  • 71. Data: 2011-09-07 19:39:12
    Temat: Re: Czy kobietka złamała przepisy
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 06 Sep 2011 22:12:18 +0200, MarKol napisał(a):

    > Czy w tej sytuacji nasza wina bedzie tak oczywista? Bo prawde mowiac
    > ciezko sie dopatrzec winy pojazdu, ktory byl na drodze podporzadkowanej.

    Nie będzie, miałem podobny przypadek i w sądzie wygrałem - winny został
    wyprzedzajacy.

    --
    ___________ (R)

  • 72. Data: 2011-09-07 22:06:10
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-09-07 18:02, John Kołalsky pisze:

    > Użytkownik "Karolek" <d...@o...pl>

    > Co dobrego w nieistotności oznaczania pasów ?

    Polglowki tego nie pojmuja.

    --
    Karolek

  • 73. Data: 2011-09-07 22:07:59
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-09-07 17:06, SW3 pisze:

    > Z jednej jest ciągła, z drugiej przerywana.

    Ale ta przerywana jest w innym celu.

    > Znaczy jakby chciał pojechać prosto to by skręcał w prawo?

    O, wlasnie tak.

    --
    Karolek

  • 74. Data: 2011-09-07 22:52:40
    Od: PiteR <e...@z...pl>

    na ** p.m.s ** PlaMa pisze tak:

    > Niemniej uważam, że "kierownica" czerwonego samochodu złamała
    > przepisy ruchu drogowego a ja uczyniłem wszystko by wjechać
    > bezpiecznie na skrzyżowanie.

    Mam takie ciepłe miejsce na drodze z pracy i zawsze się znajdą łby
    które omijają korek przez parking także trzeba bardzo uważać z
    uprzejmościami i mruganiami.

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 75. Data: 2011-09-07 23:34:29
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Karolek" <d...@o...pl>

    > Polglowki tego nie pojmuja.

    A ćwierćgłówki rozumią ?

  • 76. Data: 2011-09-08 00:05:22
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 06.09.2011 18:39, PlaMa pisze:

    > Wywołany do tablicy odpowiadam:
    > http://maps.google.pl/maps?q=olsztyn+grunwaldzka+goo
    gle.maps&hl=pl&ll=53.77419,20.473905&spn=0.000667,0.
    001742&client=firefox-a&gl=pl&t=k&z=20&vpsrc=6

    Zmieszczą się dwa obok siebie. Na styk, ale się zmieszczą.

    A nawet gdyby nie było - nie ma to większego znaczenia, bo pierwszeństwa
    musisz ustąpić bezwzględnie. I, jak ktoś wspomniał, zamiast tego
    czerwonego samochodu mogło jechać coś wąskiego

    Co innego, gdyby chodziło o przejście dla pieszych a ty poruszałbyś się
    jako pieszy - wtedy ta w czerwonym ma bezwzględny zakaz omijania tego w
    niebieskim.

    Ale tak czy inaczej część winy zwaliłbym na "autora" tego skrzyżowania -
    może nieco wprowadzać w błąd. Albo wymalować dwa pasy, albo poszerzyć
    "wirtualną wysepkę" czy wręcz zainstalować wymurować prawdziwą.

    Dodatkowo: pamiętaj, że w niektórych warunkach znaki poziome mają
    tendencję do "znikania".

    BTW:

    http://maps.google.pl/maps?q=warszawa,+ul.+%C5%BBela
    zna&hl=pl&ie=UTF8&ll=52.231872,20.992546&spn=0.00054
    ,0.001206&sll=53.77419,20.473905&sspn=0.000521,0.001
    206&vpsrc=6&gl=pl&t=k&z=20

    Z lewej - dwa _wyznaczone_ pasy, z prawej - cholera wie co (za wąskie na
    dwa niewyznaczone, za szerokie na jeden). Ale obeznani generalnie
    starają się jechać "na suwak", jeśli z obu pasów jadą prosto.

    No, ale tam są światła ;)

  • 77. Data: 2011-09-08 00:15:12
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 06.09.2011 22:12, MarKol pisze:

> [...]
    > zza niego inny pojazd i rozpoczyna wyprzedzanie (w obrebie skrzyzowania,
    > czyli sa juz ciagle) a pojazd ktory sygnalizowal chec skretu kontynuuje
    > ten manewr. Dochodzi do kolizji z wyprzedzajacym pojazdem.
    > Czy w tej sytuacji nasza wina bedzie tak oczywista? Bo prawde mowiac
    > ciezko sie dopatrzec winy pojazdu, ktory byl na drodze podporzadkowanej.
    > To raczej wyprzedzajacy zlamal wszelkie przepisy (wyprzedzal na
    > skrzyzowaniu, byc moze na przejsciu, przekraczajac podwojna ciagla, nie
    > upewniajac sie, ze jest miejsce na manewr, itd.).

    W sumie samo złamanie nie jest takie ważne - ważne jest, że w momencie
    rozpoczęcia wykonywania manewru przez "nas" warunki bezpieczeństwa były
    zachowane - zbliżające się pojazdy były z bezpiecznej czasoprzestrzennie
    ;) odległości, a dopiero po wjechaniu na skrzyżowanie ktoś wyskoczył zza
    pojazdu na foncie.

    Bardziej bałbym się czegoś innego - że ten z włączonym kierunkowskazem
    włączył go omyłkowo albo np. ma na myśli dróżkę/zatokę zaraz za
    skrzyżowaniem, na które chcesz wjechać, ale to z reguły da się poprawnie
    wyczuć, pomijając skrajne przypadki pędzących i hamujących w ostatniej
    chwili przed skrętem, chociaż na szczęście w takim przypadku błąd w
    ocenie spowoduje, że nie przejedziesz, choć tamten jednak skręci.

  • 78. Data: 2011-09-08 00:26:20
    Od: gacek <g...@w...pl>

    On 2011-09-06 18:55, Cavallino wrote:
    > Użytkownik "PlaMa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    gle.maps&hl=pl&ll=53.77419,20.473905&spn=0.000667,0.
    001742&client=firefox-a&gl=pl&t=k&z=20&vpsrc=6

    > Rozumiem że kobita jechała z góry ekranu w prawo?
    > No to na mój gust dwa pasy są tam przez cały czas, co najwyżej barany
    > nie potrafią jeździć i zwyczjowo jadą środkiem jezdni.

    Nie byłeś w tym miejscu i uwierz - tam nie ma dwóch pasów "cały czas".

    Autor wyraźnie napisał, że panna nie jechała po żadnym pasie, tylko po
    obszarze wyłączonym z ruchu.

    A barany to tam w okolicy są.

    "sterują wlotami"

    gacek

  • 79. Data: 2011-09-08 00:29:43
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.09.2011 17:06, SW3 pisze:

    > Znaczy jakby chciał pojechać prosto to by skręcał w prawo?

    Poniekąd.

    Oficjalne prosto jest tam, gdzie linie prowadzą.

    Co niekiedy prowadzi do niebezpiecznych sytuacji, np. tu:

    http://mapy.google.pl/maps?f=q&source=s_q&hl=pl&geoc
    ode=&q=Warszawa,+plac+defilad&aq=&sll=52.025459,19.2
    04102&sspn=8.874756,19.753418&vpsrc=6&ie=UTF8&hq=&hn
    ear=Plac+Defilad,+Warszawa,+Mazowieckie&ll=52.2349,2
    1.007469&spn=0.001078,0.002411&t=h&z=19

    Raz mało mnie jakaś tępa idiotka nie trafiła - bo ja jechałem zgodnie z
    pasami (od Marszałkowskiej w "lewo"), a tamto stworzenie jechało
    geometrycznie "prosto".

  • 80. Data: 2011-09-08 08:21:02
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "gacek" <g...@w...pl> napisał w wiadomości news:

    > Nie byłeś w tym miejscu i uwierz - tam nie ma dwóch pasów "cały czas".

    W jakim sensie nie ma?
    Bo ze zdjęcia widać że są.
    Jak nie wierzysz to sobie weź linijkę i zmierz szerokość biorąc busa za
    wzór.
    Co najwyżej tłumoki tam jeżdżące o tym nie wiedzą i jadą środkiem.

    > Autor wyraźnie napisał, że panna nie jechała po żadnym pasie, tylko po
    > obszarze wyłączonym z ruchu.

    Autor wyraźnie napisał, że panna do żadnego obszaru nie dojechała, bo
    zdarzenie było wcześniej, więc po co swoje rojenia tutaj wciskasz w formie
    kitu?