  • 11. Data: 2009-05-14 12:21:45
    Temat: Re: Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?
    Od: Jarecki <j...@g...com>

    On 14 Maj, 14:01, donia <t...@p...onet.pl> wrote:

    > tyyy, no to chyba dobrze ;>
    >
    > pees ale wiadomo o co chodzi

    Hyhy, no walnąłem się :) Drogi hamowania motocykli są większe niż
    samochodów.

    Jarecki

  • 12. Data: 2009-05-14 12:25:15
    Od: "Dziadek Mroz" <D...@w...pl>

    > pees ale wiadomo o co chodzi

    Myślę z moto z napęde na oba koła lepiej rusza

    DM

  • 13. Data: 2009-05-14 12:27:13
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Spider A.J. pisze:
    > "Marcin Narzynski" <narzynka.to_usun@a_to_wykasuj.onet.pl> wrote

    > Znow pytanie postawione bez sensu, ale dla wlasnego
    > bezpieczenstwa przyjmij lepiej ze samochod zatrzyma sie szybciej

    Chyba że jedzie za tobą: przyjmij że zatrzyma się wolniej.

  • 14. Data: 2009-05-14 12:30:51
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 14 Maj, 14:12, "Ivam" <f...@-...fm>
    wrote:

    > Co Ty gadasz, przeciez motury bez ABSa sa bezuzyteczne i sie jezdzic nie da!
    > Bo sie czlek meczy!

    zarty zartami, ale __skutecznego__ hamowania samochodem z ABSem mozna
    nuczyc sie w kwadrans (nawet malpe by sie pewnie dalo :) ) pedal w
    podloge i ...juz + jest to naturalny odruch w panice...

    a na motocyklu - wiadomo - miesiac to malo a i tak przy awaryjnym
    hamowaniu mozna sie polozyc...

    dlatego twierdze, ze poczatkujacy/kiepski kierowca w dowolnym w miare
    nowym samochodzie osobowym bedzie skuteczniejszy...

    WS

  • 15. Data: 2009-05-14 12:38:32
    Temat: Re: Czy motocykl moze skrecac ostrzej niz samochód?
    Od: "Ivam" <f...@-...fm>

    "WS" <L...@c...pl> wrote in message
    a.googlegroups.com...
    [...]
    > dlatego twierdze, ze poczatkujacy/kiepski kierowca w dowolnym w miare
    > nowym samochodzie osobowym bedzie skuteczniejszy...

    Czy aby na 100% tylko w nowym i tylko z ABS'em?

    Co do naturalnych odruchow - w moto ktos niedoswiadczony szybko sie nauczy
    uzywac ABS'u, bo odruchem w pance jest scisniecie klamki na max i nie
    odpuszczanie (co sie moze roznie skonczyc).

    --
    pzdr:
    Ivam

    ps. dobrze, ze zauwazyles zart - duzo tu nowych, ktorzy nic nie lapia;)

  • 16. Data: 2009-05-14 13:27:38
    Od: fv <f...@c...com>

    Spider A.J. wrote:

    > Nie mozesz byc pewny.

    Dodatkowym kłopotem jest stan nawierzchni. Podam jeden przykład: plama oleju w którą
    auto nie
    wjedzie żadnym kołem (akurat na środku pasa).

    Kierowca auta mniej ryzykuje wjeżdżając szybko w zakręt.

    Gdybanie o pojedyńczych zakrętach jest jednak nieco bezcelowe, ponieważ gdy się
    wezmie pod uwagę
    całą trasę to nie wiadomo kto wygra wyścig. Jeśli będą wolne zakręty a po nich długie
    proste, to
    motocykl ma zdecydowaną przewagę ze względu na masę.
    W bardzo szybkich zakrętach, teoretyczną przewagę nadal ma motocykl chyba że
    właściciel auta
    zainwestował w zawieszenie i opony oraz swoje umiejętności sporo czasu i pieniędzy.

    Byłem niedawno w górach i zdecydowaną większość aut objeżdżałem mimo pasażerki i
    załadowanego kufra.
    Trafił się delikwent w BMW M5 i długa prosta i tyle go widziałem. W zakrętach też go
    nie
    doszedłem... Pocieszam się w duchu że może wcześniej skręcił ;-)

    --
    fv
    Xbox gamertag: fastviper PL

  • 17. Data: 2009-05-14 16:31:25
    Od: Sqeeb <s...@i...community>

    On Thu, 14 May 2009 13:18:31 +0200
> [...]

    > Druga rzecz: analogicznie w kwestii hamowania. Czy gwałtownie hamujący
    > samochód zatrzyma się szybciej, czy później od motocykla?

    Wiem że to niegrzecznie, ale musze zadać pytanie zanim odpowiem.
    Chodzi o jazde wyścigową czy normalne użytkowanie na drodze?
    Wiem, że dla niektórych to to samo, ale tak na serio to jest to bardzo
    duża różnica.

    Twoje pytanie jest z serii 'co będzie szybsze, samochód czy motocykl'.

    Oglądasz F1? A MotoGP? No to porównaj sobie rekordy torów na których
    rozgrywane są w/w. Motocykle są na okrążeniu o 15-20s wolniejsze.

    Ktoś mi może zarzucić złe porównanie, bo w MotoGP maszyna ma tyle
    a tyle pojemności, a samochód tyle a tyle. No dobra. Kiedyś
    (TopGear chyba) zrobili porównanie na torze dukata 998 z Lamborgini
    Gallardo. To drugie było szybsze, niewiele ale szybsze.

    Jakby nie patrzeć, to samochód ma 4 koła(czyli większą przyczepność,
    którą można wykorzystać podczas hamowania) i niewywróci się na
    zakręcie, conajwyżej zacznie uciekać 'w krzaki'.

    A z tym ostrzejszym pokonywaniem zakrętów... Nie wiem.
    Pewnie zależy jaki motocykl i jaki samochód, a czy da to się
    uogólnić...

    --
    Pozdrawiam,
    Sqeeb

  • 18. Data: 2009-05-14 16:33:34
    Od: Sqeeb <s...@i...community>

    On Thu, 14 May 2009 14:25:15 +0200
    "Dziadek Mroz" <D...@w...pl> wrote:

    > My?lę z moto z napęde na oba koła lepiej rusza

    Ja naprawde staram się być wyrozumiały, ale weź zacznij pisać jak
    przystało albo spierdalaj.

    --
    Pozdrawiam,
    Sqeeb

  • 19. Data: 2009-05-14 16:35:48
    Od: Arni <a...@N...spam>

    Sqeeb pisze:

    > Ja naprawde staram się być wyrozumiały, ale weź zacznij pisać jak
    > przystało albo spierdalaj.

    słowo "Myślę" nabiera nowego znaczenia

    --
    Arni Toruń