eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCzy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach?Re: Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach?
  • Data: 2016-12-26 17:53:33
    Temat: Re: Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach?
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 26.12.2016 o 14:26, Tomasz Pyra pisze:

    >> Nie, nie, nie. Mówimy o "znakach" a nie syntetycznym kierowcy.
    >
    > Przy obecnej technologii znaki mogłyby być tylko rekordami w bazie GIS do
    > której dostęp mieliby cały czas kierowcy i pojazdy autonomiczne.
    >
    > Natomiast nie wyprowadzi się tego, bo przemysł zawsze unika (i całkiem
    > słusznie) takich rewolucji, a stawia na ewolucję dotychczasowych rozwiązań.
    >
    > Rewolucyjne zmiany często są nie do przepchnięcia ze względu na koniecznośc
    > zapewnienia wstecznej kompatybilności, zmian w prawie, podejściu
    > psychologicznym itp. itd.

    I sam sobie odpowiedziałeś - "znaki" zostaną - jeśli nie blaszane, to
    przynajmniej na zasadzie jakieś łączności lokalnej droga-pojazd. Tak się
    to robi nawet w przypadku automatycznego metra - a to znacznie lepsze
    warunki ku "zniknięciu znaków" niż publiczna droga.

    >> Szczerze - nie wydaje mi się.
    >
    > Bo to jest zagadnienie wstecznej kompatybilności.
    > Zazwyczaj bardzo trudno się z nią rozstać.

    Nawet przy systemach budowanych od zera nie idzie się w twoim kierunku.
    Zresztą przy autonomicznych samochodach kompatybilnośc wsteczna jest
    ważnym wymogiem;)

    > Samochody autonomiczne na początku będą rozpoznawać znaki przeznaczone dla
    > ludzi i pewnie tak właśnie zostanie na bardzo długi czas.

    No właśnie.

    > Jak górnicy czy rolnicy będą chcieli sparaliżować ruch w mieście - okaże
    > się że wystarczy wydrukować 100 znaków drogowych "zakaz wjazdu" i
    > wyplakatować nimi miasto. Samochody autonomiczne utkną i zablokują cały
    > ruch :)

    Ogólnie na początku ciężko będzie - choćby po warszawie nie dałoby się
    jeździć, gdyby większość nei przestrzegała niepisanych reguł.

    >> Jakby to było takie fajne, to by już
    >> działało na kolei zamisat robić ETMS.
    >
    > Bo to jest właśnie ewolucja obecnych rozwiązań.

    I tak samo będzie w z autonomicznymi pojazdami.

    >>> Obecnie nie ma jakiś dużych możliwości.
    >>
    >> Wyłącz prąd w calej Europie na 2 tygodnie to pogadamy;)
    >
    > Ale energetyka to strategiczna dziedzina, z silną ochroną ze strony
    > państwowych służb specjalnych, a bezpieczeństwo cyfrowe energetyki to coś
    > czemu poświęca się sporo uwagi.
    > I wielu ludzi pracuje nad tym żeby nie było jednego wyłącznika prądu w
    > Europie.

    Eeee tam. Da się - tylko trzeba do tego mądrych ludzi. A do załadowania
    sie do ciężarówki i rozjechania pieszych wystarczy debil. Ale żeby
    shakować sterowanie większości samochodów znów debil nie wystarcz -
    potrzeba mniej więcej takich samych specy jak od blackout. A oni nie
    rosną na drzewach i niekoniecznie są na tyle niezadowoleni z życia i
    naiwni, żeby ginąć za mityczne pośmiertne dziewice.

    > A w przyszłych wojnach ataki na infrastruktuę elektroniczną przeciwnika
    > mogą odegrać całkiem istotną rolę.

    Z cała pewnością.

    > Powodem zawrócenia z tej drogi na pewno nie.
    > Natomiast pytanie czy jakieś niepoważne podejście do tematu nie spowoduje
    > wylania dziecka z kąpielą.

    Się zobaczy. Dla mnie najważniejsze jest, zeby mi pozwolili motocyklem
    dalej powozić w trybie manualnym:P

    Shrek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: