  • 61. Data: 2009-02-10 18:04:07
    Temat: Re: Czy kupilibyście...
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Henry(k) napisał:

    > O wszystkich :-)
    >
    > Ten kat widzenia mnie nie przekonuje - jak patrzę przez okno to kat
    > widzenia mam mniejszy, jak podejdę bliżej to się zwiększa - ale
    > to co za oknem i tak wygląda tak samo...

    Jak najbardziej chodziło o kąt widzenia, ale podobno jeszcze jedną
    rzecz: jak zaczynano robić obiektywy do systemu 35mm to dla 50mm
    najłatwiej/najtaniej było wykonać obiektyw z minimalną dystorsją.

    m.
    --
    Czymże jest miłość wobec befsztyka z cebulką?
    - Somerset Maugham

  • 62. Data: 2009-02-10 18:23:40
    Od: Jan Rudziński <j...@a...net>

    Cześć wszystkim

    Tomasz Jakubowski pisze:

    > Przyłóż do prawego oka wizjer Zenka z podpiętym Heliosem 58mm nie

    Nie mam pod ręką...

    > zakrywając lewego oka i spójrz przez okno w to samo miejsce (kierując
    > obiektywem i regulując ostrość). Spróbuj wykonać ten sam manewr
    > ogniskową 28 mm i dla odmiany 90 mm.

    No i czego to dowodzi? Przecież pozorny rozmiar obrazu widzianego w
    wizjerze zależy od odległości punktu ocznego i od powiększenia okularu.

    --
    Pozdrowienia
    Janek

  • 63. Data: 2009-02-10 18:37:53
    Od: Jan Rudziński <j...@a...net>

    Cześć wszystkim

    reles pisze:

    > Skąd te dane? 90% to ewentualnie mogło robić "kompaktami" z 28-35mm
    > (max. 40 w nielicznych przypadkach).
    > 50mm nigdy nie było uniwersalną ogniskową w systemach z niewymiennymi
    > obiektywami.

    Smiena miała 40 mm, średnioformatowy Druh 65 mm (ile to wypada po
    przeliczeniu?)

  • 64. Data: 2009-02-10 18:50:04
    Od: p...@p...onet.pl

    > Gdyby pojawil sie zoom o jakosci stalek w calym zakresie, to nikt by
    > stalek nie uzywal.
    > Marx

    Bzdura. Uzywam bo wiecej mysle przy sztywnym obiektywie, a nie zoomie. W
    reportazu jakosc obrazu nie jest najwazniejsza. Poza tym sa mniejsze. I przede
    wszystkim jasnosc.
    Pozdrawiam
    Piotr

  • 65. Data: 2009-02-10 18:58:45
    Od: robertar <r...@w...pl>

    > - full frame
    > - małe body bez gripa
    > - niewymienne 50/1.4
    > - tylko LCD
    >
    > ?
    >
    > Cena powiedzmy 3000.
    > --

    Zdecydowanie tak - fotografuję tylko obiektywami stałoogniskowymi.

    Pod dwie swoje stałki (50/1.4 i 24/2.8) mam podpięte na stałe d70-
    tki.

    pozdrawiam
    Robert

  • 66. Data: 2009-02-10 20:24:04
    Od: m...@a...net.pl

    >Bzdura. Uzywam bo wiecej mysle przy sztywnym obiektywie, a nie zoomie.

    To wylacznie mentalne jest.

    Pozyteczne cwiczenie dla poczatkujacych: zablokowac sobie zuma na
    jednej ogniskowej i isc w plener.

    Bardzo rozwijajace, jak tak czlowiek pare razy zrobi to sie UCZY
    ze czasem lepsze zdjecia sie osiagnie jak sie zablokuje zuma
    i chodzi, co wiecej potem juz tak mozna swiadomie sobie
    robic i NIE BOLI.
    :-P

    Michal

  • 67. Data: 2009-02-10 20:35:17
    Od: Grzegorz Góra <g...@p...fr>

    Dnia Tue, 10 Feb 2009 18:03:34 +0100, Janko Muzykant napisał(a):

    > Ja tam widzę interes na horyzoncie - naklejki ''Eizo'' :)

    Janko Adamie, Ty chcesz najzwyczajniej obciąć kurze złote jaja!
    A gdzie podsycanie? Wpierw musi być "Eizo Ready".

    :)

    (zachłanny nie jestem, biere 20%)

    --
    Pozdr.
    Grzegorz

  • 68. Data: 2009-02-10 21:14:33
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Tue, 10 Feb 2009 19:37:53 +0100, Jan Rudziński wrote:
    > średnioformatowy Druh 65 mm (ile to wypada po przeliczeniu?)

    IMO przeliczanie kwadratu i 3:2 jest deczko bez sensu i ja tego nie robie
    (wiem jak się wylicza katy widzenia, ale jak porownywac? po przekatnej
    troche bez sensu, pion? poziom? eeee.... ;))

    Ale tak wg tego gdzie trza stanac, to 65 odpowiada takim cywilnym
    szerokim kątom na maluchu, jakies 35/28mm, bardziej chyba 35 (28 to
    predzej 50mm@6x6)

    pozdrawiam,
    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 69. Data: 2009-02-10 21:20:25
    Od: Jakub Roguski <_adres_@_stopka_._postu_.pl>

    m...@a...net.pl pisze:
    > A moze ustali sie standard polaczenia, i bedzie sobie
    > mozna dokupic trzycalowego Eizo jak kogos stac, albo
    > zostawic Samsunga - jak nie stac.

    Teraz w nowych korpusach jest HDMI. Telewizory LCD też mają HDMI. Więc
    42 cale na plecy i w teren - po co się ograniczać do trzech cali ;-)

    Jakub

    http://www.roguski.eu

  • 70. Data: 2009-02-10 21:38:59
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>