    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Czy ladowarka pobiera prad?
    Date: Fri, 1 Oct 2010 14:52:05 +0000 (UTC)

    Krenauer napisał:

    > Całkiem niedawno naprawiałem nowiutki zasilacz Tagana uszkodzony po
    > burzy. Ocalały wszystkie elementy oprócz dwóch warystorów połączonych
    > równolegle z dwoma kondensatorami 680uF/200V.

    Szczerze mówiąc, to własnie tego typu uszkodzeń się spodziewałem.

    > Po wymianie raz ruszał, raz nie - winne okazały się te dwa elektrolity,
    > które straciły ponad 90% pojemności. Z wyglądu były jak nowe, ale chyba
    > ich duża masa i objętość oraz obecność warystorów były powodem tego
    > wyglądu.

    A tu już jestem zaskoczony. Nie przypuszczałem, że elektrolit może się
    nagle skiepścić od przepięcia bez zmiany wyglądu.

    > Jednak czasem ocena na oko bywa zawodna - więc albo worek kondensatorów
    > albo sprawdzać miernikiem po kolei i wymieniać w miarę potrzeby.

    Z tym workiem, to przesada -- wszystkich jest osiem. Jeden wysokonapięciowy,
    i drugi niskonapięciowy po stronie pierwotnej. I jeszcze sześć po wtórnej.
    Te chyba są najmniej podejrzane. Jak już sugerowano, ten niskonapięciowy
    (47uF/25V) może bruździć. Ano zobaczymy. Dzięki.

    --
    Jarek