  • 1. Data: 2011-02-12 11:07:31
    Temat: Jak zlikwidować terkotanie niskoobrotowego wiatraka
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Wymieniłem sobie zasilacz.

    Miałem 380W TAGAN, mam 430W CORSAIR.

    Stary miał 2 wiatraki 8 cm, dzielnie się spisywał od 3 lat. Nowy ma jeden
    wiatrak 12 cm. Miał być bezszelestny.
    I w pozycji poziomej - jest. Niestety, gdy obudowa jest w pionie - wiatrak
    sobie terkocze.

    Macie jakieś sposoby, jak ten terkot zlikwidować?

  • 2. Data: 2011-02-13 12:02:17
    Od: "Maverick" <c...@N...COM>

    WD-40?

    Pozdrawiam, M.

  • 3. Data: 2011-02-13 18:39:40
    Od: "Wojtek" <n...@g...pl>

    Marcin N wrote:

> [...]
    > jeden wiatrak 12 cm. Miał być bezszelestny. I w pozycji poziomej -
    > jest. Niestety, gdy obudowa jest w pionie - wiatrak sobie terkocze.

    Nowy dosłownie? tzn. na gwarancji? jeśli tak to zareklamować.

    --
    Wojtek

  • 4. Data: 2011-02-13 19:39:32
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "Wojtek" <n...@g...pl> napisał w wiadomości grup

    > Nowy dosłownie? tzn. na gwarancji? jeśli tak to zareklamować.

    Tak, na gwarancji. Właśnie wróciłem ze sklepu. Powiedziałem, że terkocze i
    wymienili mi bez słowa.

    Tylko nowy też terkocze. Generalnie - zapewne "ten typ tak ma".
    Terkot nie jest jakiś dramatyczny, ale gdy słyszy się tylko jego - to
    człowiek się irytuje.

    Teraz pytanie. Co z tym zrobić, żeby było ok? Poczekam kilka tygodni, żeby
    dać szansę wadom fabrycznym, a potem chyba pogrzebię przy tym wiatraku.

    Gdy położyłem stary i nowy zasilacz na stole obok siebie i uruchomiłem
    próbnie bez obciążenia (oba dopuszczają to), to zdecydowanie cichszy był ten
    stary - praktycznie bezszelestny. Niestety stary pod obciążeniem bardzo
    szybko przyspiesza wiatraki i już tak różowo nie jest. Nowy terkocze
    jednostajnie w idle i przy średnim obciążeniu.

    Jak to możliwe, że renomowany producent (Corsair) robi (cytuję z instrukcji)
    "ultra cichy podwójnie łożyskowany wentylator", który okazuje się gównem
    wymagającym kombinowania?

  • 5. Data: 2011-02-13 20:37:49
    Od: "Wojtek" <n...@g...pl>

    Marcin N wrote:

> [...]
    >
    > Teraz pytanie. Co z tym zrobić, żeby było ok? Poczekam kilka tygodni,
    > żeby dać szansę wadom fabrycznym, a potem chyba pogrzebię przy tym

    Ale wtedy gwarancja pójdzie się .....

    > .. Nowy terkocze jednostajnie w idle i przy
    > średnim obciążeniu.

    Nie lubi tego położenia :/

    > Jak to możliwe, że renomowany producent (Corsair) robi (cytuję z
    > instrukcji) "ultra cichy podwójnie łożyskowany wentylator", który
    > okazuje się gównem wymagającym kombinowania?

    Z tym G to przesada. Moje dziecko ma tego Corsair'a w swoim pececie i
    jest naprawdę cichy. Fakt, że pracuje w typowej pozycji wentylem na dół.

    Ja bym nic nie grzebał przy nim tylko zwrócił do sklepu i kupił coś co
    nie ma uprzedzeń do wiatraka w pozycji pionowej. Szkoda gwarancji ...

    --
    Wojtek

  • 6. Data: 2011-02-13 21:36:32
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

> [...]
    >
    > Ja bym nic nie grzebał przy nim tylko zwrócił do sklepu i kupił coś co
    > nie ma uprzedzeń do wiatraka w pozycji pionowej. Szkoda gwarancji ...

    Wiatraka używam w pozycji standardowej: wiatrakiem w dół.
    Polecisz coś naprawdę dobrego w rozsądnej cenie?

    Ten OCZ StealthXStream 2 400W 80+ PSU 120mm ?

    http://www.komputronik.pl/index.php/product/112163/S
    przet_komputerowy/Podzespoly_PC/OCZ_StealthXStream_2
    _400W_80_PSU_120mm.html

  • 7. Data: 2011-02-13 21:51:47
    Od: "Wojtek" <n...@g...pl>

    Marcin N wrote:

    > Wiatraka używam w pozycji standardowej: wiatrakiem w dół.

    no to jednak obstawiam, że to feler :(

    > Polecisz coś naprawdę dobrego w rozsądnej cenie?
    >
    > Ten OCZ StealthXStream 2 400W 80+ PSU 120mm ?

    W moim pececie mam OCZ ModXStream'a (500W), jest cichy ale momentami
    pojawia się jakaś dziwna delikatna wibracja :/ nie wiem czy to efekt
    kiepskiej obudowy/braku amortyzacji między zasilaczem a nią ale
    delikatnie słychać.
    Gdyby nie ten objaw to poza tym jest niemal bezgłośny.
    Nic z tym nie robię bo za miesiąc/dwa będzie przesiadka do obudowy
    robionej na miarę i chłodzenie bedzie wodne. Jeśli będzie nadal
    "dźwięczał" to zareklamuję.
    Z innymi nie mam doświadczenia. Miałem poprzednio Fortrona ATX-250PA
    ale wtedy całość była tak głośna, że jaki by nie był to bym nie słyszał
    ;)
    Podpytaj może na pclab.pl

    --
    Wojtek

  • 8. Data: 2011-02-16 10:51:49
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 13.02.2011 13:02, Maverick pisze:
    > WD-40?

    1) Cytuj poprawnie.

    2) WD-40 pomoże na tydzień, a potem będzie tylko gorzej, bo
    ten preparat głównie *czyści*, a nie smaruje. W efekcie
    wypłucze resztki oryginalnego smaru, a jak już wyschnie
    i odparuje to łożyska będą działały na sucho. O ile za-
    tem warto nim wyczyścić napęd wentylatora, to zaraz po-
    tem trzeba osuszyć łożyska i dać trochę oleju lub smaru
    do maszyn precyzyjnych.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 9. Data: 2011-02-16 11:42:09
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Macie jakieś sposoby, jak ten terkot zlikwidować?

    Bede zgadywac: poluzowac wkrety trzymajace wiatrak?

    Wyjasniam: mialem juz taki wypadek, w ktorym w
    okreslonej pozycji lopaty wiatraka "przysysaly" sie
    na tyle silnie do obudowy, ze zaczynaly czegos tam
    dotykac i "terkotac" wlasnie. Sprzet byl po gwarancji,
    pomogly podkladki miedzy wiatrakiem a obudowa.

    pozdrawiam,
    Vituniu.