-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: Shrek <...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach?
Date: Mon, 26 Dec 2016 17:53:33 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 79
Message-ID: <o3rhub$n1a$2@node1.news.atman.pl>
References: <585a5238$0$5148$65785112@news.neostrada.pl>
<o3dkpo$qjr$1@news.chmurka.net>
<4...@g...com>
<o3g0e7$agn$1@dont-email.me>
<1dwo9v7z4ue6j$.1qjg2mc5zemiw.dlg@40tude.net>
<1e7b3g109dixp$.dlg@myjk.org> <585baef7$0$650$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@m...org>
<585bcc57$0$15206$65785112@news.neostrada.pl>
<o3gvlb$vgp$2@node2.news.atman.pl>
<1vc2st1kdtx0n.1sjuc828h9hbz$.dlg@40tude.net>
<1...@g...com>
<4...@g...com>
<o3ockd$vp3$1@node2.news.atman.pl>
<eoctw6rx2wcj$.4wio7ptet60b$.dlg@40tude.net>
<o3os5i$gng$1@node2.news.atman.pl>
<8grvex831epv$.1dt85rw97m363$.dlg@40tude.net>
<o3qdoe$k2o$2@node1.news.atman.pl>
<1w9clt5pfndlk$.2kne89blg064.dlg@40tude.net>
NNTP-Posting-Host: 83.142.198.226
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1482771211 23594 83.142.198.226 (26 Dec 2016 16:53:31
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 26 Dec 2016 16:53:31 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101
Thunderbird/45.5.1
In-Reply-To: <1w9clt5pfndlk$.2kne89blg064.dlg@40tude.net>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2596129
[ ukryj nagłówki ]W dniu 26.12.2016 o 14:26, Tomasz Pyra pisze:
>> Nie, nie, nie. Mówimy o "znakach" a nie syntetycznym kierowcy.
>
> Przy obecnej technologii znaki mogłyby być tylko rekordami w bazie GIS do
> której dostęp mieliby cały czas kierowcy i pojazdy autonomiczne.
>
> Natomiast nie wyprowadzi się tego, bo przemysł zawsze unika (i całkiem
> słusznie) takich rewolucji, a stawia na ewolucję dotychczasowych rozwiązań.
>
> Rewolucyjne zmiany często są nie do przepchnięcia ze względu na koniecznośc
> zapewnienia wstecznej kompatybilności, zmian w prawie, podejściu
> psychologicznym itp. itd.
I sam sobie odpowiedziałeś - "znaki" zostaną - jeśli nie blaszane, to
przynajmniej na zasadzie jakieś łączności lokalnej droga-pojazd. Tak się
to robi nawet w przypadku automatycznego metra - a to znacznie lepsze
warunki ku "zniknięciu znaków" niż publiczna droga.
>> Szczerze - nie wydaje mi się.
>
> Bo to jest zagadnienie wstecznej kompatybilności.
> Zazwyczaj bardzo trudno się z nią rozstać.
Nawet przy systemach budowanych od zera nie idzie się w twoim kierunku.
Zresztą przy autonomicznych samochodach kompatybilnośc wsteczna jest
ważnym wymogiem;)
> Samochody autonomiczne na początku będą rozpoznawać znaki przeznaczone dla
> ludzi i pewnie tak właśnie zostanie na bardzo długi czas.
No właśnie.
> Jak górnicy czy rolnicy będą chcieli sparaliżować ruch w mieście - okaże
> się że wystarczy wydrukować 100 znaków drogowych "zakaz wjazdu" i
> wyplakatować nimi miasto. Samochody autonomiczne utkną i zablokują cały
> ruch :)
Ogólnie na początku ciężko będzie - choćby po warszawie nie dałoby się
jeździć, gdyby większość nei przestrzegała niepisanych reguł.
>> Jakby to było takie fajne, to by już
>> działało na kolei zamisat robić ETMS.
>
> Bo to jest właśnie ewolucja obecnych rozwiązań.
I tak samo będzie w z autonomicznymi pojazdami.
>>> Obecnie nie ma jakiś dużych możliwości.
>>
>> Wyłącz prąd w calej Europie na 2 tygodnie to pogadamy;)
>
> Ale energetyka to strategiczna dziedzina, z silną ochroną ze strony
> państwowych służb specjalnych, a bezpieczeństwo cyfrowe energetyki to coś
> czemu poświęca się sporo uwagi.
> I wielu ludzi pracuje nad tym żeby nie było jednego wyłącznika prądu w
> Europie.
Eeee tam. Da się - tylko trzeba do tego mądrych ludzi. A do załadowania
sie do ciężarówki i rozjechania pieszych wystarczy debil. Ale żeby
shakować sterowanie większości samochodów znów debil nie wystarcz -
potrzeba mniej więcej takich samych specy jak od blackout. A oni nie
rosną na drzewach i niekoniecznie są na tyle niezadowoleni z życia i
naiwni, żeby ginąć za mityczne pośmiertne dziewice.
> A w przyszłych wojnach ataki na infrastruktuę elektroniczną przeciwnika
> mogą odegrać całkiem istotną rolę.
Z cała pewnością.
> Powodem zawrócenia z tej drogi na pewno nie.
> Natomiast pytanie czy jakieś niepoważne podejście do tematu nie spowoduje
> wylania dziecka z kąpielą.
Się zobaczy. Dla mnie najważniejsze jest, zeby mi pozwolili motocyklem
dalej powozić w trybie manualnym:P
Shrek
Następne wpisy z tego wątku
- 26.12.16 18:15 Cavallino
- 26.12.16 18:17 Cavallino
- 26.12.16 18:49 Shrek
- 26.12.16 23:24 Tomasz Pyra
- 26.12.16 23:52 Tomasz Pyra
- 27.12.16 00:16 re
- 27.12.16 00:24 re
- 27.12.16 01:12 Tomasz Pyra
- 27.12.16 07:49 Shrek
- 27.12.16 10:35 Tomasz Pyra
- 27.12.16 12:10 re
- 27.12.16 14:48 Shrek
- 27.12.16 18:10 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa
- 2024-11-09 Warszawa => Sales Executive <=
- 2024-11-09 Wrocław => SAP BTP Consultant (mid/senior) <=
- 2024-11-09 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-09 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-10 TVN donosi: Obywatelskie zatrzymanie policjanta (nie na służbie)
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=