  • 11. Data: 2013-06-27 14:29:26
    Temat: Re: Czy operator przechowuje treść smsów ?
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-06-27 11:42, mariusz pisze:

    > Słyszałem ale bez wyroku sądu lub zgody prokuratora nawet służby
    > specjalne nie mogą chyba ot tak sobie nas infiltrować ?

    hahaha :-D

    Marek

  • 12. Data: 2013-06-27 15:01:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 27 Jun 2013 10:55:56 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
    > A jest jakies prawo pozwalające ci pierdzieć w domu? :)
    > Innymi słowy, czy jest prawo zakazujące operatorowi przechowywanie smsów?

    Jest. Art 148
    2. Zakazane jest zapoznawanie się, utrwalanie, przechowywanie,
    przekazywanie lub inne wykorzystywanie treści lub danych objętych
    tajemnicą telekomunikacyjną przez osoby inne niż nadawca i odbiorca
    komunikatu, chyba że:
    1) będzie to przedmiotem usługi lub będzie to niezbędne do jej
    wykonania;
    2) nastąpi za zgodą nadawcy lub odbiorcy, których dane te dotyczą;
    3) dokonanie tych czynności jest niezbędne w celu rejestrowania
    komunikatów i związanych z nimi danych transmisyjnych, stosowanego w
    zgodnej z prawem praktyce handlowej dla celów zapewnienia dowodów
    transakcji handlowej lub celów łączności w działalności handlowej;
    4) będzie to konieczne z innych powodów przewidzianych ustawą lub
    przepisami odrębnymi

    No chyba ze ... przekazanie SMS mozna uznac ze wymaga zapisania w
    centrum obslugi, a o obowiazku kasowania nic tu nie mowia :-)

    P.S. No i nie mozna wyszukac jakich slow ludzie najczesciej w SMS
    uzywaja w celu zrobienia slownika T9 ...

    Ale jest jeszcze masa innych przepisow, z powyzszym wrecz sprzeczne.

    J.

  • 13. Data: 2013-06-28 19:40:15
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    > Słyszałem ale bez wyroku sądu lub zgody prokuratora nawet służby
    > specjalne nie mogą chyba ot tak sobie nas infiltrować ?

    w praktyce to wyglada tak, ze sad nawet nie czyta materiału tylko sam
    wniosek gdzie z byle płotki robi się całą miedzynarodową szajkę.
    Służby mogą w szczególnych przypadkach zasadzić się na kazdego bez
    zadnych zezwolen PG czy sądu. Jesli sprawa jest nagła (ocena samych
    funkcjonariuszy) to maja tydzien na złożenie wniosku i legalizacje swych
    działan. Taktyka jest oczywista: do sedziego idzie kilka tomów akt by
    zniechecic go do czytania, wtedy pospisze wszystko by tylko pchnac
    kolejną sprawę do przodu.

    --
    @foe_pl

  • 14. Data: 2013-06-28 22:21:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 28 Jun 2013 19:40:15 +0200, the_foe napisał(a):

    > w praktyce to wyglada tak, ze sad nawet nie czyta materiału tylko sam
    > wniosek gdzie z byle płotki robi się całą miedzynarodową szajkę.

    Ale jesli policja z wnioskiem wystepuje, sad udziela zgody, potem
    podsluch sie zaklada - to wszystko w porzadku.

    Tylko ze praktyka jest tez bez zadnego podsluchu prokurator pismo
    pisze i operator mu przesyla wykaz polaczen za ostatni rok.
    W tym i wykaz sms ... ale z trescia czy bez, oto jest pytanie :-)

> [...]
    > działan. Taktyka jest oczywista: do sedziego idzie kilka tomów akt by
    > zniechecic go do czytania, wtedy pospisze wszystko by tylko pchnac

    Zawsze mnie zastanawialo co bedzie jak nie zatwierdzi :-)

    J.

  • 15. Data: 2013-06-28 22:44:26
    Od: DanW <m...@w...pl>

    W dniu 2013-06-27 09:30, mariusz pisze:
    > Witam
    >
    > Mam pytanie jak w tytule. Szczególnie interesuje mnie era/t-mobile.
    > Zgodnie z prawem telekomunikacyjnym nie powinien ale jak jest w
    > praktyce? Prawdopodobnie jeżeli stosuje się do prawa to powinien mieć
    > tylko logi z połączeń nawiązanych lub niezrealizowanych? Czy w nich
    > zawarta jest pełna lub częściowa treść smsów ? Według jakich kryteriów
    > ewentualnie treść taka jest logowana ?
    >
    > Szczególnie interesowałaby mnie wypowiedź osób którzy mieli z tym
    > bezpośrednio do czynienia.
    >
    > Pozdrawiam
    Widziałem dokładne zapisy wiadomości sms i rozmów u kolegi, to był
    segregator wszystkich połączeń z ostatnich 24 miesięcy zarówno
    przychodzących jak i wychodzących. Nie tylko treść sms ale zapisy rozmów
    jak z "czarnej skrzynki" rozmów głosowych, prokuratura mu to udostępniła
    bo myśleli, że jest "zamieszany". Tak czy inaczej nie można myśleć, że
    kontaktowanie przez gsm jest bezpieczne.
    Pozdarawiam
    Dan.

  • 16. Data: 2013-06-28 23:00:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 28 Jun 2013 22:44:26 +0200, DanW napisał(a):
> [...]
    > przychodzących jak i wychodzących. Nie tylko treść sms ale zapisy rozmów
    > jak z "czarnej skrzynki" rozmów głosowych, prokuratura mu to udostępniła

    Ale to znaczy ze mu podsluch "zalozyli".
    Bo wszystkich rozmow nikt nie nagrywa, zeby ostatnie 2 lata odsluchac
    u dowolnego obywatela.
    Choc nie bylbym taki pewnien czy nikt. Mozliwosci techniczne niemal
    sa. Ale SMS mozna by rejestrowac bez problemu.

    > Tak czy inaczej nie można myśleć, że kontaktowanie przez gsm jest bezpieczne.

    GSM duzo rzeczy zapisuje. np do jakiego bts sie loguje, nawet jak nie
    rozmawiasz.
    A potem np mamy trzy podobne wlamania, to mozna sprobowac wyszukac
    wszystkie osoby ktore przebywaly w poblizu tych miejsc w czasie
    wlaman. Moze wyjdzie tysiac osob, a moze tylko 8 - to sie je wszystkie
    zamknie i po tygodniu same sie przyznaja :-)

    Albo np taka demonstracja w sprawie ACTA - jedna, druga, trzecia - i
    juz mozna aktywistow szukac :-)

    J.

  • 17. Data: 2013-06-28 23:03:16
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 27 Jun 2013 10:34:53 +0200, Marek <p...@s...com> wrote:
    > Zapewne słyszałeś nie raz w TV, że odczytano czyjeś SMSy bez
    grzebania w
    > jego telefonie? :-) Nie daje Ci to do myślenia?

    O ile pamiętam w większości spraw o których było słychać smsy były
    wlasnie "wyciągane" z telefonu a nie od operatora...

    --
    Marek

  • 18. Data: 2013-06-28 23:45:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 28 Jun 2013 23:03:16 +0200, Marek napisał(a):
    > O ile pamiętam w większości spraw o których było słychać smsy były
    > wlasnie "wyciągane" z telefonu a nie od operatora...

    http://forum.gazeta.pl/forum/w,72,6229347,6229347,Ko
    misja_sledcza_sms_y_i_meskie_narzady_.html?wv.x=1

    "Rokita wyraził wątpliwość, czy relacje członków Krajowej Rady i
    Kwiatkowskiego są właściwe. Jako dowód istnienia, jego zdaniem,
    "nagannego koleżeństwa" między nimi poseł PO zacytował treść SMS
    przesłanego 5 marca przez członka KRRiT Adama Halbera do prezesa TVP.
    Rokita zastrzegł jednocześnie, że cytat jest drastyczny.
    "Może byś wrócił do Piotrka Urbankowskiego. To jest świetny koleś -
    pracowity i lojalny, lubię go i cenię. Precz z siepactwem. Chwała nam
    i naszym kolegom. Chuje precz!" - odczytał SMS Rokita.

    Raczej nie slyszalem aby prezesa zatrzymali, ale moze mu tylko zabrali
    telefon :-)
    Moze tez te osoby byly "objete sledztwem" i na legalnym podsluchu.

    Rok byl 2003, ustawa PT byla wtedy poprzednia, z tego co widze
    przechowywanie tresci bylo dozwolone.

    J.

  • 19. Data: 2013-06-29 12:40:37
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 28 Jun 2013 23:00:58 +0200, J.F. napisał(a):

> [...]
    > Choc nie bylbym taki pewnien czy nikt. Mozliwosci techniczne niemal
    > sa. Ale SMS mozna by rejestrowac bez problemu.

    Nikt nie musi wysłuchiwać w całości - wystarczy baza zapisów.
    W klasycznym przypadku "dajcie mi człowieka a paragraf się znajdzie" będzie
    jak znalazł.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 20. Data: 2013-06-29 12:43:13
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-06-28 23:03, Marek pisze:

    > O ile pamiętam w większości spraw o których było słychać smsy były
    > wlasnie "wyciągane" z telefonu a nie od operatora...

    No to teraz odpowiedz sobie na pytanie co z mniejszością spraw :-D
    Olewnik raczej nie udostępniał swojego telefonu nikomu gdyż w tym czasie
    był porwany więc nie miał okazji nikomu podrzucić swojego telefonu :-D

    Nie wspomnę też o cytowanym przeze mnie artykule, w którym napisano, że
    pracownicy centrów serwisowych mogą odczytywać treści SMSów. Sądzisz, że
    służby nie korzystają z tej możliwości?

    Możesz też przetestować na sobie jak jest: wyślij parę SMSów między
    swoimi telefonami o tym jaki to akt terrorystyczny przygotowujesz a
    potem podziel się z nami informacją o nieoczekiwanych gościach jakich
    musiałeś przyjąć :-D Oczywiście zaraz po wyjściu na wolność, zaczekamy. :-D

    Marek