  • Data: 2009-01-30 09:39:45
    Temat: Re: Czy lampa blyskowa moze skasowac eprom ?
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp> szukaj wiadomości tego autora

    John Smith wrote:

    > [...]>> To juz wystarczy zasilić taką zarówkę prądem stałym i sprawdzić.

    > [...]
    > Wiem jak działa typowa lampa błyskowa, coś nawet kiedyś budowałem.
    > Kontekst dyskusji jest taki iż nie wiadomo czy kasowanie pochodzi od
    > silnego
    > światła od strony podłoża czy stanów przejściowych w obwodach wywołanych
    > EMP.

    Moze byc od swiatla.
    1. Fotony UV maja _znacznie_ wieksza energie niz widzialne.
    2. To jednak jest proces statystyczny - jak fotonow odpowiednio duzo to
    prawdopodobienstwo skasowania bedzie niezerowe.
    3. Co do palnikow swiecacych ciagle: ja mam lampe 75mm X 6mm. Max co z
    niej moge wydusic bez awarii to sa blyski 100Hz, 900V, 60uF, 150us - jak
    to przekrocze to czas zycia lampy spada 10.000 razy.

    Aha - jak kto chce liczyc ile to energii/mocy, to przy ok. 100V po
    blysku luk gasnie samoistnie. Pomiedzy blyskami jest simmer DC(0.5A, ok
    250V).

    --
    Jerry1111