eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.wwwCzy już czas zmienić branżę ?Re: Czy już czas zmienić branżę ?
  • Data: 2010-12-08 15:13:52
    Temat: Re: Czy już czas zmienić branżę ?
    Od: Michał Gancarski <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Wed, 08 Dec 2010 15:49:21 +0100, Peter May wrote:

    [...]

    >> Tylko w takim razie czy to oznacza, że buble robione za grosze (czyli za
    >> tyle ile są warte) psują rynek*? MZ psują internet, ale nie rynek - ręka
    >> w górę kto nie miał okazji poprawiać jakiegoś bubla i nie zarobił na tym
    >> przyzwoicie.
    >>
    >> * pytanie oczywiście nie do Ciebie Michale, ale do wyznawców teorii
    >> psucia rynku
    >
    > Czy buble robione za grosze psują rynek? MZ nie w tym rzecz. Ja raczej
    > skłaniam się ku temu, aby wykonywane prace były właściwie wyceniane.
    > Wiem, trudno zdefiniować "właściwie wyceniane", ale przyjmuję, iż jakaś
    > dolna granica rozsądku powinna brać pod uwagę.
    >
    > Przykład: dzwoni klient i prosi o przesunięcie nagłówka trochę w górę i
    > zmniejszenie rozmiaru liter. Kiedy powiesz mu np. 80 zł, to mówi "tylko
    > za przesunięcie i zmniejszenie liter"? Tak. Bo ja wiem jak to zrobić, a
    > Pan nie. Są tacy, co zrobią to za 10 zł, bo siedzi jako informatyk A w
    > firmie X i nudzi się, więc zrobi to za 10 zł. W ten sposób psuje rynek,
    > bo już klient wie, że to da się za 10 zł zrobić. Ten sam informatyk A
    > idzie potem do firmy B i mówi, że chce zarabiać XXX. Zaraz, zaraz...
    > najpierw sprzedajesz swoje usługi za 10zł, a potem chcesz zarabiać XXX?

    To dokładnie jak z częściami samochodowymi. Z jednej strony na Allegro
    tanie ale nie wiadomo jakiego pochodzenia, z drugiej zaś drogie ale w
    salonie z autoryzowanym serwisem. Czy mamy tutaj "psucie rynku"? Nie, to
    kolejny przykład segmentacji. Segmenty te obsługują klientelę o innych
    preferencjach. Na Allegro kupią ludzie z mniejszą ilością pieniędzy ale z
    większą tolerancją na ryzyko bądź czasem na szukanie informacji o częściach
    i ich pochodzeniu. W salonie kupią klienci, których czas jest ważniejszy i
    którzy chcą płacić za spokój.

    Jak to się przekłada na strony WWW? Jeśli klient jest zadowolony z
    dotychczasowej współpracy to chętnie zatrzyma wykonawcę przy sobie także do
    przeprowadzania modyfikacji. Bo przecież to nie tylko przesunięcie bannerka
    ale także dodatkowe podstrony, nowa funkcjonalność, a kiedyś może
    przeniesienie na potężniejszy CMS. Trzeba po prostu podtrzymywać relację i
    wyczuć z kim ma się do czynienia, związać klienta dodatkowymi usługami,
    najlepiej stałymi (dodatkowe backupy, sprawdzanie jakości wstawianej treści
    może pozycjonowanie czy generowanie elementów graficznych dla stale
    zmieniających się podstron).

    Jeśli odbiorca jest skłonny oszczędzić kilkadziesiąt PLN, a jednocześnie
    spędzić czas na szukaniu, udostępnianiu danych dostępowych nowemu,
    nieznanemu "poprawiaczowi" itp., to być może warto jednak się z nim
    pożegnać. Wróci albo nie. Jeśli nie wróci, to widać nie był to klient dla
    Ciebie i szkoda nerwów. Jeśli wróci, Ty dyktujesz warunki. Bo nie
    skaszanisz strony tak jak poprawiacz za 10 PLN, bo jesteś dostępny, bo się
    cenisz. Działasz w innym segmencie.

    Znów - Tata nie psuje rynku Audi, a Dell nie podgryza Apple.

    Inni klienci, inna mentalność, inne podejście. Nie ma "psucia rynku" w tym,
    że każdy znajduje coś dla siebie. To oznaka rynku zdrowego.


    > Żeby nie było, świata nie naprawię i nie zamierzam. Po prostu widzę jak
    > to się ma do lekarzy, prawników czy nwet branży optycznej.

    Tzn. do branż zamkniętych? Dziękuję, postoję. Wolę nie zawdzięczać zarobków
    nazwisku, choć to zapewne wygodne. Jesteś w ogóle pewien, że w warunkach
    reglamentacji dostałbyś się do korproacji wybrańców?


    --
    Michał Gancarski

    Sieeeaaaaaaaaaaa!

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: