  • Data: 2016-07-04 16:36:10
    Temat: Re: Czy jest sens mieć samochód w dużym mieście?
    Od: ddddddddd <d...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 04.07.2016 o 08:13, Bolko pisze:

    > Bo każdy na pytanie ile auto mnie kosztuje odpowiada tyle co paliwo.
    > A to nieprawda.
    > Abonament w H + paliwo+płyn do spryskiwaczy + koszt miejsca parkingowe
    > pod domem + koszt miejsca parkingowego pod pracą
    > = koszt posiadania samochodu

    ale czemu akurat abonament? to trzeba mieć nowe? za cenę rocznego
    abonamentu H kupisz auto, a jego utrzymanie będzie kosztować może 50zł
    na tydzień. do tego paliwo, płyn do spryskiwaczy to kupuję dwa razy w
    roku jak letni spada do ok 3zł, a zimowy poniżej 5zł/5L, za parkowanie
    pod domem i w pracy nie płacę (jak mieszkałem we Wrocławiu też się
    zawsze miejsce znalazło)
    W ogóle to teraz te auta jakieś tanie, idę ulicą to tu jakiś focus za
    3000zł, tam almera za te same pieniądze.

    > Ale oczywiście że obsługa ssamolotu nie jest zdziwiona. Płacisz za to.
    > Mam kolegę z "piaskownicy" który co roku wylatuje z rodziną na trzy tygodnie
    > z jedną walizką.
    > Dlaczego musisz brać X walizek pięć rowerków 2 foteliki kombi itd.
    > Nasi rodzice mieli maluchy czyli fiaty 126p i dawali radę.

    Chyba dla wygody. Ja miesiąc temu w poniedziałek stwierdziłem że
    wyjeżdżam, w środę rano mniej więcej wiedziałem gdzie, w południe żona
    spakowała nas (2+2) w bagaż podręczny, po południu ustaliliśmy że jednak
    jedziemy autem i wyszło z tego po dach zapakowane kombi :)
    Ale wziąłem namiot+śpiwory itd. (bo lubimy spać w namiocie, choć tym
    razem nie wykorzystaliśmy), a córka wzięła ulubionego misia na którym
    wygodnie jej się spało podczas jazdy (większy od niej ;)

    > Jeszcze raz
    > ja tez chcę zobaczyć świat, jestem gotów za to zapłacić.
    > Nawet jestem gotów sobie kupić terenowe auto 4x4.
    > Tylko żeby niedochodziło do takiej paranoi że muszę mieć takie 4x4
    > żeby pojechać do lasu.
    > Chcę zrobić to przy jak najmniejszym budżecie.

    może skończmy już tą dyskusję. Ty chcesz przy niskim budżecie, ja przy
    średnim, a ktoś inny kupi auto, a nie potrzebuje mieszkania, bo woli
    podróżować.

    Łukasz