-
Data: 2015-04-24 12:37:48
Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2015-04-24 o 07:43, klaus pisze:
> W dniu 24-04-2015 o 02:05, Tomasz Wójtowicz pisze:
>> W dniu 2015-04-23 o 22:42, klaus pisze:
>>
>>> W napędzie z przekładnią CVT pedał gazu właśnie NIE SŁUŻY do dawkowania
>>> paliwa tylko do osiągnięcia odpowiedniej prędkości.
>>
>> ROTFL! A silnik działa na powietrze?
>>
> Jakbym był złośliwy to bym napisał że tak ;)
> 1. Są silniki napędzane sprężonym powietrzem.
> 2. W zwykłym silniku spalinowym myślisz że benzyna spala się
> automagicznie bez powietrza? ;)
A wiesz po co się spala benzyna w silniku?
> Nie o ten poziom działania jednak chodzi.
>
> W rozwiązaniach z przekładnią CVT pedał "gazu" nie służy do dawkowania
> paliwa (tak jak ma to miejsce w układach ze skrzynią manualną) tylko do
> osiągnięcia zadanej prędkości.
Dosłownie to w żadnym silniku nie służy do dawkowania paliwa, odkąd nie
ma gaźników i diesli z mechanicznym dawkowaniem. Wciśnięcie pedału gazu
powoduje, że komputer odczytuje z mapy wartość dawki będącą funkcją
oczekiwanego momentu i aktualnej prędkości obrotowej (i pierdyliona
innych czynników na dodatek).
> Realizowane jest to w skrócie pośrednio przez ustalenie odpowiedniego
> przełożenia i oczywiście przez obroty silnika.
> W zależności od algorytmu/trybu pracy po osiągnięciu zadanej prędkości
> obroty silnika spadają do poziomu pozwalającego na utrzymanie tejże
> prędkości zwiększając jednocześnie przełożenie - pomimo utrzymania
> pedału "gazu" w tym samym położeniu.
Pewnie, że można tak zaprogramować komputer, tylko że obniżenie momentu
po osiągnięciu założonej prędkości nastąpi przez ograniczenie dawki
paliwa, bo wartość momentu dokładnie zależy od dawki paliwa.
>
> Nie wiem jak działa takie rozwiązanie w "wozidłach" czy lokomotywach.
> W samochodach z CVT które miałem okazję użytkować działa to tak jak
> opisałem powyżej.
"Nie wiem i nie chcę wiedzieć, bo należę do tych ekspertów, dla których
wiedza stanowi tylko przeszkodę."
Następne wpisy z tego wątku
- 24.04.15 17:07 Tomasz Wójtowicz
- 24.04.15 17:49 Marek
- 24.04.15 19:54 Cavallino
- 24.04.15 20:03 RadoslawF
- 24.04.15 20:40 Tomasz Wójtowicz
- 24.04.15 22:31 megrims
- 24.04.15 23:42 Adam
- 26.04.15 08:02 klaus
- 26.04.15 08:06 klaus
- 26.04.15 08:25 klaus
- 26.04.15 10:30 Cavallino
- 26.04.15 12:09 RadoslawF
- 26.04.15 13:37 Adam
- 26.04.15 14:15 klaus
- 26.04.15 14:19 klaus
Najnowsze wątki z tej grupy
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=