eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCzy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach?Re: Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach?
    Date: Mon, 26 Dec 2016 17:53:33 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 79
    Message-ID: <o3rhub$n1a$2@node1.news.atman.pl>
    References: <585a5238$0$5148$65785112@news.neostrada.pl>
    <o3dkpo$qjr$1@news.chmurka.net>
    <4...@g...com>
    <o3g0e7$agn$1@dont-email.me>
    <1dwo9v7z4ue6j$.1qjg2mc5zemiw.dlg@40tude.net>
    <1e7b3g109dixp$.dlg@myjk.org> <585baef7$0$650$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@m...org>
    <585bcc57$0$15206$65785112@news.neostrada.pl>
    <o3gvlb$vgp$2@node2.news.atman.pl>
    <1vc2st1kdtx0n.1sjuc828h9hbz$.dlg@40tude.net>
    <1...@g...com>
    <4...@g...com>
    <o3ockd$vp3$1@node2.news.atman.pl>
    <eoctw6rx2wcj$.4wio7ptet60b$.dlg@40tude.net>
    <o3os5i$gng$1@node2.news.atman.pl>
    <8grvex831epv$.1dt85rw97m363$.dlg@40tude.net>
    <o3qdoe$k2o$2@node1.news.atman.pl>
    <1w9clt5pfndlk$.2kne89blg064.dlg@40tude.net>
    NNTP-Posting-Host: 83.142.198.226
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1482771211 23594 83.142.198.226 (26 Dec 2016 16:53:31
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 26 Dec 2016 16:53:31 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/45.5.1
    In-Reply-To: <1w9clt5pfndlk$.2kne89blg064.dlg@40tude.net>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2596129
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 26.12.2016 o 14:26, Tomasz Pyra pisze:

    >> Nie, nie, nie. Mówimy o "znakach" a nie syntetycznym kierowcy.
    >
    > Przy obecnej technologii znaki mogłyby być tylko rekordami w bazie GIS do
    > której dostęp mieliby cały czas kierowcy i pojazdy autonomiczne.
    >
    > Natomiast nie wyprowadzi się tego, bo przemysł zawsze unika (i całkiem
    > słusznie) takich rewolucji, a stawia na ewolucję dotychczasowych rozwiązań.
    >
    > Rewolucyjne zmiany często są nie do przepchnięcia ze względu na koniecznośc
    > zapewnienia wstecznej kompatybilności, zmian w prawie, podejściu
    > psychologicznym itp. itd.

    I sam sobie odpowiedziałeś - "znaki" zostaną - jeśli nie blaszane, to
    przynajmniej na zasadzie jakieś łączności lokalnej droga-pojazd. Tak się
    to robi nawet w przypadku automatycznego metra - a to znacznie lepsze
    warunki ku "zniknięciu znaków" niż publiczna droga.

    >> Szczerze - nie wydaje mi się.
    >
    > Bo to jest zagadnienie wstecznej kompatybilności.
    > Zazwyczaj bardzo trudno się z nią rozstać.

    Nawet przy systemach budowanych od zera nie idzie się w twoim kierunku.
    Zresztą przy autonomicznych samochodach kompatybilnośc wsteczna jest
    ważnym wymogiem;)

    > Samochody autonomiczne na początku będą rozpoznawać znaki przeznaczone dla
    > ludzi i pewnie tak właśnie zostanie na bardzo długi czas.

    No właśnie.

    > Jak górnicy czy rolnicy będą chcieli sparaliżować ruch w mieście - okaże
    > się że wystarczy wydrukować 100 znaków drogowych "zakaz wjazdu" i
    > wyplakatować nimi miasto. Samochody autonomiczne utkną i zablokują cały
    > ruch :)

    Ogólnie na początku ciężko będzie - choćby po warszawie nie dałoby się
    jeździć, gdyby większość nei przestrzegała niepisanych reguł.

    >> Jakby to było takie fajne, to by już
    >> działało na kolei zamisat robić ETMS.
    >
    > Bo to jest właśnie ewolucja obecnych rozwiązań.

    I tak samo będzie w z autonomicznymi pojazdami.

    >>> Obecnie nie ma jakiś dużych możliwości.
    >>
    >> Wyłącz prąd w calej Europie na 2 tygodnie to pogadamy;)
    >
    > Ale energetyka to strategiczna dziedzina, z silną ochroną ze strony
    > państwowych służb specjalnych, a bezpieczeństwo cyfrowe energetyki to coś
    > czemu poświęca się sporo uwagi.
    > I wielu ludzi pracuje nad tym żeby nie było jednego wyłącznika prądu w
    > Europie.

    Eeee tam. Da się - tylko trzeba do tego mądrych ludzi. A do załadowania
    sie do ciężarówki i rozjechania pieszych wystarczy debil. Ale żeby
    shakować sterowanie większości samochodów znów debil nie wystarcz -
    potrzeba mniej więcej takich samych specy jak od blackout. A oni nie
    rosną na drzewach i niekoniecznie są na tyle niezadowoleni z życia i
    naiwni, żeby ginąć za mityczne pośmiertne dziewice.

    > A w przyszłych wojnach ataki na infrastruktuę elektroniczną przeciwnika
    > mogą odegrać całkiem istotną rolę.

    Z cała pewnością.

    > Powodem zawrócenia z tej drogi na pewno nie.
    > Natomiast pytanie czy jakieś niepoważne podejście do tematu nie spowoduje
    > wylania dziecka z kąpielą.

    Się zobaczy. Dla mnie najważniejsze jest, zeby mi pozwolili motocyklem
    dalej powozić w trybie manualnym:P

    Shrek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: