  • Data: 2009-01-28 20:40:55
    Temat: Re: Czy lampa blyskowa moze skasowac eprom ?
    Od: Tomasz Szczesniak <t...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 27 Jan 2009 22:10:06 +0100 na fali pl.misc.elektronika stacja
    __Maciek <i...@c...org> nadala:

    > Nie. Wyjmij kiedyś cały moduł z takiego zegarka (mój miał 8 melodyjek
    > tak BTW ale efekt ten sam) i przybliż go nawet powoli do silnego
    > źródła światła, np. żarówki 100W stroną podłoża (płytki na której jest
    > scalak), nie stroną zalewy - nagle znika wszystko na wyświetlaczu i
    > jak odsuniesz od lampy to zegarek znowu zaczyna działać, ale jest
    > zresetowany. Pewnie przy silnym oświetleniu przestaje działać izolacja
    > w scalaku - działa jak fotodioda.

    Może tak być. Ile sie kiedyś nakląłem naprawiając ruski oscyloskop z
    multimetrem - nie dało się w nim ustawić zera. Okazało się, że scalaki
    uzyte w przetorniku AC (miał on podwójne całkowanie zrobione na piechotę
    na TTLach i wzmacniaczach operacyjnych) były wrażliwe na światło - im
    silniej oświetlone tym bardziej odjeżdżało zero.

    --
    Tomasz Szczesniak

    t...@s...pl
    FIDO: 2:480/127.134 HYDEPARK moderator