powyżej pisze coś innego, prawda Jasusiu jajakoko dupku?

    Tak, adasiu dupoknociarzu. Zaprzeczanie sobie samemu to u ciebie norma.

  • 193. Data: 2019-08-30 12:13:07
    Temat: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
    Od: i...@g...com

    Podpinam się pod pytanie czy można silnik auta zamontować w łodzi. Masz jakąś
    podpowiedź może?

  • 194. Data: 2019-08-30 12:46:38
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Irekstankiewicz50,

    Friday, August 30, 2019, 12:13:07 PM, you wrote:

    > Podpinam się pod pytanie czy można silnik auta zamontować w
    > łodzi. Masz jakąś podpowiedź może?

    Za komuny w milicyjnych motorówkach najpierw montowano silniki M20 z
    Warszawy a potem silniki z Fiata 125p.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 195. Data: 2019-08-30 13:12:33
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2019-08-30 o 12:13, i...@g...com pisze:
    > Podpinam się pod pytanie czy można silnik auta zamontować w łodzi. Masz jakąś
    podpowiedź może?

    zależy jakiej łodzi - generalnie tak. Są wręcz firmy zajmujące się
    marynizowaniem silników samochodowych (szczególnie małoproblemowych
    silników diesla).

    Największy ból to w zasadzie wał napędowy i przekładnia....

  • 196. Data: 2019-08-30 15:12:44
    Temat: Re: Czy silnik samochodowy nadaje
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > Najwikszy
    znaczy wolne obroty to nadal za szybko dla takiego yyy... smigla czy jak to
    tam sie zwie....?

  • 197. Data: 2019-08-30 15:15:46
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2019-08-30 o 15:12, abn140 pisze:
    > znaczy wolne obroty to nadal za szybko dla takiego yyy... smigla czy jak to
    > tam sie zwie....?

    Dla śruby trochę za wysoko wg mnie. Pamiętaj, że manewrujesz przy małych
    prędkościach. Pewnie dla diesla wystarczyłoby 1:1. Ponadto musisz mieć
    możliwość rozłączenia napędu i wrzucenia wstecznego biegu.

  • 198. Data: 2019-08-30 15:37:18
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Fri, 30 Aug 2019 15:15:46 +0200, sirapacz wrote:

    > Dla śruby trochę za wysoko wg mnie. Pamiętaj, że manewrujesz przy małych
    > prędkościach. Pewnie dla diesla wystarczyłoby 1:1. Ponadto musisz mieć
    > możliwość rozłączenia napędu i wrzucenia wstecznego biegu.

    Wteczny bieg może też być realizowany przez samą śrubę (tak przeczytałem,
    nie znam się).

    Mateusz

  • 199. Data: 2019-08-30 15:41:40
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello sirapacz,

    Friday, August 30, 2019, 3:15:46 PM, you wrote:

    > Dla śruby trochę za wysoko wg mnie.

    Zależy jakiej. Zabudowana śruba o małej średnicy pracuje na wysokich
    obrotach,

    > Pamiętaj, że manewrujesz przy małych prędkościach. Pewnie dla diesla
    > wystarczyłoby 1:1. Ponadto musisz mieć możliwość rozłączenia napędu
    > i wrzucenia wstecznego biegu.

    Nie ma potrzeby przy napędzie ,,odrzutowym". Sprzęgło odśrodkowe
    wystarczy.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 200. Data: 2019-08-30 17:27:56
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Nie ma potrzeby przy napędzie ,,odrzutowym". Sprzęgło odśrodkowe
    > wystarczy.

    ale aby zrobić wsteczny to musiałbyś w praktyce obracać śrubą - tylko
    napęd hydrauliczny lub elektryczny wchodzi w grę...gruby temat się z
    tego by zrobił.

    Nie wiemy w ogóle do czego ten silnik - czy mała motorówka, czy 12
    metrowy jacht.