  • 11. Data: 2014-09-14 22:20:27
    Temat: Re: Czy da si? prze?y? z elektroniki?
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 14 Sep 2014 21:32:20 +0200, Marek <f...@f...com> wrote:

    >czy
    >
    >Ale ja nie chcę nic sprzedawać, pytanie było z czystej socjologicznej
    >ciekawości jak sobie radzą elektronicy.

    Myslalem ze chcesz zalozyc firme...

    A.L.

  • 12. Data: 2014-09-14 22:24:06
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-09-14 21:05, Marek pisze:
    > iloscia
    >
    > Nie o to było pytanie.

    Właśnie że o to, tylko nie potrafiłeś odpowiednio zapytać. Da się
    przeżyć z produkcji elektroniki jeśli potrafisz sobie zrobić (i
    zrealizować) taki biznesplan.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 13. Data: 2014-09-14 23:23:23
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan A.L napisał:

    > Myslalem ze chcesz zalozyc firme...

    Nawiązując do sąsiedniej dyskusji o różnicach międzykontymentalnych
    zauważę, że tutaj też je widać. Ja ani przez chwilę tak nie myślałem.
    Więcej, sam często pchany czystą ciekawością, socjologiczną lub inną,
    zadaję sobie mnóstwo pytań. Podobnych do tego lub niepodobnych.

    Amerykanin, gdy pyta ile kosztuje ta fajoska żółta koparka, to wszyscy
    ziomale wokół myślą, że chce zakładać przedsiębiorstwo robót drogowych.

    Jarek

    --
    Takich pytań sto | babunia nie wyżera | Czy przewracając stolik
    bardzo dużo to, | prowiantów z fryżydera? | stryjaszek alkoholik

  • 14. Data: 2014-09-15 00:08:49
    Temat: Re: Czy da się przeżyć z elektroniki?
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 14 Sep 2014 20:47:11 +0200, Marek napisał(a):

    >: czy da się przeżyć u nas z produkcji
    > elektroniki na taką niewielką skalę?

    Nie da się. Był taki ktoś, zdolny facet, kto to robił w lepszych czasach.
    Wydawał nawet pismo (Elektronika praktyczna). I po paru latach odpuścił.
    --
    Jacek

  • 15. Data: 2014-09-15 00:14:49
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 15 Sep 2014 00:08:49 +0200, Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
    wrote:
    > Nie da się. Był taki ktoś, zdolny facet, kto to robił w lepszych
    czasach.
    > Wydawał nawet pismo (Elektronika praktyczna). I po paru latach
    odpuścił.

    Ciekawe się teraz zajmuje.

    --
    Marek

  • 16. Data: 2014-09-15 00:18:48
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 15 Sep 2014 00:14:49 +0200, Marek <f...@f...com> wrote:
    > Ciekawe się teraz zajmuje.

    Miało być: ciekawe czym się teraz zajmuje.

    --
    Marek

  • 17. Data: 2014-09-15 07:10:16
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    A.L. <a...@a...com> napisał(a):
    > Myslalem ze chcesz zalozyc firme...

    Ale chodzi nie o firmę w ogóle, tylko o elektroniczną. Dlatego przydałyby
    się informacje specyficzne dla rynku elektronicznego, a nie ogólne,
    obowiązujące w każdym biznesie.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 18. Data: 2014-09-15 07:17:50
    Temat: Re: Czy da się przeży? z elektroniki?
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    A.L. <a...@a...com> napisał(a):
    > Ale to jest PIERWSZE pytanie jakei musisz sobei zadac. Niealeznei czy
    > chcesz spzredawac elektronike, buleczki czy krzesla
    > Ile musze spzredac plytek i ile one musza kosztowac zebym zarobil 3000
    > na czysto?
    > Jezlei na jednej plytce zarobisz 10 zlotych, to musisz spzredac ich
    > prawdopodobnei 400 miesiecznie (nei wiem ile ejst ZUS i podatek). Czy
    > jest rynek na 400 plytek miesiecznie, miesiac w miesiac, okragly rok?
    > Wydaje mi sie ze rynek amatorski jest deko mniejszy
    > A.L.

    Wiadomo, że to się musi spinać w Excelu, to jest oczywistość. Chodzi o dane
    do tego Excela. Tutaj założyłeś zarabianie niewielkich kwot na dużym (jak na
    małą firmę wolumenie). A oryginalne pytanie, jak podejrzewam, jest właśnie o
    to, czym się takie niewielkie firmy zajmują, w jakich segmentach rynku
    działają. Podejrzewam, że jest odwrotnie, sprzedają kilka sztuk, z zyskiem
    kilkuset PLN na jednej.
    Ja dobrze rozumiem, że osoby z p.m.e, mające swoje firmy, nie chcą zdradzać
    szczegółów swojej działalności. Ale chętnie dowiedziałbym się jak znaleźć
    sobie niszę, która nie jest jeszcze zajęta przez Chińczyków i przez większe
    firmy krajowe. Jak znaleźć klientów? W przypadku małej firmy będzie pewnie
    ona zajmowała się urządzeniami na zamówienie niż oferowała jakiś zestaw
    gotowych produktów. Ale trudno napisać w ofercie "robimy wszystko".

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 19. Data: 2014-09-15 08:23:41
    Od: <k...@w...pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Nie da się. Był taki ktoś, zdolny facet, kto to robił w lepszych czasach.
    > Wydawał nawet pismo (Elektronika praktyczna). I po paru latach odpuścił.

    Elektronika praktyczna nadal jest wydawana.
    Chodziło Ci chyba o "Praktyczny Elektronik".
    I chyba był lepszy.

  • 20. Data: 2014-09-15 09:22:05
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 15 Sep 2014 00:18:48 +0200, Marek napisał(a):

    > Miało być: ciekawe czym się teraz zajmuje.

    Pracuje w ADB na etacie.
    --
    Jacek