eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaCzy po zderzeniu z brzozą elektronika samolotu ma prawo przestać działać ?. › Re: Czy po zderzeniu z brzoz? elektronika samolotu ma prawo przesta? dzia?a? ?.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Czy po zderzeniu z brzoz? elektronika samolotu ma prawo przesta? dzia?a?
    ?.
    Date: Thu, 29 Sep 2011 08:00:47 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 37
    Message-ID: <j611ii$7s1$1@inews.gazeta.pl>
    References: <j5rt29$fqs$1@usenet.news.interia.pl> <j5slm9$4h6$1@news.onet.pl>
    <j5t4jv$e05$1@usenet.news.interia.pl> <j5t4qr$9k6$1@news.onet.pl>
    <j5t5rd$fuk$1@usenet.news.interia.pl> <j5t7f7$kq6$1@news.onet.pl>
    <j5ugaq$crv$1@inews.gazeta.pl> <j5uqlf$gav$1@inews.gazeta.pl>
    <j5v0f1$6jd$1@inews.gazeta.pl> <j5vvlv$h3u$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: rowmp0.ujk.edu.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1317276051 8065 81.26.8.32 (29 Sep 2011 06:00:51 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 29 Sep 2011 06:00:51 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5994
    X-Priority: 3
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-User: supersolo
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:618308
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik " Wmak" <w...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:j5vvlv$h3u$1@inews.gazeta.pl...
    > Artur\(m\) <m...@i...pl> napisał(a):
    >
    >> > Jeszcze warto by było umieć odróżniać lotki od klap i znać zasady ich
    >> > działania.
    >>
    >> Nie jestem lotniarzem:).
    >> A zasady są jakieś inne niż, te które podlegają teorii płynów?
    >>
    >> Artur(m)
    >>
    > Chodziło mi tylko o sprawy konstrukcyjne typowego samolotu.
    > Klapy są na części skrzydeł bliskiej kadłubowi i sięgają mniej-więcej do
    > połowy długości skrzydła.
    > Odchylają się zawsze jednocześnie, tylko w dół, by zwiększyć siłę nośną
    > identycznie na obu płatach, przy niższych prędkościach.
    > Lotki umieszczone są na skrzydłach od ok. połowy do(prawie)końca i
    > poruszają
    > się też jednocześnie ale w przeciwnych kierunkach jedna w dół to druga do
    > góry
    > by powodować przechylanie samolotu na boki.
    > Jest to typowa konstrukcja stosowana chyba od początków awiacji do dziś w
    > szybowcach, samolotach sportowych, wojskowych i największych
    > transportowych
    > oraz pasażerskich.

    O, dzięki.
    Teraz wiem. Czyli, najprawdopodobniej) klapy na nieodpadniętym skrzydle
    były w dół,
    a lotki poziomo.
    Jeszcze chwilę pociągnę ten NTG wątek. Ale klapy sa chyba wiele szarsze od
    lotek?

    Artur(m)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: