  • 1. Data: 2010-12-01 00:27:27
    Temat: Czy są silniki z ośmioma wałkami rozrządu ?
    Od: janku <j...@g...pl>

    Taka mnie zagwozdka naszła po nocy...
    Mam na myśli silniki w seryjnych autach,
    są takie DOHC z czteroma parami wałków ?

    Myślałem, ze W12 to taka właśnie konfiguracja,
    ale wyczytałem, że W12 to właściwie 2 x VR6,
    a pojedynczy VR6 to żaden tam widlak przecie.

    --
    pozdr
    janku

  • 2. Data: 2010-12-01 00:43:06
    Temat: Re: Czy są silniki z ośmioma wałkami rozrządu ?
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Wed, 01 Dec 2010 00:27:27 +0100, janku <j...@g...pl> wrote:

    > a pojedynczy VR6 to żaden tam widlak przecie.

    Nie? To czemu na rozchylone cylindry?

    r.
    _____________

  • 3. Data: 2010-12-01 00:48:18
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-12-01 00:43, Robert Rędziak pisze:

    > Nie? To czemu na rozchylone cylindry?
    >
    > r.

    A one właśnie nie idą równolegle do siebie?

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    http://allegro.pl/item1199963969.html

  • 4. Data: 2010-12-01 00:52:22
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-12-01 00:48, Lewis pisze:

    > A one właśnie nie idą równolegle do siebie?

    Dobra już widzę że nie są.

  • 5. Data: 2010-12-01 01:20:19
    Od: janku <j...@g...pl>

    > Nie? To czemu na rozchylone cylindry?

    oj, no dobra, troche rozchylone sa
    ale nie na tyle, zeby potrzebna była druga głowica z osobnymi wałkami

    --
    pozdr
    janku

  • 6. Data: 2010-12-01 12:26:26
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    W dniu 2010-12-01 00:27, janku pisze:
    > Taka mnie zagwozdka naszła po nocy...
    > Mam na myśli silniki w seryjnych autach,
    > są takie DOHC z czteroma parami wałków ?

    Jeśli 9 sztuk można uznać za produkcję seryjną, to są:

    http://www.moroder.net/cizeta/m_cizeta.html

    T.

  • 7. Data: 2010-12-01 12:58:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "janku" <j...@g...pl> napisał
    > Taka mnie zagwozdka naszła po nocy...
    > Mam na myśli silniki w seryjnych autach,
    > są takie DOHC z czteroma parami wałków ?
    > Myślałem, ze W12 to taka właśnie konfiguracja,

    W12 to nie wiem czy mozna nazwac "seryjnie" :-)
    Na tyle chyba udziwnienie ze raczej nikt sie w to nie bawi.
    Szczegolnie ze V-ke mozna i jednym walkiem napedzac.

    W samolotach - moze jeszcze ktos robi gwiazdowe silniki.

    J.

  • 8. Data: 2010-12-01 18:14:42
    Od: megrims <m...@i...pl>

> [...]
    >
    > Myślałem, ze W12 to taka właśnie konfiguracja,
    > ale wyczytałem, że W12 to właściwie 2 x VR6,
    > a pojedynczy VR6 to żaden tam widlak przecie.

    IMO silniki BRM mogą mieć 8 wałków

    http://en.wikipedia.org/wiki/British_Racing_Motors#B
    RM_H16

    i ten dźwięk:

    http://www.youtube.com/watch?v=tV-9A6UP1xo

  • 9. Data: 2010-12-01 20:07:04
    Od: janku <j...@g...pl>

    > V-ke mozna i jednym walkiem napedzac.

    jednym ? na cały motor ?
    ale że jak ?

    chyba, że o korbowy chodzi ;)

    --
    pozdr
    janku

  • 10. Data: 2010-12-02 07:47:02
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 01 Dec 2010 20:07:04 +0100, janku wrote:
    >jednym ? na cały motor ? ale że jak ?

    No normalnie - jeden walek miedzy cylindrami, a reszte popychacze
    zalatwia. Klasyczna konstrukcja
    http://en.wikipedia.org/wiki/Pushrod_engine

    Hm, sie nie zastanawialem .. ale chyba nawet jedna krzywka na walku
    obsluguje dwa cylindry ?

    J.