eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCzy możliwy SWAP? › Re: Czy możliwy SWAP?
  • Data: 2010-05-04 21:31:18
    Temat: Re: Czy możliwy SWAP?
    Od: "Massai" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    megrims wrote:

    > W dniu 2010-05-04 13:10, =Marcos= pisze:
    > > > Dotyczy E90 320d (automat). Czy dużo problemów należy się
    > > > spodziewać przy włożeniu do tego auta silnika od 335d?
    > >
    > > Jeśli auto jest w miarę zwykłe to bardziej opłaca się
    > > sprzedać to auto i kupić drugie z dużym silnikiem (czas, koszty,
    > > potencjalne problemy trudne do wykrycia). Jeśli masz tam system
    > > nagłośnienia za 10kzł i niedemontowalny tuning za kolejne
    > > 10kzł, to może się zacząć opłacać swap...
    > >
    >
    > Jak ja na to patrzę: Auto znam od nowości, kupione w salonie w RP.
    > Wiem kto, co, ile razy i z kim w tym aucie robił ;). Wiem co było
    > malowane ile razy i dlaczego itp, Wiem gdzie było serwisowane.
    > Wiem, że na gwarancji wymienili turbinę. I tym podobne bla bla bla..
    >
    >
    > E90-335d pojawił się dopiero w marcu 2006. Choćby nie wiadomo co
    > robić, nie dostanie się E90 z tym silnikiem w cenie poniżej 90kpln.
    >
    > Nikt nie da mi za te moje E90 kwoty większej niż 50000 PLN takie są
    > realia. Wiem, że pomiędzy czerwcem 2005 a marcem 2006 jest 9
    > miesięcy różnicy. Więc należy dołożyć 40000 PLN aby zamienić
    > te E90 320d na 335d. Kupując używane auto o nieznanym pochodzeniu
    > ryzykuje się, że auto będzie miało 300kkm przejechane i będzie
    > oczywiście "1. właściciel, niepalący, nic nie stuka nic nie puka
    > nie wymaga wkładu finansowego".
    >
    > Wydaje mi się, że taki swap i tak może się opłacić.

    Nie te czasy i nie te samochody.
    Swapy na inny silnik, nawet dawniej, wiązały się często ze sporą
    ilością nieprzewidzianych przeróbek. Nawet te niby to "wkładasz i
    jedziesz".

    Teraz - jeszcze większa masakra. Żeby mieć tak cycuś i wszystko
    grające jak trzeba, to by chyba trzeba znaleźć bardzo zmyślne aso -
    coś jak jednorożec.
    Po prostu za dużo elektroniki trzeba modować, i
    powymieniać/poprzestrajać/porejestrować takie rzeczy, których się
    w normalnej eksploatacji czy naprawach nie tyka.

    Bawiąc się we wróżkę:
    włożysz w tego swapa ponad 50k, unieruchomisz samochód na parę
    miesięcy (NAPEWNO będzie czegoś tam brakowało, co będzie
    astronomicznie drogie w aso, a trudne do dostania na rynku używek, i
    będziesz szukał), a i tak w efekcie coś tam nie będzie działało.
    Jakieś pierdułki, typu lampka, komputer będzie głupiał, ale może
    i też coś o czym się dowiesz dopiero jak to będzie potrzebne -
    któryś z tych trzyliterowych skrótów będzie działał za mocno/za
    słabo, i w razie potrzeby wrzuci cię do rowu.

    IMHO jedyną opcją dającą szansę na zrobienie na tip top - to
    wstawienie fury do fabrycznego tunera - oni pewnie mają wiedzę i
    możliwości żeby furę tak przemodować na cycuś.

    Ale to się może finansowo kompletnie nie opłacać, tj. mogłoby sie
    okazać że rachunek zbliży się do ceny nowego docelowego ;-)

    --
    Pozdro
    Massai

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: