    From: AL <a...@s...tam>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Czy policja słusznie czyni ?
    Date: Thu, 14 Jul 2011 11:06:18 +0200

    W dniu 2011-07-12 08:27, WW pisze:
    > Witam
    >
    > Tak się zastanawiam
    > Policja wciąż dokupuje więcej i więcej fotoradarów.
    > Urzędnicy ograniczają prędkość do 50 a nawet do 30 km/h.
    > Przybywa znaków ograniczenia prędkości.
    > Rośnie liczba kontrolujących.
    > Zaostrza się kary za "nietrzeźwość" liczona od 0.02% (idiotyzm) i
    > "nadmierną prędkość".
    > I tak od wielu lat.
    >
    > A liczba wypadków i zabitych ciągle rośnie.
    >
    > Wmawia się nam, że lekarstwem ma być dalsze zaostrzanie kar i jeszcze
    > więcej fotoradarów - doprawdy ?
    >
    > Czy zatem nie czas się zastanowić ?.
> [...]

    Fotoradary nie sa lekarstwem na ta sytuacje,
    sa jedynie biczem i pregiezem dla kierowcow (ich portfele).

    Taka jest glowan idea fotoradarow w PL.

    Moim zdaniem zamiast stawiac te fotoradary mogliby przeznaczyc te
    pieniadze na remonty i przebudowy drog.

    Przykladowo:
    Tegoroczne wakacje spedzilem w Danii - czesciowo samochodem, czesciowo
    rowerem - wiec ocenie to z dwoch perspektyw: kierowcy i rowerzysty.

    Kierowca:
    - praktycznie brak fotoradarow
    - Drogi fajne z poboczem (najczesciej szerokim) dla rowerzystow i
    skuterzystow - wiec nie placza sie pod kolami
    - praktycznie wszyscy jezdza (autostrady) z predkosciami +10/20 powyzej
    dozwolonych oficjalnie 110km/h. W miastach raczej zgodnie z przepisami.
    - policja - praktycznie nie zauwazalna
    - wypadki - fakt widzialem - ale raczej byly to drobne sluczki niz
    katastrofy ladowe ;)

    Rowerzysta:
    - super sciezki rowerowe - rownolegle do jedni, asfaltowe (!!!), a nie z
    jakies kostki jak u nas, oddzielone od jedni pasem zieleni, czesto dla
    kazdego kierunku osobne
    - jak nie ma sciezki wzdluz drogi, to jest oddzielone linia przerywana
    pobocze - wiec spokojnie jezdzi nie wadzac kierowcom
    - na rowerze mozna sie czuc bezpiecznie (nie jak w PL) - rzeklbym, ze
    rowerzysta to 'swieta krowa' - kierowcy grzecznie czekaja, przed
    przecieciem sciezki rowerowej kazdy sprawdza, czy przypadkiem nie zbliza
    sie rowerzysta, etc. Wiekszosc polskich kierowcow powinna udac sie na
    nauke jazdy wlasnie do Danii

    Na obu srodkach lokomocji czulem sie komfortowo: nikt mnie ni poganial,
    blyskal swiatlami, spychal do rowu, etc

    Moze by wiec zaczac od przebudowy drog lub wlasciwej ich budowy niz
    denerwowac juz i tak wnerwionych kierowcow stanem drog kolejnym
    wysysaczem portfela przy drodze.

    U nas _nowe drogi_ buduje sie czesto z zalozenia bez pobocza (nie mowiac
    juz o braku sciezek rowerowych).
    Sciezki rowerowe buduje sie z kostki miast je asfaltowac.

    Jestesmy za biedni (PL) zeby tak marnotrawic pieniadze - ale kiedy to
    dotrze do tych decydentow na gorze (projektujacych i odbierajacych drogi) ?

    --
    pozdr
    Adam (AL)