  • Data: 2011-09-07 11:33:05
    Temat: Re: Czy kobietka złamała przepisy
    Od: Karolek <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-09-07 11:19, PlaMa pisze:

    > No właśnie aż zainteresowałem się tym tematem, zainspirował mnie tekst (chyba z
    tego wątku), w którym ktoś pisze, że nawet jak droga jest wąska a zmieszczą się 3
    maluchy to mogą jechać obok siebie po wyimaginowanych pasach.

    > Rozumiem, że takie rozumowanie wynika z interpretacji przepisu z Ustawy z dnia 20
    czerwca 1997 r. "Prawo o ruchu drogowym" art. 2 pkt. 7:
    > "pas ruchu - każdy z podłużnych pasów jezdni wystarczający do ruchu jednego rzędu
    pojazdów wielośladowych, oznaczony lub nieoznaczony znakami drogowymi;"

    > Rozumiem, że w przypadku gdy macie miejsce na dwa samochody traktujecie to jak dwa
    pasy ruchu nieoznaczone znakami drogowymi?

    Tak wlasnie jest.

    > Co w takim razie z Rozporządzeniem Ministra Transportu I Gospodarki Morskiej z dnia
    2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi
    publiczne i ich usytuowanie. § 15. 1., która mówi że w zależności od klasy drogi pas
    ruchu powinien mieć od 2,5-3,5m?

    A co ma z nim byc?
    To nie jest rozporzadzenie dotyczace kierowcow, no chyba, ze ten
    kierowca odpowiada za budowe drogi ;>

    > Mam nadzieję, że nie nadinterpretuję przepisów pisząc, że na podstawie art. 2 pkt.
    7, możemy zakładać, że mamy do czynienia z dwoma nieoznakowanymi pasami pod
    warunkiem, ze mamy miejsca na takie pasy (w najlepszym przypadku 5m).

    > Co Wy na to?

    Nic, blednie interpretujesz.
    Jeden przepis dotyczy ruchu drogowego, a drugi budowy drogi.
    Bo glupio by bylo gdyby samochod o szerokosci 2,5m musial sie poruszac
    pasem o szerokosci 2m :P
    Proponuje zebys juz nie kombinowal jak kon pod gore.
    Jak sprawa wyglada juz wiesz i dobrze by bylo jakbys sie do tych
    przepisow stosowal.

    --
    Karolek