  • Data: 2011-07-12 08:38:08
    Temat: Re: Czy policja słusznie czyni ?
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    WW pisze:

    > Policja wciąż dokupuje więcej i więcej fotoradarów.
    > Urzędnicy ograniczają prędkość do 50 a nawet do 30 km/h.

    chcą dobrze

    > A liczba wypadków i zabitych ciągle rośnie.
    >
    > Wmawia się nam, że lekarstwem ma być dalsze zaostrzanie kar i jeszcze
    > więcej fotoradarów - doprawdy ?
    Zaostrzenie (drastyczne) kar za SZKODY, a nie kar prewencyjnych
    > Czy zatem nie czas się zastanowić ?.

    1. na powstrzymanie sie od łamania przepisów wpłynie nieuchronność kary
    a nie jej wysokość. Osoba łamiąca przepis w 99% jest święcie przekonana
    ze ona krzywdy nikomu tym nie zrobi
    2. wystarczy wprowadzić procentowy udział sprawcy w pokryciu
    odszkodowań. wtedy przestanie działać owo przekonanie ze ja nikomu
    krzywdy nie zrobię. nawet gdyby to miałby być 1% udział, a za 10 lat 2%
    i tak dalej - po wielu latach ustali nam sie poziom w którym użytkownicy
    dróg (bez fotoradarów) będą dzieleni na kierowców i bankrutów.

    ToMasz

    PS co dodatkowo spowoduje radykalny spadek cen ubezpieczeń dla tych
    którzy sami poproszą o 10% udział własny!