eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaCzy samochód elektryczny jest oszczędny? › Re: Czy samochód elektryczny jest oszczędny?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    sgate1.onet.pl!niusy.onet.pl
    From: "kogutek" <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Czy samochód elektryczny jest oszczędny?
    Date: Mon, 15 Feb 2010 23:35:09 +0100
    Organization: Onet.pl
    Lines: 73
    Sender: n...@n...onet.pl
    Message-ID: <3...@n...onet.pl>
    References: <q...@4...com>
    NNTP-Posting-Host: newsgate1.onet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: newsgate.onet.pl 1266273310 771 213.180.130.17 (15 Feb 2010 22:35:10 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 15 Feb 2010 22:35:10 +0000 (UTC)
    Content-Disposition: inline
    X-Mailer: http://niusy.onet.pl
    X-Forwarded-For: 195.69.80.7, 10.174.28.54
    X-User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.7) Gecko/20091221
    Firefox/3.5.7
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:582181
    [ ukryj nagłówki ]

    > On Mon, 15 Feb 2010 12:22:13 +0100,  kogutek wrote:
    > >Jasne że zagoszczą. Za sto lat. Każdy producent samochodów ma przynajmniej jeden
    > >model doświadczalny samochodu elektrycznego. W trzy miesiące można go wdrożyć do
    > >produkcji.
    >
    > Albo ja nie doceniam producentow, albo ty nei doceniasz problemu.
    > Naprawde w trzy miesiace daliby rade zaprojektowac oprzyrzadowanie i
    > przezbroich tasme ? Wlaczajac ewentualne przeprojektowanie detali pod
    > produkcje seryjna ?
    >
    > >To dlaczego jak jest to go niema? Bo trzeba by zwolnić z pracy
    > >dziesiątki tysięcy ludzi robiących silniki.
    >
    > I trzeba zatrudnic ludzi do robienia silnikow elektrycznych,
    > akumulatorow, falownikow ..
    >
    > >Bo trzeba by zwolnić tysiące ludzi w rafineriach
    >
    > A co to takiego Mercedesa czy BMW obchodzi ?
    >
    > >i zamknąć mnóstwo stacji benzynowych, co też wygeneruje wzrost bezrobocia.
    >
    > Stacje nadal beda potrzebne. Tylko stacje ladowania/wymiany aku.
    >
    > >Tylko niewielką cześć zwolnionych łykną fabryki robiące silniki
    > >elektryczne, akumulatory i osprzęt. Bo produkcja prosta i dająca się
    > >automatyzować.
    >
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Fully_Integrated_Roboti
    sed_Engine
    >
    > I w dodatku wszystko co piszesz zostaloby rozlozone na minimum 10 lat,
    > a realnie liczac ze 20-30.
    >
    > A tak naprawde to po prostu samochody elektryczne ciagle nie sa dobre.
    > Akumulatory sa duze i ciezkie, zasieg daja maly, zatankowac w trasie
    > sie nie da. Pewnym rozwiazaniem sa hybrydy elektryczno-spalinowe,
    > ale one nie wymagaja mniej pracy, tylko wiecej :-)
    >
    > I jak slusznie piszesz pradu zabraknie. I wcale taniej nie bedzie, jak
    > rzad oblozy prad stosownym podatkiem :-)
    >
    > >I najważniejsze. Bo nie ma prądu. Jak za 30  lat uda się opanować
    > >reakcję termojądrową że będzie można ją na prąd przerobić to za jakieś 30 lat od
    > >tego momentu transport indywidualny zacznie przechodzić na napęd elektryczny.  
    >
    > Na razie mozemy ciagle myslec o energii jadrowej z rozpadu.
    >
    > J.
    >
    Klamek, szyb i podłokietników nie muszą modernizować. Jaki widzisz problem ze
    zrobieniem pokrywy silnika elektrycznego żeby pasował do korpusu skrzyni biegów?
    Albo zrobienie wałka głównego do skrzyni z całości a nie dzielonego. Elektryczny
    obywa się bez biegów. Ze skrzyni może zostać obudowa z mechanizmem różnicowym.
    Jakiś problem z poduszkami do elektrycznego widzisz? W przemyśle a nie w
    Internecie takie zmiany wprowadza się w dwa tygodnie. Po miesiącu może ruszyć
    produkcja detali. Mercedesa to nie obchodzi. Ale obchodzi rządy państw w których
    byli by zwalniani pracownicy. Potrzebowali by po akcji zwolnienia 100 tysięcy
    pracowników bardzo dużo pieniędzy na zasiłki i wyremontowanie tego co zwolnieni
    by zniszczyli. Bo w przeciwieństwie do mydłków i miękkich kit Polaków, zachodni
    robotnicy mają jaja. Najtrudniejsza czynność polegająca na nawijaniu uzwojeń
    jest od dawna zautomatyzowana. Maszyny nawijają uzwojenia do wszystkich typów
    silników elektrycznych. Falowniki i akumulatory robią teraz też maszyny. Po co
    podajesz linka do Wikipedii. To najgorsze źródło wiedzy. Każdy oszołom może
    sobie coś napisać. Na dodatek link nie dotyczy zautomatyzowanej produkcji
    silników elektrycznych. Jak coś podajesz to rób to z głową. Ja nie piszę ze
    zabraknie prądu. Piszę że go nie ma. Nie ma w tej chwili w dostatecznej ilości.
    To że nie ma 20 stopnia zasilania to wynik kryzysu. System energetyczny każdego
    rozwiniętego kraju jest w stanie zasilić samochody robione w pojedynczych
    egzemplarzach przez dziwaków. I nie wydoli jak by z 1% transportu miało się
    opierać na samochodach elektrycznych.

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: