eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCzy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
    Date: Fri, 24 Apr 2015 12:37:48 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 47
    Message-ID: <mhd6du$1fg$1@node2.news.atman.pl>
    References: <5538ca74$0$8366$65785112@news.neostrada.pl>
    <mhan1c$7n8$1@news.supermedia.pl> <mhb2kg$ci1$1@node1.news.atman.pl>
    <mhb44h$eq0$1@news.supermedia.pl> <mhb961$jkm$1@node1.news.atman.pl>
    <mhbler$o1j$1@news.supermedia.pl> <mhc1bj$u0e$1@node2.news.atman.pl>
    <mhcl6g$9p5$1@news.supermedia.pl>
    NNTP-Posting-Host: 31-178-95-7.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1429871870 1520 31.178.95.7 (24 Apr 2015 10:37:50 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 24 Apr 2015 10:37:50 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:31.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/31.6.0
    In-Reply-To: <mhcl6g$9p5$1@news.supermedia.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2560853
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2015-04-24 o 07:43, klaus pisze:
    > W dniu 24-04-2015 o 02:05, Tomasz Wójtowicz pisze:
    >> W dniu 2015-04-23 o 22:42, klaus pisze:
    >>
    >>> W napędzie z przekładnią CVT pedał gazu właśnie NIE SŁUŻY do dawkowania
    >>> paliwa tylko do osiągnięcia odpowiedniej prędkości.
    >>
    >> ROTFL! A silnik działa na powietrze?
    >>
    > Jakbym był złośliwy to bym napisał że tak ;)
    > 1. Są silniki napędzane sprężonym powietrzem.
    > 2. W zwykłym silniku spalinowym myślisz że benzyna spala się
    > automagicznie bez powietrza? ;)

    A wiesz po co się spala benzyna w silniku?

    > Nie o ten poziom działania jednak chodzi.
    >
    > W rozwiązaniach z przekładnią CVT pedał "gazu" nie służy do dawkowania
    > paliwa (tak jak ma to miejsce w układach ze skrzynią manualną) tylko do
    > osiągnięcia zadanej prędkości.

    Dosłownie to w żadnym silniku nie służy do dawkowania paliwa, odkąd nie
    ma gaźników i diesli z mechanicznym dawkowaniem. Wciśnięcie pedału gazu
    powoduje, że komputer odczytuje z mapy wartość dawki będącą funkcją
    oczekiwanego momentu i aktualnej prędkości obrotowej (i pierdyliona
    innych czynników na dodatek).

    > Realizowane jest to w skrócie pośrednio przez ustalenie odpowiedniego
    > przełożenia i oczywiście przez obroty silnika.
    > W zależności od algorytmu/trybu pracy po osiągnięciu zadanej prędkości
    > obroty silnika spadają do poziomu pozwalającego na utrzymanie tejże
    > prędkości zwiększając jednocześnie przełożenie - pomimo utrzymania
    > pedału "gazu" w tym samym położeniu.

    Pewnie, że można tak zaprogramować komputer, tylko że obniżenie momentu
    po osiągnięciu założonej prędkości nastąpi przez ograniczenie dawki
    paliwa, bo wartość momentu dokładnie zależy od dawki paliwa.

    >
    > Nie wiem jak działa takie rozwiązanie w "wozidłach" czy lokomotywach.
    > W samochodach z CVT które miałem okazję użytkować działa to tak jak
    > opisałem powyżej.

    "Nie wiem i nie chcę wiedzieć, bo należę do tych ekspertów, dla których
    wiedza stanowi tylko przeszkodę."

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: