  • 1. Data: 2011-07-12 08:27:25
    Temat: Czy policja słusznie czyni ?
    Od: WW <w...@v...pl>

    Witam

    Tak się zastanawiam
    Policja wciąż dokupuje więcej i więcej fotoradarów.
    Urzędnicy ograniczają prędkość do 50 a nawet do 30 km/h.
    Przybywa znaków ograniczenia prędkości.
    Rośnie liczba kontrolujących.
    Zaostrza się kary za "nietrzeźwość" liczona od 0.02% (idiotyzm) i
    "nadmierną prędkość".
    I tak od wielu lat.

    A liczba wypadków i zabitych ciągle rośnie.

    Wmawia się nam, że lekarstwem ma być dalsze zaostrzanie kar i jeszcze
    więcej fotoradarów - doprawdy ?

    Czy zatem nie czas się zastanowić ?.
    Skoro ot tak dawna prowadzone działania nic nie dają, to może czas je
    zmienić a nie dalej kontynuować, ponosząc coraz większe koszty i
    otrzymując odwrotny efekt od zamierzonego - bezpieczeństwa na drodze znaczy.

    Pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik :-P

  • 2. Data: 2011-07-12 08:38:08
    Temat: Re: Czy policja słusznie czyni ?
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    WW pisze:

    > Policja wciąż dokupuje więcej i więcej fotoradarów.
    > Urzędnicy ograniczają prędkość do 50 a nawet do 30 km/h.

    chcą dobrze

    > A liczba wypadków i zabitych ciągle rośnie.
    >
    > Wmawia się nam, że lekarstwem ma być dalsze zaostrzanie kar i jeszcze
    > więcej fotoradarów - doprawdy ?
    Zaostrzenie (drastyczne) kar za SZKODY, a nie kar prewencyjnych
    > Czy zatem nie czas się zastanowić ?.

    1. na powstrzymanie sie od łamania przepisów wpłynie nieuchronność kary
    a nie jej wysokość. Osoba łamiąca przepis w 99% jest święcie przekonana
    ze ona krzywdy nikomu tym nie zrobi
    2. wystarczy wprowadzić procentowy udział sprawcy w pokryciu
    odszkodowań. wtedy przestanie działać owo przekonanie ze ja nikomu
    krzywdy nie zrobię. nawet gdyby to miałby być 1% udział, a za 10 lat 2%
    i tak dalej - po wielu latach ustali nam sie poziom w którym użytkownicy
    dróg (bez fotoradarów) będą dzieleni na kierowców i bankrutów.

    ToMasz

    PS co dodatkowo spowoduje radykalny spadek cen ubezpieczeń dla tych
    którzy sami poproszą o 10% udział własny!

  • 3. Data: 2011-07-12 08:38:55
    Od: "Tadeusz" <...@s...onet.pl>

    Użytkownik "WW" <> napisał w wiadomości ...

    > Czy zatem nie czas się zastanowić ?.
    > Skoro ot tak dawna prowadzone działania nic nie dają, to może czas je
    > zmienić

    naprawdę jesteś tak naiwny żeby wierzyć że tu chodzi o bezpieczeństwo
    a nie dobranie się - po raz kolejny - do portfeli kierowców???
    a dobra demagogia tylko ma w tym pomagać... :(

    --
    pozdrawiam
    Tadeusz

  • 4. Data: 2011-07-12 08:43:00
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-07-12 08:27, WW pisze:
    > Witam
    >
    > Tak się zastanawiam
    > Policja wciąż dokupuje więcej i więcej fotoradarów.

    To raczej nie prawda.
    Zwłaszcza że od kilkunastu dni policja fotoradarami się nie zajmuje.
    Fotoradarami obecnie zajmuje się inspekcja transportu drogowego, póki co
    chyba raczej je liczą i sprawdzają niż używają.

    Większość fotoradarów jest w rękach gmin.

    > Urzędnicy ograniczają prędkość do 50 a nawet do 30 km/h.
    > Przybywa znaków ograniczenia prędkości.
    > Rośnie liczba kontrolujących.

    To raczej te gminne fotoradary.
    Niestety, ale obowiązuje kryminogenne prawo, gdzie gmina często jest
    zarządcą drogi (lub ma wpływ na jej zarządzanie), jednocześnie powołuje
    organ mający stać na straży przestrzegania prawa na tej drodze, a
    jednocześnie jest beneficjentem grzywien nałożonych na kierowców.

    Czyli instytucja powołana do stania na straży przestrzegania prawa
    zaczyna mieć żywotny interes w tym żeby prawo było łamane. I w związku z
    tym do tego dąży, robiąc rzeczy naprawdę rozmaite i nie zawsze nawet
    zgodne z prawem.

    Tego niestety nie przeskoczy się inaczej niż likwidując głupie prawo
    mówiące że gmina jest beneficjentem mandatów nakładanych przez straż gminną.

  • 5. Data: 2011-07-12 09:32:12
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 12 Lip, 08:43, Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:

> [...]
    >
    > Tego niestety nie przeskoczy się inaczej niż likwidując głupie prawo
    > mówiące że gmina jest beneficjentem mandatów nakładanych przez straż gminną.

    Ma sie to zmienic (juz sie zmienilo?), tylko na praktycznie takie
    samo ;) , tzn. inspekcja bedzie obslugiwala foto, a kasa dla budzetu
    centralnego (zauwazyli juz, ze to dobry biznes, wiec gminy sa "za
    nisko":) )

    WS

  • 6. Data: 2011-07-12 09:38:59
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

    > A liczba wypadków i zabitych ciągle rośnie.

    Jakieś źródło na potwierdzenie tej tezy? Bo ze statystyk wynika raczej
    coś zupełnie odwrotnego.

    http://dlakierowcow.policja.pl/portal/dk/807/47493/W
    ypadki_drogowe__raporty_roczne.html

    Jeśli link się połamie: http://tinyurl.com/6xlyddj

    Co nie oznacza, że wypadków i zabitych jest mało, ale od 2008 roku widać
    wyraźną tendencję spadkową.

    Piotr

  • 7. Data: 2011-07-12 09:57:55
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "WW" <w...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zmienić a nie dalej kontynuować, ponosząc coraz większe koszty i
    > otrzymując odwrotny efekt od zamierzonego - bezpieczeństwa na drodze

    Ale do tego trzeba mieć już odrobinę oleju w głowie.
    Rzeczone służby jak widać go nie posiadają, podobnie jak stada kibicujących
    im ormowców-kapeluszników.

    A zawsze pojeździć nową wypasioną furką jest przyjemniej niż kierować ruchem
    na skrzyżowaniu, albo pilnować żeby nikt na czerwonym nie przelatywał, więc
    robią to co im wygodnie.

    I tylko skończone debile dają się nabrać na te brednie.

  • 8. Data: 2011-07-12 10:17:55
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Tue, 12 Jul 2011 08:43:00 +0200, Tomasz Pyra
    <h...@s...spam.spam> wrote:

    >Większość fotoradarów jest w rękach gmin.

    Które to są własnie intensywnie używane. Do znaku "Uwaga fotoradar"
    dodanio tabliczkę "Na odcinku 2 km" i interes kręci się dalej.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 9. Data: 2011-07-12 11:07:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WW" napisał w wiadomości
    >Tak się zastanawiam
    >Policja wciąż dokupuje więcej i więcej fotoradarów.

    Jestes pewien ? Swoje zabawki przekazali ITD .. wiec chyba nie kupili
    nowych.

> [...]
    >"nadmierną prędkość". I tak od wielu lat.

    >A liczba wypadków i zabitych ciągle rośnie.

    A patrzyles w statystyki ? Spada. Od lat.

    J.

  • 10. Data: 2011-07-12 11:51:22
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-07-12 08:27, WW pisze:
    > Witam
    >
    > Tak się zastanawiam
    > Policja wciąż dokupuje więcej i więcej fotoradarów.

    Policja? Jeśli mnie pamięć nie myli, to Policja się tym wprost
    nie zajmuje.

> [...]
    > "nadmierną prędkość".
    > I tak od wielu lat.
    >
    > A liczba wypadków i zabitych ciągle rośnie.

    Kolejna nieścisłość, czy zwyczajne tendencyjne kłamstwo?
    Wystarczy zerknął w statystyki, by zobaczyć, że liczna wypadków
    i zabitych spada od dawna.

    > Wmawia się nam, że lekarstwem ma być dalsze zaostrzanie kar i jeszcze
    > więcej fotoradarów - doprawdy ?

    Efekty jak widać mamy i to pozytywne.

    > Czy zatem nie czas się zastanowić ?.

    Niektórzy powinni...

> [...]
    > zmienić a nie dalej kontynuować, ponosząc coraz większe koszty i
    > otrzymując odwrotny efekt od zamierzonego - bezpieczeństwa na drodze

    No, ale masz jakieś wsparcie?