  • Data: 2009-01-29 15:42:58
    Temat: Re: Czy lampa blyskowa moze skasowac eprom ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 27 Jan 2009, John Smith wrote:

    > To juz wystarczy zasilić taką zarówkę prądem stałym i sprawdzić.

    Jaką "żarówkę"?
    Jarznik, potocznie zwalny "palnikiem" lampy błyskowej???
    "nie wiecie o co prosicie" :]

    Typowy czas błysku silniejszej lampy "moc max": 1/200s
    Typowa energia błysku: 100 do 800 J, albo (jak to zwyczajowo wyrażają) Ws
    Moc pobierana z kondensatora w impulsie: 20 do 160 kW razy dwa :>
    (razy dwa, bo to jest raczej "trójkąt" niż równomierny pobór).
    Producenci jarzników kasują pieniądze nie za to, że umieją bańkę
    wydmuchać, tylko za to, że ona statystycznie nie wybucha przy
    błysku.

    > Zrobi kto?

    Taaaaa.... to już zaraz weź i zewrzyj wyjście trafo o odpowiedniej mocy,
    żadnego jarznika nie trzeba, on jest tylko po to zeby przy krótkim
    błysku plazma się nie rozłaziła po okolicy oraz aby zapłon był prosty,
    bez pocierania elektrod ;)
    A poważniej: taki jarznik, jak ma umieć dać kilka błysków pod rząd,
    to wymaga przepływu powietrza (chłodzenia).
    I "umie" świecić światłem ciągłym (niech będzie "pseudociągłym", czyli
    mikrobłyskami kilkanaście do kilkudziesieciu kHz), tyle, że wtedy moc
    jest mocno umiarkowana, mniej więcej tyle co jeden błysk na kilka
    sekund (czyli w okolicach 100W max średnio, bez porównania z błyskiem).

    pzdr, Gotfryd