    From: "|3eR|<0" <.@.>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Czy jest sens instalowac windows xp 64bit na Core2 duo?
    Date: Mon, 1 Jun 2009 13:22:00 +0200

    Uzytkownik "Szymon von Ulezalka" <s...@g...com> napisal w
    wiadomosci
    news:73436db7-b04f-45c6-8cb0-14a13c7186f3@z19g2000vb
    z.googlegroups.com...

    > znaczy sie- instalowanie 'oryginalnego' osx ktory, (popraw mnie jesli
    > sie myle) byl zrobiony na ppc nie pojdzie na zwyklych pc? toc to nie
    > nowosc, osmiele sie stwierdzic ze proba zainstalowania takiego np
    > debiana w wersji na ppc na zwyklym pececie tez sie skonczy porazka...
    > wiec toto chyba nie jest niespodzianka.
    Tak, bo PPC to cos innego niz obecne Mac-i. Obecne maci pracuja na
    procesorach intela a poprzednie PPC na procesorach IBM. To wlasnie dzieki
    temu ze apple przeszlo na inna architekture i intelowskie procesory w 2006
    roku jest dopiero mozliwosc zainstalowania osx na pc, tylko ze ten osx
    nazywa sie osx86. Ale to nie zmienia faktu ze nawet dzieki temu nie
    zainstalujesz oryginalnego OSX na zadnym PC. Trzeba miec specjalna
    instalacje tkz OSX86, ktora w sumie jest legalna i trzeba sie naprawde
    natrudzic i nakombinowac zeby to cos poszlo na zwyklynm PC. Chociazby
    dlatego, ze oryginalny OSX nie bedzie mial sterownikow do zadnego
    podzespolu no chyba ze masz macintosha ;P.

    > hm... myslalem ze to raczej producenci pisza sterowniki, posilkujac
    > sie informacjami o docelowym os'ie otrzymanymi od jego producenta
    > (kwestii linuksowej nie opisuje)
    > tak czy siak - nie zmienia to faktu, ze na pecetach zlozonych ze
    > zwyklych czesci mozna odpalic OSX - inna sprawa, ze moze nie do
    > wszystkiego sa sterowniki, oraz to ze nawet jesli sa, to toto wymaga
    > nieco wiekszego zachodu niz odpalenie windowsa/linuksa na pc.
    Wiekszego zachodu to za malo powiedziane.
    Natomiast do mozliwosci odpalenia na kazdym PC osx to nie jest do konca
    prawda, wszystko zalezy od tego jaka wersja. Wersji OSX 10.5.x nie odpalisz
    na kazdym PC, chociazby ze wzgledu na brak instrukcji SSE3 w starszych
    kompach. Nie bedziesz mial tez np: w wielu sterow do grafiki, sieciowki,
    RAID itd.

    Generalnie instalacja OSX na PC to paradox. Chcesz sie przesiac na mac-a
    glownie z powodu tego zeby nie grzebac w systemie, komputerze tylko wygodnie
    pracowac sobie na swojej aplikacji. Troche jak jazda z automatyczna skrzynia
    biegow, skupiasz sie na drodze a nie na silniku i jego elementach za kazdym
    razem jak jedziesz czy ruszasz. A wlasnie proba prawidlowego odpalenia OSX86
    na PC malo dlugie godziny spedzone " w garazu przy swoim aucie".
    Wersja OSX na PC tak naprawde nie jest do powaznej ciaglej pracy na tym
    systemie. To jest takie demo przed zakupem komputera Macintosh.