    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Czy operator przechowuje treść smsów ?
    <m...@i...localdomain>
    <1mdgzoj19stu9$.y65mx48h9ao1$.dlg@40tude.net>
    <m...@i...localdomain>
    <vcavvpmagd50.zab728lo6jk3$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <gnsx66iv0lr5$.7qpserb7ezfw$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <3rp1rzzgcso0$.1uil7ojvxx7kf$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <3j9z2erorde6.5wnpwzzd0zeq$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <14mwcxhls8nsg$.1i1hd37b3exvt$.dlg@40tude.net>
    Date: 13 Jul 2013 23:28:01 GMT

    Pan J.F. napisał:

    > Watpie czy oprogramowanie mialo cokolwiek do gadania - to nie bebechy,
    > to osobna szafka byla :-)

    No to tym bardziej.

    > Przylaczona do "jednostki centralnej" zapewne "kanalem szybkim" czy
    > jak to sie fachowo nazywalo. I w tym momencie predkosc lacza terminala
    > przestaje byc istotna. Mozliwe nawet ze sie przelacznikiem w tej
    > szafce ustawialo. Albo pochodzila z modemu.

    Do takiej szafki były w CIUW przypięte dwa pecety służące do transmisji
    zdobyczy sieciowych na pecety. Bo ściągnięcie czegoś z TRICKLE, to dopiero
    połowa sukcesu. Trzeba to jeszcze przerzucić na dyskietkę i zabrać do domu.
    I tam chyba były, przynajmniej na początku, modemy 2400 bps. Więc na jedną
    dyskietkę czekało się najmarniej godzinę. W tym czasie można było sobie
    pogadać z załogą jednostki transmisyjnej albo z przedstaczem lub zastaczem
    kolejkowym. Usenetu wtedy jeszcze u nas nie było, więc należy docenić ten
    system.

    > Przez RS232.
    > Nie, na IP to za wczesnie. zreszta na pececie nie bardzo moglbym z IP
    > cos zrobic, bo czym. Kermit chyba byl uzyciu, moze jakis Zmodem.

    Karty sieciowe były sakramencko drogie. To też ważny powód.

    > Ale i tak sie zastanawiam co bylo z drugiej strony. IBM/Riad raczej
    > nie, bo tych klopotow z 3270 sobie nie przypominam.

    A nie coś, co juz miało TCP/IP z jednej stony, a RS232 z drugiej? Bo ja
    wiem, jakieś KA9Q na innym pececie? (Z KA9Q nigdy nie miałem do czynienia,
    ale pamiętam, że dośc powszechnie na tym robiono różne sztuczki).

    > To chyba wlasnie o ten tn3270.exe chodzi, freeware, przynajmniej w
    > Polsce :-) Dobrze sobie radzil jako zwykly telnet.
    > Trumpet ? Chyba jeszcze nie, to pod DOS chodzilo, z Packet Driver.

    Pod DOSem z packetdriverami używałem jakiegos telneta po prostu.
    Zdaje się, że miał on też funkcję serwera telnet włączaną w pliku
    konfiguracyjnym. Czyli można było wleźć na takiego peceta i dostać
    command.com.

    --
    Jarek