  • 1. Data: 2010-07-04 17:05:14
    Temat: Czy muszę zmieniać RAM?
    Od: Padre <P...@n...net>

    W moim komputerze mam w tej chwili procesor PIV HT 3GHz FSB 800Mhz a
    mogę włożyć max Core 2 Duo 2,66GHZ 1066MHz FSB czy obecny 2GB DDRAM2
    800MHz będzie z nim współpracował? Komputer to dell-owski SFF więc
    wymiana płyty głównej z zasady jest niemożliwa.

  • 2. Data: 2010-07-04 17:16:16
    Temat: Re: Czy muszę zmieniać RAM?
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2010-07-04 19:05, Padre napisał/a:
> [...]
    > 800MHz będzie z nim współpracował? Komputer to dell-owski SFF więc
    > wymiana płyty głównej z zasady jest niemożliwa.

    Pamięć ram jest włączona w gnieździe w płycie, czyli jeśli dany procesor
    pasuje do płyty to i prawidłowo będzie wykorzystywał zainstalowaną
    pamięć. Dotyczy to wszystkich komputerów.

    --
    Cz.

  • 3. Data: 2010-07-04 17:42:04
    Od: "M1SLQ" <mbierwia@w_domenie_o2.pl>

    > jeśli dany procesor pasuje do płyty to i prawidłowo będzie
    > wykorzystywał zainstalowaną pamięć. Dotyczy to wszystkich komputerów.

    Niekoniecznie tak musi być. Przykład: płyta na chipsecie i815 pod
    P3/Celeron - przy obsadzeniu procesorem na FSB 133 MHz pamięć musiała
    też być 133 MHz - moduły 100 MHz nie były wtedy wykrywane.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2010-07-04 18:25:59
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2010-07-04 19:42, M1SLQ napisał/a:

    > Niekoniecznie tak musi być. Przykład: płyta na chipsecie i815 pod
    > P3/Celeron - przy obsadzeniu procesorem na FSB 133 MHz pamięć musiała
    > też być 133 MHz - moduły 100 MHz nie były wtedy wykrywane.

    Czyli taki "wyjątek potwierdzający regułę" ;-)
    W komputerach/płytach głównych produkowanych od kilku lat nie ma takich
    "problemów"

    --
    Cz.

  • 5. Data: 2010-07-04 18:31:45
    Od: Grzegorz S <g...@s...waw.pl>

    Padre <P...@n...net> wrote:
> [...]
    > 800MHz będzie z nim współpracował? Komputer to dell-owski SFF więc
    > wymiana płyty głównej z zasady jest niemożliwa.

    Nie wiem jak w SFF Della, ale w SFF HP dc7700 z core 2 duo E6300 1.86 akceptował
    jeszcze pamięci
    DDR2 533 wzięte z HP dc7600 p4 640 3.2 HT, ale HP dc7800 z core 2 duo 2.33 wymaga
    pamięci min ddr2 667 inaczej w ogóle nie uruchamia się.

    --
    gs

  • 6. Data: 2010-07-04 20:36:28
    Od: Padre <P...@n...net>

    W dniu 2010-07-04 20:31, Grzegorz S pisze:

> [...]
    > DDR2 533 wzięte z HP dc7600 p4 640 3.2 HT, ale HP dc7800 z core 2 duo 2.33 wymaga
    > pamięci min ddr2 667 inaczej w ogóle nie uruchamia się.

    Generalnie moja wina:) nie dogooglałem:) W moim dellu najszybsze pamięci
    jakie mogą być stosowane to właśnie 800MHz więc szybsze i tak nie mogą
    być czyli nie powinienem mieć problemów:)

  • 7. Data: 2010-07-05 16:38:53
    Od: Grzegorz S <g...@s...waw.pl>

    Padre <P...@n...net> wrote:

    > Generalnie moja wina:) nie dogooglałem:) W moim dellu najszybsze pamięci
    > jakie mogą być stosowane to właśnie 800MHz więc szybsze i tak nie mogą
    > być czyli nie powinienem mieć problemów:)

    Mogą być, co najwyżej będą chodzić z mniejszą szybkością.

    --
    gs