  • 1. Data: 2012-04-18 11:23:00
    Temat: Czy matryca ma znaczenie?
    Od: "Ja" <i...@w...pl>

    Witam. Czy duża matryca w aparacie jest taka ważna dla jakości zdjęć?
    Pozdrawiam.
    Ja

  • 2. Data: 2012-04-18 11:55:57
    Temat: Re: Czy matryca ma znaczenie?
    Od: "Adam Z." <m...@g...com>

    > Witam. Czy duża matryca w aparacie jest taka ważna dla jakości zdjęć?
    > Pozdrawiam.
    > Ja

    Duża w sensie rozmiaru - tak.
    Duża w sensie rozdzielczości - też, ale w drugą stronę. Jak są dwie
    matryce o tym samym rozmiarze to ta z większymi pixelami (czyli mniej
    MPix) teoretycznie może dawać lepszy obraz.

  • 3. Data: 2012-04-18 11:56:37
    Od: adal <a...@a...eu>

    W dniu 2012-04-18 11:23, Ja pisze:
    > Witam. Czy du?a matryca w aparacie jest taka wa?na dla jako?ci zdjeae?
    > Pozdrawiam.
    > Ja

    Z A S A D N I C Z E !

  • 4. Data: 2012-04-18 13:34:21
    Od: " Gil" <g...@N...gazeta.pl>

    Ja <i...@w...pl> napisał(a):

    > Witam. Czy duża matryca w aparacie jest taka ważna dla jakości zdjęć?
    > Pozdrawiam.
    > Ja

    Generalnie to nie. Zależy co rozumiesz pod pojęciem "jakość"
    Jak walory techniczne to tak.
    Jak inne to nie

  • 5. Data: 2012-04-18 15:27:26
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Ja napisa?(a):

    > Witam. Czy du?a matryca w aparacie jest taka wa?na dla jako?ci zdjeae?

    Ogólnie tak. W szczegółach musisz określić konkretnie co dla Ciebie
    znaczą określenia "duża matryca" i "jakość zdjęcia". Warto też mieć
    świadomość pewnych ograniczeń optycznych z których wynika np to, że
    fizycznie dużą matrycą pewnych ujęć po prostu nie zrobisz (np makro oka
    muchy) etc :)

    j.

    --
    "Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

  • 6. Data: 2012-04-18 16:58:58
    Od: " Gil" <g...@N...gazeta.pl>

    > Ja napisa?(a):
    (np makro oka muchy) etc :)
    > j.

    Akurat kompaktem to makro zrobisz lepiej i taniej niz drogą lustrzanką.
    Czy macro oka lepiej to nie wiem na pewno. Ale jak chcesz mieć duża matrycę i
    robić macro oka to przygotuj sie na wydatek około 10 tys zł.
    A mozna fajne rzeczy robić za 1000 zł.
    Siłą rzeczy będą gorsze niż profesjonalne ale czy az 10 razy gorsze to bym nie
    powiedział.
    Duża matryca = duże wydatki.

  • 7. Data: 2012-04-18 18:00:47
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2012-04-18 14:58:58 +0000, " Gil" <g...@N...gazeta.pl> said:

    > Akurat kompaktem to makro zrobisz lepiej i taniej niz drogą lustrzanką.
    No przecież Januszek to napisał.
    > Czy macro oka lepiej to nie wiem na pewno. Ale jak chcesz mieć duża matrycę i
    > robić macro oka to przygotuj sie na wydatek około 10 tys zł.
    A co tu mają do rzeczy wydatki?
    > A mozna fajne rzeczy robić za 1000 zł.
    Jakie to odkrywcze.
    > Siłą rzeczy będą gorsze niż profesjonalne
    Jakiś podwód być podał.
    > ale czy az 10 razy gorsze to bym nie
    > powiedział.
    Ja bym wcale nie powiedział.
    > Duża matryca = duże wydatki.
    Co Ty z tymi wydatkami?

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2012-04-18 18:22:02
    Od: " Gil" <g...@N...gazeta.pl>

    JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> napisał(a):

    > A co tu mają do rzeczy wydatki?

    > Co Ty z tymi wydatkami?

    Przepraszam. Myślałem, że to kogos zainteresuje.

  • 9. Data: 2012-04-19 05:51:48
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ja wrote:
    > Witam. Czy duża matryca w aparacie jest taka ważna dla jakości zdjęć?
    > Pozdrawiam.

    dla jakości estetyczne nie ma kompletnie znaczenia :)

    tutaj ważny jest mózg fotografa.

  • 10. Data: 2012-04-19 06:22:39
    Od: Slon <z...@g...com>

    On Wednesday, April 18, 2012 11:51:48 PM UTC-4, Marek Dyjor wrote:

    > dla jakości estetyczne nie ma kompletnie znaczenia :)
    >
    > tutaj ważny jest mózg fotografa.

    Mozg, przydaje sie tez do tego, zeby wiedziec, iz zdania rozpoczyna sie pisac wielka
    litera.

    Slon