  • Data: 2023-12-22 04:21:07
    Temat: Re: Czy ktos z Was używa aparatu 360°?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2023-12-21, Uncle Pete <4...@g...com> wrote:

    > Niekoniecznie pod wodą, po prostu w warunkach większej wilgotności. Max
    > nie ma zdejmowalnych soczewek, ale pod wodą jest bezużyteczny - obraz
    > jest nieostry, co ponoć jest związane z wypukłością przednich soczewek.
    > Są ochronne plastikowe kopułki, ale trochę przepuszczają wodę, a ponadto
    > powodują duże zniekształcenia geometryczne nie pozwalające na sklejenie
    > panoramy. Pod wodą dobrze działa tylko horrendalnie drogi third party
    > boks w postaci dużej kuli. Na razie stwierdziłem, że nie stać mnie na niego.

    Nie próbowałem tych Insta pod wodą. Może sprawdzę przy okazji X2.
    Obudowy są, ceny w sumie nie aż tak wygórowane, 100-300zł za generyka.
    Może z ciekawości jakąś kupię.

    > Mój syn ma TG6, bawiłem się nim i mam bardzo mieszane uczucia.
    > Teoretycznie jest to kamera idealna do niektórych moich zastosowań, w
    > praktyce jakość obrazu nie powala. W odróżnieniu od tamtego Panasonika
    > 14-140, który mam od lat i bardzo go lubię.

    Ani jakość MZ nie powala (w żadnym TG po prawdzie), a jescze Tg6 w
    porównaniu z TG5, który wcześniej miałem, zdecydowanie gorzej łapał
    sygnał GPS.

    > Jest to trochę zniechęcające...

    No niestety. Trochę taka ciekawostka. W sumie rolę swoją spełnia, ale za
    tę cene mogłoby być jednak odrobinę lepiej.

> [...]
    > działa, aczkolwiek czasami z zauważalnym opóźnieniem. Z drugiej strony,
    > rozdzielczość dla VR360 jest stanowczo za niska - zarówno panoram, jak i
    > w mniejszym stopniu matryc. Video VR360 może być praktycznie tylko z
    > nieruchomej kamery, z poruszającej się natychmiast powoduje chorobę
    > lokomocyjną. Próbowałem robić spacery - na goglach bardzo ciężko to się
    > ogląda. Lepiej po prostu mieć duży ekran i obracać obraz kiedy się chce.
    > Z 3D jest lepiej, ale nie ma specjalnie czym przygotowywać materiał
    > (sporo w tym grzebałem i na razie odpuściłem).

    Też mam Questa 2. Jaki materiał chciałbyś przygotować do 3D?

    --
    Marcin