  • 41. Data: 2010-09-21 04:26:24
    Temat: Re: Czy przy wymianie tarcz obowiązkowo zmieniać klocki.
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-09-20 09:24, BaX pisze:
    > Witam.
    >
    > Jak w temacie, biorąc pod uwagę, że klocki mają jeszcze po +/- 80% 'mięsa'

    Witam!

    Obowiązkowo wymienić klocki!!!!

    A poniższe teksty o jakimś papierku ściernym potraktować jako kiepski
    nieudany żart. Krzysiu nie ma bladego pojęcia o czym pisze, a papierkiem
    ściernym to niech sobie escorta swojego naprawia.

    Pozdrawiam.

  • 42. Data: 2010-09-21 07:54:06
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2010-09-21 04:26, Filip KK pisze:

> [...]
    > nieudany żart. Krzysiu nie ma bladego pojęcia o czym pisze, a papierkiem
    > ściernym to niech sobie escorta swojego naprawia.

    Akurat ma racje. Tyle, ze papier powinien byc gruby (40), zeby
    zszorstkowac powierzchnie klocka. To przyspieszy jego ulozenie.

    Oczywiscie tyczy to wylacznie prawidlowo zuzytych klockow.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 43. Data: 2010-09-21 09:11:38
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > Tak, tak - wprawny kierowca, 100km spokojniejszej jazdy. Fajne
    > teoretyzowanie. Tydzień męczącej jazdy po mieście i jeszcze pamiętać,
    > że trzeba hamulców pilnować - bez urazy, może na wsi z dojazdem do
    > sklepu, ale już nie na wsi z dojazdem trasą 'szybszego ruchu'
    > (np. gierkówka) do miejsca pracy/nauki.

    Dasz mi gwarancje, że mając nowe tarcze i klocki moge je użytkować
    'normalnie' od razu po założeniu i nie pokrzywią sie po miesiacu?

  • 44. Data: 2010-09-21 09:15:50
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > Akurat ma racje. Tyle, ze papier powinien byc gruby (40), zeby
    > zszorstkowac powierzchnie klocka. To przyspieszy jego ulozenie.

    A szczota druciana może być? Usunie wszystko co luźno przywiera do klocka.

    > Oczywiscie tyczy to wylacznie prawidlowo zuzytych klockow.

    One ledwo zaczeły się zużywać, nowe mają max 20% więcej grubości.

  • 45. Data: 2010-09-21 11:09:54
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-09-21 09:11, BaX pisze:
    (...)
    > Dasz mi gwarancje, że mając nowe tarcze i klocki moge je użytkować
    > 'normalnie' od razu po założeniu i nie pokrzywią sie po miesiacu?

    Ja? Wolne żarty - nawet producent takiej gwarancji nie daje. Z drugiej
    strony nie przypominam sobie sytuacji, by przy normalnej jeździe
    dochodziło do takich wydarzeń, jeżeli elementy trzymały parametry
    i nikt im nie pomógł w stosowny sposób. Owszem, trafiały się
    wadliwe tarcze/klocki, ale to inna historia.

  • 46. Data: 2010-09-21 12:00:28
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 21 Sep 2010 04:26:24 +0200, Filip KK napisał(a):

> [...]
    > nieudany żart. Krzysiu nie ma bladego pojęcia o czym pisze, a papierkiem
    > ściernym to niech sobie escorta swojego naprawia.

    Jak zwykle, karczek pierdnął, ale argumentacji to jakoś nie pokazał.
    Wyjaśnisz, co i (uwaga, trudne!) dlaczego się stanie?

    --
    ___________ (R)

  • 47. Data: 2010-09-21 12:03:40
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 21 Sep 2010 09:15:50 +0200, BaX napisał(a):

    > A szczota druciana może być? Usunie wszystko co luźno przywiera do klocka.

    Niespecjalnie. Tu nie chodzi o oczyszczenie powierzchni, tylko jej
    wyrównanie.

    > One ledwo zaczeły się zużywać, nowe mają max 20% więcej grubości.

    Nie ma znaczenia ile zużyte, chodzi o to, czy są równo zużyte - czyli czy
    powierzchnia cierna i powierzchnia podłoża są do siebie równoległe.
    To można bez problemów zmierzyć suwmiarką, tak samo jak używając tego
    samego narzędzia sprawdzić, czy powierzchnia cierna nie ma zagłębień -
    wystarczy listwę suwmiarki przyłożyć do powierzchni w kilku miejscach i
    popatrzyć pod światło.
    Klocek to nie powierzchnia głowicy - odchylenia rzędu 0,2mm i tak się zetrą
    po kilkudziesięciu kilometrach.

    --
    ___________ (R)

  • 48. Data: 2010-09-21 13:04:01
    Od: komar <k...@1...cc>

    W dniu 2010-09-20 12:54, krzysiek82 pisze:
    > Dla wyjaśnienia w swoich autach zawsze zmieniam
    > komplet, ale to dlatego, że zwykle to i to jest równo dojechane.

    zużywasz tarcze w tym samym tempie co klocki?

  • 49. Data: 2010-09-21 15:31:41
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

> [...]
    > popatrzyć pod światło.
    > Klocek to nie powierzchnia głowicy - odchylenia rzędu 0,2mm i tak się zetrą

    Ok, jak chcesz założyć klocek, który najwięcej będzie tarł zewnętrzną
    częścią? Klocek został ściągnięty ze starej nienadającej się do niczego
    tarczy. Czyli największe wgłębienia ma w środkowej części. O czym Wy tu
    w ogóle piszecie? Że niby ma zdarty równomiernie klocek? Jeśli wymieniał
    tarcze, to wiadomo że stare tarcze były już pofałdowane i zużyte
    niejednakowo (łódeczka). To jak nowy klocek ma 1,5 cm to ma zjechane
    około 3 mm w środku.. Ja bym tego nie zakładał ponownie do nowej tarczy,
    to druciarstwo! Nowe klocki są tanie. Nie ma co oszczędzać! Tym
    bardziej, że ma nacinane tarcze, powinien mieć do tego specjalne
    twardsze klocki.

  • 50. Data: 2010-09-21 15:46:08
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    > Jak zwykle, karczek pierdnął, ale argumentacji to jakoś nie pokazał.
    > Wyjaśnisz, co i (uwaga, trudne!) dlaczego się stanie?

    Posłuchaj tłusta fasolko, nie mam zamiaru z Tobą dyskutować. Dyskutantów
    na swoim poziomie masz dużo na tej grupie.
    Albo się coś robi prawidłowo, tak jak producent zaleca albo się odpier*
    druciarstwo. W żadnym aso nikt czegoś takiego nie zrobi. Albo się
    wymienia tarcze z klockami albo bez sensu wymieniać tarcze, nie
    wymieniając zużytych klocków. Eod.