eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaCzy samochód elektryczny jest oszczędny?Re: Czy samochód elektryczny jest oszczędny?
  • Data: 2010-02-17 15:14:13
    Temat: Re: Czy samochód elektryczny jest oszczędny?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> wrote in message
    news:slrnhnl3e9.j4n.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
    > Pan Sergiusz Rozanski napisał:
    >
    >>> Nawet w Polonezie z fiatowskimi hamulcami czuć wyraźnie problem z
    >> -----------------
    >>> jednym z hamulców. Dość częstą przypadłością Poldków z aluminiowymi
    >>> zaciskami było zacieranie się tłoczków w zaciskach - nie trzeba było
    >>> przeglądu, żeby doskonale wiedzieć, że hamulce działaja niepoprawnie.
    >>
    >> Podkreśliłem kluczowe, polonez jako tako hamował na 4 "sprawnych"
    >> hamulcach ;) brak jednego, to brak w ogóle :)
    >
    > Układ hydrauliczny podzielono na dwa obwody po przekątnej. Czyli
    > awaria mogła sprawić, że hamowało lewe przednie i prawe tylne koło
    > (albo odwrotnie). W tym momencie wyznawcom Teorii Niestabilnego
    > Hamowania powinny włosy stanąć dęba. Jednak nic z tych rzeczy, które
    > (jak mniemam) sobie wyobrażają, w takiej sytuacji nie następowało.
    > Ot, po prostu spadek ogólnej siły hamowania. A swoją drogą można
    > zrobić interesujący eksperyment na takich Teoretykach. Uszkodzić
    > hamulec w jednym z kół ich samochodów i zapytać, *które* koło nie
    > hamuje. Ciekawe, czy poprawnych odpowiedzi będzie mniej czy więcej
    > niż 25%.

    Te dwa obwody mają służyć utrzymaniu sprawności hamowania
    przy WYCIEKU płynu hamulcowego z któregoś koła a nie zapobiegać
    problemowi gdy jakiś tłok w cylinderku zacisku się zapiecze i nie rusza...
    Zauważ, że gdy unieruchomisz jeden tłok to ciśnienie w obwodzie
    będzie nadal zmieniać się wraz z naciskaniem pedału hamulca, a wiec
    drugi zacisk, ten z pracującym cylinderkiem będzie pracować poprawnie,
    mimo iż jest w tym samym obwodzie co ten zepsuty...

    Co do wycieku to ja miałem przygodę kiedyś w swoim starym nissanie
    gdy pękła mi sprężyna w mcpersonie w przednim kole i przy jej usuwaniu
    przesunąłem nieco uchwyt giętkiego przewodu hamulcowego aby mi
    przy robocie nad sprężyną nie przeszkadzał. Po robocie zapomniałem
    go odgiąć spowrotem w poprawne położenie i po przejechaniu kilkuset
    metrów wąż pękł przy pierwszej próbie hamowania bo ocierał o oponę
    koła i się po prostu natychmiast przetarł. Spowodowało to nagłą
    utratę płynu w przednim lewym kole i zero hamowania. Noga na pedale
    hamulca szła bez żadnego wysiłku do podłogi @ 40km/h nie było hamulców
    wcale. Ratowałem się aby nie wjechać w stojące na czerwonym świetle
    auta zjeżdzając na pobocze i ciągnąc hamulec ręczny.... Na szczęście
    obyło się bez stłuczki ani lawety - z tak uszkodzonymi hamulcami
    zawróciłem i dodryndałem się te kilkaset metrów do domu hamując
    już tylko hamulcem ręcznym przy minimum prędkości...
    Ciekawe czy mój nissan miał dwa osobne obwody hamowania - pewnie
    nie miał, bo jeśli miał to w ogóle nie było mowy o hamowaniu nogą
    a więc system jest w praktyce bezużyteczny... :-) To była dwudrzwiowa
    Sentra '94.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: