    From: Filip KK <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Czy przy wymianie tarcz obowiązkowo zmieniać klocki.
    Date: Tue, 21 Sep 2010 15:31:41 +0200

    > Nie ma znaczenia ile zużyte, chodzi o to, czy są równo zużyte - czyli czy
    > powierzchnia cierna i powierzchnia podłoża są do siebie równoległe.
    > To można bez problemów zmierzyć suwmiarką, tak samo jak używając tego
    > samego narzędzia sprawdzić, czy powierzchnia cierna nie ma zagłębień -
    > wystarczy listwę suwmiarki przyłożyć do powierzchni w kilku miejscach i
    > popatrzyć pod światło.
    > Klocek to nie powierzchnia głowicy - odchylenia rzędu 0,2mm i tak się zetrą
    > po kilkudziesięciu kilometrach.

    Ok, jak chcesz założyć klocek, który najwięcej będzie tarł zewnętrzną
    częścią? Klocek został ściągnięty ze starej nienadającej się do niczego
    tarczy. Czyli największe wgłębienia ma w środkowej części. O czym Wy tu
    w ogóle piszecie? Że niby ma zdarty równomiernie klocek? Jeśli wymieniał
    tarcze, to wiadomo że stare tarcze były już pofałdowane i zużyte
    niejednakowo (łódeczka). To jak nowy klocek ma 1,5 cm to ma zjechane
    około 3 mm w środku.. Ja bym tego nie zakładał ponownie do nowej tarczy,
    to druciarstwo! Nowe klocki są tanie. Nie ma co oszczędzać! Tym
    bardziej, że ma nacinane tarcze, powinien mieć do tego specjalne
    twardsze klocki.