  • 81. Data: 2009-02-11 10:21:50
    Temat: Re: Czy kupilibyście...
    Od: Jan Rudziński <j...@a...net>

    Cześć wszystkim

    Michal Tyrala napisał(a):

    > Powaznie Druh byl 645?

    Miał do wyboru 6*6 i 6*4.5 - były takie wkładki ograniczające.

    Ami był chyba tylko na ten mniejszy format.

    --
    Pozdrowienia
    Janek (sygnaturka zastępcza)

  • 82. Data: 2009-02-11 10:34:30
    Od: "Kokos" <k...@k...pl>

    Użytkownik "Jan Rudziński" <j...@a...net> napisał w wiadomości
    > Cześć wszystkim

    > Nie wiem, jak Twoje, ale moje oko ma znacznie szerszy kąt widzenia, niż
    > obiektyw 50 mm na filmie 35 mm.
    > Skąd się wziął ten mit?

    nie wiem czemu uważasz to za mit?
    Twoje oko ma szerszy kąt, ale jak patrzysz do przodu np. na telewizor z
    odległosci 2 mto nie zwracasz uwagi na to co jest 3 metry po jego prawejs
    tronie, nie rejestrujesz jednocześnie i telewizora i teog co jest z boku.
    Mimo ze widzisz wiecej (czasem coś widzimy "katem oka"), to "rejestrujesz"
    mniej.

  • 83. Data: 2009-02-11 13:22:12
    Od: Cezary Grądys <c...@c...com>

    Jan Rudziński pisze:

    > Ami był chyba tylko na ten mniejszy format.

    Ami był 6x6 , miałem :)

  • 84. Data: 2009-02-11 16:42:38
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    JA napisał:

    > Nie w dalmierzach, bo tam obiektyw można głęboko wepchać.

    Poprawka: dla lustrzanek 35mm. :)

    m.
    --
    Przedwiośnie to okres rozterki w naturze
    i dziwnej roboty psychicznej w człowieku.

  • 85. Data: 2009-02-11 21:17:35
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 10 Feb 2009 13:41:57 +0100, Jan Rudziński napisał(a):

    > W jakim sensie? Przecież perspektywa nie zależy od obiektywu, tylko od
    > odległości.
    > To jakiś niesamowity skrót myślowy...

    W styczniowym numerze DFV jest IMO bardzo ciekawy artykuł wyjaśniający
    ten i inne mity na temat tego, dlaczego obiektyw o ogniskowej ok. 50mm
    miałby być "standardowym".
    --
    Pozdrawiam Bad Worm badworm[maupa]post{kopek}pl
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 86. Data: 2009-02-12 07:12:21
    Od: Grzegorz Góra <g...@p...fr>

    Dnia Wed, 11 Feb 2009 14:22:12 +0100, Cezary Grądys napisał(a):

    > Ami był 6x6 , miałem :)

    Poza tym wskazywała na to pełna nazwa tego aparatu.

    Tak mi się przypomniało: na Smene 8M mówiliśmy po prostu "smjena", na
    Ami - "amiszejdziesiątszejść" :)

    --
    Pozdr.
    Grzegorz

  • 87. Data: 2009-02-12 16:13:13
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Wed, 11 Feb 2009 11:21:50 +0100, Jan Rudziński wrote:

    > Miał do wyboru 6*6 i 6*4.5 - były takie wkładki ograniczające.

    Dlaczego w takim razie 645 bylo w nim sensowniejsze? Ciezkie czasy i
    wiecej klatek z rolki? Wzgledy techniczne?
    W zyciu w aparacie 6x6 w ktorymmozna zrobic 645 nie robilem w tym
    ostatnim formacie, stad mnie to ciekawi po prostu.

    pozdrawiam,
    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 88. Data: 2009-02-12 17:50:14
    Od: m...@a...net.pl

    >W zyciu w aparacie 6x6 w ktorymmozna zrobic 645 nie robilem w tym
    >ostatnim formacie, stad mnie to ciekawi po prostu.

    Bede zgadywal:
    Mniejsza winieta (bo on winietowal), oszczednosc kliszy,
    proporcje bardziej pasujace w niektorych rodzajach fotografii
    jak np widoczki, moze tez ograniczenia wynikajace z tego
    jaki sie ma powiekszalnik.

    Michal

  • 89. Data: 2009-02-12 23:39:26
    Od: "p47" <p...@b...wp.pl>

    Użytkownik <m...@a...net.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > proporcje bardziej pasujace w niektorych rodzajach fotografii
    > jak np widoczki, moze tez ograniczenia wynikajace z tego

    I przede wszystkim bardziej zblizony w proporcjach do wymiaru papierów.

    p47

  • 90. Data: 2009-02-15 21:47:33
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik "Tomasz Jakubowski" <t...@s...cc> napisał w
    wiadomości news:4991785a@news.home.net.pl...

    > Przyłóż do prawego oka wizjer Zenka z podpiętym Heliosem 58mm nie
    > zakrywając lewego oka i spójrz przez okno w to samo miejsce (kierując
    > obiektywem i regulując ostrość). Spróbuj wykonać ten sam manewr ogniskową
    > 28 mm i dla odmiany 90 mm.

    Co prawda nie mama pod ręką Zenka, ale wykonałem próbę z C5DmII i Tamron
    28-75 i wyszło mi, że taki sam widok mam, gdy ogniskowa ma okolo 70 mm :)

    Pozdrawiam Przemek