  • 11. Data: 2011-02-14 07:12:36
    Temat: Re: Czy czasy cichych laptopów to przeszłość?
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "boxfish" <c...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:ij8lcp$302$1@inews.gazeta.pl...

    > A zwróciłeś uwagę na to że konstrukcje laptopów się nie zmieniły ? Dalej
    > jest to małe płaskie pudełeczko w którym montujemy coraz wiecej urządzeń,
    > każde z nich produkuje ciepło. Grafika, dysk 7200, większy ram - w jaki
    > sposób laptop ma sobie z tym poradzić ?
    >
    > Chcesz wydajny licz się z tym że nie będzie cichy a jeśli będzie to tylko
    > wtedy jak beda to bardzo drogie wyjątkowo niskoenergożerne elementy.

    ...i teraz już wiesz dlaczego są laptopy za "20 000 pln"
    (to oczywiście to do Piotra Woźniackiego)

  • 12. Data: 2011-02-14 08:47:41
    Od: "Piotr Wozniacki" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Artur(m)" napisał w wiadomości grup
    .

> [...]

    ...i teraz już wiesz dlaczego są laptopy za "20 000 pln"
    (to oczywiście to do Piotra Woźniackiego)

    ----------------
    No nie jest to takie proste i oczywiste - te za 20,000 to też małe pudełka,
    z dokładnie takimi samymi komponentami w środku; może tylko trochę lepiej
    zrobione, bo dla wymagającego klienta... Ale myślisz, że taki np. Precision
    z i7-940XM nie grzeje się i nie szumi?

    :)

    Piotr

  • 13. Data: 2011-02-14 09:53:41
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2011-02-14 09:47, Piotr Wozniacki pisze:

> [...]
    > trochę lepiej zrobione, bo dla wymagającego klienta... Ale myślisz, że
    > taki np. Precision z i7-940XM nie grzeje się i nie szumi?

    Ja nie twierdzę że każdy drogi będzie cichy, ja twierdzę że możesz kupić
    konstrukcję która będzi cicha ale będzie to kosztem zastosowania
    elementów i niskim poborze energii

    Twój przykład jest akurat do d... bo i7-2600 pobiera ponad 90W !!!!
    (odczywiście to maksimum) i osiąga temperatura rzędu 70 stopni - dla
    porównania kilkuletni całkiem wydajny C2D T5500 (kosztujący na allegro
    50 zł) pobiera 34W - widzisz różnicę ?

    Obudowa dalej ta sama z małym wntylatorkiem i systemem przekazywania ciepła

    chcesz dalej jechać ? prosze bardzo - NVIDIA Quadro(R) FX 3800M 1024MB -
    100W .....

    stary ten lapek ma zapotrzebowanie na energię take że 5 wentylatorów nie
    dało by rady ;-) pewnie w sumie przekracza 200W

  • 14. Data: 2011-02-15 07:07:00
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Piotr Wozniacki" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > trochę lepiej zrobione, bo dla wymagającego klienta... Ale myślisz, że
    > taki np. Precision z i7-940XM nie grzeje się i nie szumi?

    Oprócz innych, trzeba wziąć pod uwagą takie drobiazgi
    jak aluminiowa obudowa, kóra szybciej odda ciepło niż
    kiepski plastik.

  • 15. Data: 2011-02-15 08:00:19
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Np. metalowe chassis pełniące funkcję radiatora??

    -----

  • 16. Data: 2011-02-15 08:48:38
    Od: "Piotr Wozniacki" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Artur(m)" napisał w wiadomości grup
    .

> [...]

    Oprócz innych, trzeba wziąć pod uwagą takie drobiazgi
    jak aluminiowa obudowa, kóra szybciej odda ciepło niż

    Tu bym się zgodził - np. Precision M4500 / M6500 mają ponoć magnezowe
    obudowy. No ale ich cena - w dobrej konfiguracji - powala :(

    Piotr

  • 17. Data: 2011-02-20 21:29:27
    Od: " ąćęłńóśźż" <j...@W...gazeta.pl>

    Panasonic przykładowo CF-52 też ma sporo metalu.
    Zysk to m.in. lepsza sztywność (sztywność czuć wyraźnie po uchwyceniu
    przykładowo za róg Toughbooka, w porównaniu np. z HP), a koszt to jednak
    większy ciężar notka.