  • 21. Data: 2009-05-14 20:54:45
    Temat: Re: Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?
    Od: g...@g...com

    On 14 Maj, 13:18, "Marcin Narzynski"
    <narzynka.to_usun@a_to_wykasuj.onet.pl> wrote:
    > Czy jadąc za samochodem i widząc, że samochód bezproblemowo pokonuje
    > zakręt - mogę być pewny, że i motocykl się spokojnie zmieści?
    Mam taki fajny łuk w swoim mieście. Na CBR pokonuję go 80km/h z dużym
    zapasem, po sesjach na torze w Poznaniu pokonywałem trochę ponad 100km/
    h (z niedosytem pochylenia). Zwykle autem jadę w tym miejscu 60-70km/h
    i wygląda trochę niekomfortowo, bo siła odśrodkowa trochę mnie do
    bocznej szyby przykleja :) Dało by radę pojechać autem chyba 80-90km/
    h, ale poziom stresu dużo wyższy niż w motocyklu. Na tej podstawie
    wnioskuję, że jadąc za dowolnym samochodem (nie będąc Kuzajem)
    swobodnie dam radę motocyklem się zmieścić w zakręcie (z dużym
    zapasem).

    > Druga rzecz: analogicznie w kwestii hamowania. Czy gwałtownie hamujący
    > samochód zatrzyma się szybciej, czy później od motocykla?
    Tu już pewnie 90% w kwestii kierownika, ale chyba samochód ma łatwiej
    - przynajmniej tak należy przyjąć by dłużej pożyć. ;)

  • 22. Data: 2009-05-15 01:17:08
    Od: "Spider A.J." <n...@t...gmx.net>

    <g...@g...com> wrote
    Dało by radę pojechać autem chyba 80-90km/
    h, ale poziom stresu dużo wyższy niż w motocyklu.

    Dal bym moim niskobudzetowym AR1451.6TS
    w takim zakrecie pojechac 110km/h
    bez zadnego srania w gacie!
    Oponki by zaswiszczaly tyl moze lekko uciekl
    ale stresu by nie bylo ot fajny winkiel.
    jedyna przewaga w dzisiejszych czasach moto nad autem to
    przyspieszenia w winklach jestesmy wolniejsi i tyle.

    --
    -=[Spider A.J.]=-
    Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-)

  • 23. Data: 2009-05-15 08:12:00
    Temat: Re: Czy motocykl mo?e skr?ca? ostrzej ni? samochód?
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 15.05.2009 Spider A.J. <n...@t...gmx.net> napisał/a:
    > Dal bym moim niskobudzetowym AR1451.6TS
    > w takim zakrecie pojechac 110km/h
    > bez zadnego srania w gacie!
    > Oponki by zaswiszczaly tyl moze lekko uciekl
    > ale stresu by nie bylo ot fajny winkiel.
    Nie wiem co to za auto (Alfa?), ale na krótkim winklu do którego
    możesz się wcześniej ustawić i przyciąć pewnie byś wygrał, na
    długim który musiałbyś pojechać na okrągło mogłoby być różnie z
    dokładnością do opon, ustawienia zawieszenia w aucie pod winkiel,
    i oczywiście możliwości kierowników pojazdów.

    > jedyna przewaga w dzisiejszych czasach moto nad autem to
    > przyspieszenia w winklach jestesmy wolniejsi i tyle.

    Zwykle w aucie łatwiej sobie pozwolić na więcej ze względu na znacznie
    mniejsze konsekwencje "przepałowania".

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 24. Data: 2009-05-15 09:02:17
    Od: Lama <l...@l...cc>

    Marcin Narzynski pisze:
> [...]
    > Czy jadąc za samochodem i widząc, że samochód bezproblemowo pokonuje
    > zakręt - mogę być pewny, że i motocykl się spokojnie zmieści?

    W 99% - tak. To zależy od kierowcy. Ale nigdy nie wiesz czy tym razem
    nie jest właśnie ten 1% :). Z resztą jazda za kimś i powtarzanie jego
    manewrów to zawsze proszenie sie o kłopoty.

    --
    Lama
    Puzzle poskładane !

  • 25. Data: 2009-05-15 09:03:49
    Od: Sqeeb <s...@i...community>

    On Thu, 14 May 2009 19:02:45 +0200
    Paweł Andziak <g...@g...pl> wrote:

    > http://www.youtube.com/watch?v=EeP0_aLvc0I
    >
    > http://www.youtube.com/watch?v=ZZKRphfVHqI

    Ee... Coś mi się przyśniło. Odszczekuje poprzedni post...

    --
    Pozdrawiam,
    Sqeeb

  • 26. Data: 2009-05-15 12:53:41
    Od: f...@...dk

    On 14 Maj, 18:31, Sqeeb <s...@i...community> wrote:
    (...)
    > Jakby nie patrzeć, to samochód ma 4 koła(czyli większą przyczepność,
    > którą można wykorzystać podczas hamowania) i niewywróci się na
    > zakręcie, conajwyżej zacznie uciekać 'w krzaki'.
    (...)

    "jakby nie patrzec", to puszki maja o sporo wieksza mase do
    zatrzymania...
    w "normalnej" jezdzie motongiem zawsze mozna przy hamowaniu gdzies
    uciec, np. pomiedzy katamarany

    dyskusja jak wiele innych watkow motocyklowych dobra do piwa, ale bez
    konkretnych odpowiedzi ;)

    --
    texen
    fzs600, w-wa

  • 27. Data: 2009-05-15 13:31:34
    Od: "Marcin Narzynski" <narzynka.to_usun@a_to_wykasuj.onet.pl>

[...]

    --------------------

    Brak jednoznacznej odpowiedzi też jest odpowiedzią. Mianowicie taką, że jako
    kierowca samochodu z 20 latnim stażem i równocześnie świeżo upieczony
    motocyklista mogę oceniać sytuację na drodze korzystając z doświadczeń i
    odruchów samochodowych, ponieważ motocykl ma podobne do samochodu możliwości
    hamowania i trzymania się drogi.

    O to mi chodziło w tym wątku. Dzięki za porady.

  • 28. Data: 2009-05-15 13:42:59
    Od: Lama <l...@l...cc>

> [...]
    > samochodu możliwości hamowania i trzymania się drogi.
    >
    > O to mi chodziło w tym wątku. Dzięki za porady.

    A to już zupełnie inna bajka. Jako świeżo upieczony motocyklista,
    próbując zahamować na takim odcinku jak samochód prawdopodobnie
    skończysz na glebie. Możliwości teoretyczne to jedno, a umiejętność ich
    wykorzystania to zupełnie co innego.

    --
    Lama
    Puzzle poskładane !

  • 29. Data: 2009-05-15 16:23:57
    Temat: Re: Czy motocykl moze skrecac ostrzej niz samochód?
    Od: doktorski <d...@g...com>

    On 14 Maj, 14:38, "Ivam" <f...@-...fm>
    wrote:

    > Co do naturalnych odruchow - w moto ktos niedoswiadczony szybko sie nauczy
    > uzywac ABS'u, bo odruchem w pance jest scisniecie klamki na max i nie
    > odpuszczanie (co sie moze roznie skonczyc).
    Mozesz rozwinac te teorie? Szczegolnie chodzi mi o "co sie moze roznie
    skonczyc". Bardzom jej ciekawy jako, ze mam ABS w dryndzie....

    pzdr, dr
    FJR/525

  • 30. Data: 2009-05-15 17:14:39
    Od: Piotr Rezmer <p...@W...ens.net.pl>

    doktorski pisze:

    > Mozesz rozwinac te teorie? Szczegolnie chodzi mi o "co sie moze roznie
    > skonczyc". Bardzom jej ciekawy jako, ze mam ABS w dryndzie....

    Nie wiem czy przedpiśca miał to na myśli: kiedyś w programie
    realizowanym w ADAC (coś w rodzaju szkoła jazdy) usłyszałem informację
    (dotyczy to samochodu) że w przypadku gdy mamy ABS, hamujemy, samochód
    obraca (podejrzewam że więcej niż maksymalny kąt skrętu kół) nie należy
    odpuszczać hamowania, tylko trzymać do całkowitego zatrzymania. Mam
    nadzieję, że nie pokręciłem.

    --
    pozdrawiam
    Piotr