  • 21. Data: 2013-06-29 13:22:56
    Temat: Re: Czy operator przechowuje treść smsów ?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 29 Jun 2013 12:43:13 +0200, Marek napisał(a):

    > No to teraz odpowiedz sobie na pytanie co z mniejszością spraw :-D
    > Olewnik raczej nie udostępniał swojego telefonu nikomu gdyż w tym czasie
    > był porwany więc nie miał okazji nikomu podrzucić swojego telefonu :-D

    Ale zalozenie podsluchu na telefon porwanego wydaje sie standardowa
    procedura.
    Poza tym tak sobie guglam ... sa tresci SMS Olewnika ? Chyba tylko
    same dane transmisyjne. Kto, do kogo, kiedy,

    > Nie wspomnę też o cytowanym przeze mnie artykule, w którym napisano, że
    > pracownicy centrów serwisowych mogą odczytywać treści SMSów. Sądzisz, że
    > służby nie korzystają z tej możliwości?

    Na pewno korzystaja, ale pytanie brzmi czy operator zapamietuje tresci
    wszystkich SMS, zeby je potem sluzbom udostepnic. Czy to tylko
    techniczna moliwosc zobaczenia co centrum transmituje i sms znika z
    systemu po dniach, sekundach czy tygodniach (ale w backupach zostaje
    piec lat :-))

    Obecna ustawa smiem twierdzic zabrania takiego zapisywania, choc
    pewnosc stracilem ... jak rozumiec "sa przedmiotem uslugi" ?

    J.

  • 22. Data: 2013-06-29 18:15:40
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-06-29 13:22, J.F. pisze:

    > Ale zalozenie podsluchu na telefon porwanego wydaje sie standardowa
    > procedura.

    Faktem jest, że nie dociekałem tego kiedy i jakie SMSy były wysyłane
    gdyż słabo mnie temat interesował. Nie jeden raz w TV wspominano o
    przechwyceniu SMS i być może stało się tak jak sugerujesz - że pozwolono
    mu poesemesować już po porwaniu.

    > Poza tym tak sobie guglam ... sa tresci SMS Olewnika ? Chyba tylko
    > same dane transmisyjne. Kto, do kogo, kiedy,

    Cytowałem wiadomości w TV zasłyszane gdy afera była na topie.

    > Na pewno korzystaja, ale pytanie brzmi czy operator zapamietuje tresci
    > wszystkich SMS, zeby je potem sluzbom udostepnic.(...)

    Tego nie dojdziemy o ile nie mamy wujków w służbach specjalnych.

    > Obecna ustawa smiem twierdzic zabrania takiego zapisywania, choc
    > pewnosc stracilem ... jak rozumiec "sa przedmiotem uslugi" ?

    Sam widzisz... Możliwości techniczne ku temu istnieją. Czy prawne?
    Zapewne nawet prawnicy wolą o tym nie dyskutować.

    Marek

  • 23. Data: 2013-06-29 18:39:11
    Od: Marek <p...@s...com>

    P.S.
    http://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-prokuratura-za
    dala-ujawnienia-tresci-sms-ow-doszlo-do-zlaman,nId,4
    25561

    Prokuratora żądała od operatora ujawnienia treści czegoś co zgodnie z
    prawem nie może być gromadzone?

    A tu kolejny przypadek:
    http://wolnemedia.net/prawo/pozyskiwanie-tresci-sms-
    ow/

    Czy to jakaś plaga nieznajomości prawa przez prawników czy może jednak
    oni wiedzą o tym, że treści są gromadzone i można występować o ich
    ujawnienie?

  • 24. Data: 2013-06-29 18:56:38
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    pytanie na czasie, dostałem taki spamik:

    http://szpieg-sms.pl/

  • 25. Data: 2013-06-29 18:59:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 29 Jun 2013 18:39:11 +0200, Marek napisał(a):
> [...]
    > Czy to jakaś plaga nieznajomości prawa przez prawników czy może jednak
    > oni wiedzą o tym, że treści są gromadzone i można występować o ich

    Wojskowi - pierwszy raz wystepuja, to nie wiedza co im wolno :-)

    Pierwsze bym traktowal z rezerwa - pismaki, news jest news, kogo
    interesuja szczegoly, czyli czeski film w Erewaniu - naprawde nie
    wiemy o co wystepowali, co odpowiedziano itp.

    Drugie jest ciekawsze
    "W piśmie z dnia 17 stycznia 2011 r. skierowanym do Wojskowej
    Prokuratury Okręgowej w Poznaniu spółka PTC wskazała, iż nie
    rejestruje i nie przechowuje treści przekazu telekomunikacyjnego
    swoich abonentów. Polkomtel poinformował prokuraturę, że zgodnie z
    obowiązującym prawem kontrola treści korespondencji dopuszczalna jest
    jedynie w trybie określonym odpowiednimi przepisami. Podobnie zachował
    się P4. PTK Centertel i EXATEL w swoich pismach tego rodzaju uwag nie
    zawarły, ale nie przekazały prokuratorowi treści SMS-ów. "

    No i teraz pytanie - PTC rejestruje, ale woli nie mowic, czy pozostali
    nauczeni doswiadczeniem spuscili prokuratora na drzewo, nie wnikajac
    czego on od nich dokladnie chce - bo tresci tez nie maja.

    Sa jeszcze lacza do odpowiednich sluzb, gdzie moga one sobie same
    wlaczyc dostep (w sposob rejestrowany), na podstawie stosownego
    rozporzadzenia, w ktorym jest multum norm ETSI wymienionych - ale moze
    ktos sie przedrze czy one umozliwiaja dostep do starych tresci.

    J.

  • 26. Data: 2013-06-29 19:10:41
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2013-06-28 22:21, J.F. pisze:
    > Zawsze mnie zastanawialo co bedzie jak nie zatwierdzi:-)

    sprawdziłem, dowody dotychczas zdobyte (nagrania) muszą być zniszczone.
    Inaczej niz pisałem, prokurator ma 3 dni na wniosek "po". Sąd ma kolejne
    5 dni na roztrzygniecie. Czyli de facto, mozemy byc podsłuchiwani przez
    służby bez zezwolenia sadu nawet przez 8 dni. Teoretycznie sluzby sa
    "karane" za nieuzasadnione naduzycie "nagłego przypadku" ale w praktyce
    i tak daje to słuzbom przewagę omijajaca Konstytucje. Bo nie ma u nas
    zasady owocu zatrutego drzewa. O ile dowodów z podłsuchu w sądzie nie
    przedstawią to umozliwi to podjecie adekwatnych działan na polu
    operacyjnym. Ma to szczególną siłe w postępowaniu karno-skarbowym gdzie
    mozna bez problemu robic kontrole krzyzowe (a dzieki podsłuchom słuzby
    juz wiedzą gdzie szukać)

    --
    @foe_pl

  • 27. Data: 2013-06-29 19:29:05
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-06-29 18:59, J.F. pisze:

    > No i teraz pytanie - PTC rejestruje, ale woli nie mowic, czy pozostali
    > nauczeni doswiadczeniem spuscili prokuratora na drzewo, nie wnikajac
    > czego on od nich dokladnie chce - bo tresci tez nie maja.

    Nie piszą, że nie mają lecz piszą, że aby je udostępnić potrzebny jest
    sąd. Czyli może z tego wynikać, że dla sądu te dane mogą być dostępne.
    W Googlach jest pełno przykładów występowania o ujawnienie treści SMSów.
    Jakoś mało przekonująco brzmi, że prawnicy są kretynami w masowej skali
    i nie wiedzą, że takie wystąpienie nie ma sensu. Można stąd wydedukować,
    że skoro to czynią to wiedzą, że można uzyskać dostęp do treści SMSów.
    Czy inaczej można zinterpretować te artykuły?

> [...]
    > rozporzadzenia, w ktorym jest multum norm ETSI wymienionych - ale moze
    > ktos sie przedrze czy one umozliwiaja dostep do starych tresci.

    No więc właśnie - rozmawiamy o archiwalnych treściach a nie bieżących.

    Marek

  • 28. Data: 2013-06-29 19:31:09
    Od: Marek <p...@s...com>

    > pytanie na czasie, dostałem taki spamik:
    >
    > http://szpieg-sms.pl/

    No i sam się w spamera bawisz.

    http://szpieg-sms.pl/files/regulamin.pdf

    6. System generuje 61 wiadomości które mogą być traktowane wyłącznie
    jako treść rozrywkowa nie mająca odzwierciedlenia w rzeczywistości

    Marek

  • 29. Data: 2013-06-29 20:36:12
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 6/29/2013 6:43 AM, Marek wrote:

> [...]
    > potem podziel się z nami informacją o nieoczekiwanych gościach jakich
    > musiałeś przyjąć :-D Oczywiście zaraz po wyjściu na wolność, zaczekamy. :-D

    to raczej nie bedzie tak dzialac i JF bedzie zupelnie niezagrozony, bo
    to o czym sie zapomina w takich rozmowach, to metadata, czyli informacja
    mi.in o wczesniejszych polaczeniach z numerami, ktore juz maja
    przypisane do siebie, jakies czerwone chorągiewki w sytemach sluzb
    bezpieczenstwa. JF musialby zadzwonic pod numer, ktory juz jest jakos
    namierzony, pewnie uzyc specjalnych slow i moze wtedy zaczeloby sie cos
    w sytemie dziac i to pewnie po czasie, jesli by tych rozmow wykonal
    kilka, jednak rowniez pelne podsluchiwanie/podgladanie takiej
    korespondencji moglby sie obdywac dopiero po uzyskaniu decyzji sadu,
    albo z wykorzystaniem ktoregos z punktow odnosnego rozporzadzenia.
    to nie jest tak, ze posluchiwane/podgladane i analizowane sa wszystkie
    rozmowy i SMSy. mozliwosci na to, sa wylacznie teoretyczne. <rs>

  • 30. Data: 2013-06-29 21:28:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 29 Jun 2013 19:29:05 +0200, Marek napisał(a):

    > Nie piszą, że nie mają lecz piszą, że aby je udostępnić potrzebny jest
    > sąd. Czyli może z tego wynikać, że dla sądu te dane mogą być dostępne.

    Moze, ale nie musi :-)

> [...]
    > że skoro to czynią to wiedzą, że można uzyskać dostęp do treści SMSów.
    > Czy inaczej można zinterpretować te artykuły?

    Hm, taka mala dyskusja.
    http://forumprawne.org/prawo-rodzinne-opiekuncze/230
    406-ujawnienie-tresci-sms-ow-przy-rozwodzie.html

    Jedni wystapili i dostali, drudzy sie zarzekaja ze nie ma takiej
    mozliwosci, inni mieli wystapic, ale w koncu nie wystapili, inni
    widzieli plyte, ale nie wiadomo z czym, innym maz ukradl telefon ... a
    ja powtorze ze interesuja nas przypadki po 2004r, bo wczesniej zapis
    byl inny.

    > No więc właśnie - rozmawiamy o archiwalnych treściach a nie bieżących.

    ale moze w ktorej z tych norm jest interfejs do archiwum opisany :-)

    J.