eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaCzy są jakieś scalaki sterowniki do silników prądu stałego....Re: Czy są jakieś scalaki sterowniki do silników prądu stałego....
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!fu-berlin.de!peer03.fr7!news.highwinds-
    media.com!ecngs!feeder.ecngs.de!border1.nntp.ams1.giganews.com!nntp.giganews.co
    m!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrad
    a.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Tue, 04 Aug 2015 20:31:17 +0200
    From: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>
    Reply-To: p...@w...up.wroc[kropka]pl
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:31.0) Gecko/20100101 Thunderbird/31.7.0
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Czy są jakieś scalaki sterowniki do silników prądu stałego....
    References: <4...@g...com>
    <55c0a180$0$27518$65785112@news.neostrada.pl>
    <4...@g...com>
    <55c0d0b7$0$8385$65785112@news.neostrada.pl>
    <3...@g...com>
    In-Reply-To: <3...@g...com>
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 10
    Message-ID: <55c104f4$0$8373$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 217.99.232.88
    X-Trace: 1438713076 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 8373 217.99.232.88:55400
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2734
    X-Received-Body-CRC: 1485470913
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:684304
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2015-08-04 o 17:40, Zenek Kapelinder pisze:
    > Nie jest bardzo skomplikowane bo magnetofon kasetowy by nie powstał. Scalak z
    polskiego kaseciaka załatwił by sprawę ale jest niedostępny. Co najwyżej mogę
    próbować szukać na złomach. Dostępnośc jednej sztuki mnie nie kręci z wiadomych
    przyczyn. W regulatorach do prostych zastosowań wystarczy oprzeć się na SEM silnika.
    W jakimś starym radioelektroniku był schemat regulatora ze sprzężeniem zwrotnym na
    SEM do silników większej mocy. Ale ma jedną wadę. Pracuje liniowo czyli przy stu
    watach duży radiator. Teraz mam silnik 25W12V i 25W24V. Dwunasto woltowy narnie
    chodzi przy niskich obrotach. Silnik ma pracować z przekladnią i ma mieć regulację od
    1obr/min do 15obr/min. Kręci czymś co trochę waży i nie da się tego do końca wyważyć.
    A obroty musi trzymać z dwu procentową tolerancją w całym zakresie. Oś jest w
    poziomie i nie może zwalniać pod górkę i przyspieszać z górki. Szukam jakiegoś
    rozwiazania nie liniowego ale koniecznie ze sprzężeniem zwrotnym opartym na SEM
    silnika.

    Jeśli silnik pracuje z przekładnią, czyli jest obciążony przez cały
    czas, to układ z podanego przeze mnie linka ma szansę się sprawdzić.
    Ładnych już parę lat temu zrobiłem ten układ, przy obciążeniu, nawet
    niewielkim, działał poprawnie i stabilizował obroty przy zmianach
    obciążenia. Silnik bez obciążenia (wiertarka do PCB) dostawał kota.

    P.P.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: