-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin2!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrad
a.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: Czy adBlue juz jest obowiazkowy w nowych osobowkach?
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <585a5238$0$5148$65785112@news.neostrada.pl>
<o3dkpo$qjr$1@news.chmurka.net>
<4...@g...com>
<o3g0e7$agn$1@dont-email.me>
<1dwo9v7z4ue6j$.1qjg2mc5zemiw.dlg@40tude.net>
<1e7b3g109dixp$.dlg@myjk.org> <585baef7$0$650$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@m...org>
<585bcc57$0$15206$65785112@news.neostrada.pl>
<o3gvlb$vgp$2@node2.news.atman.pl>
<1vc2st1kdtx0n.1sjuc828h9hbz$.dlg@40tude.net>
<1...@g...com>
<4...@g...com>
<o3ockd$vp3$1@node2.news.atman.pl>
<eoctw6rx2wcj$.4wio7ptet60b$.dlg@40tude.net>
<o3os5i$gng$1@node2.news.atman.pl>
Date: Sun, 25 Dec 2016 23:05:06 +0100
Message-ID: <8grvex831epv$.1dt85rw97m363$.dlg@40tude.net>
Lines: 45
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89-77-179-152.dynamic.chello.pl
X-Trace: 1482703668 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 15200 89.77.179.152:13255
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2596105
[ ukryj nagłówki ]Dnia Sun, 25 Dec 2016 17:29:39 +0100, Shrek napisał(a):
>> Ale praca programisty doskonale się skaluje na ilość pojazdów, a każdy
>> ezgeplarz znaku drogowego trzeba wykonać i postawić.
>
> Nijak się nie skaluje.
Co się nijak nie skaluje?
Oprogramowanie wykonuje się raz i potem się je utrzymuje, a koszty tego są
pratkycznie jednakowane bez znaczenia, czy użyte to będzie w 100 autach czy
w 100mln.
Więc skaluje się doskonale.
> Jeśli zamiast znaku ma być czujnik i jakiś kanał
> łącznościi, to ten czujnik i kanał łączności musi być nieważne ile
> pojazdów tam będzie jeździć.
Znaki przy drodze można zastąpić bazą GIS z informacjami gdzie jak należy
jechać. Żadna infrastruktura przy drodze nie będzie potrzebna.
Samochody autonomiczne mogłoby korzystać z tych informacji bezpośrednio, a
samochody kierowcane przez ludzi, wyświetlać te informacje na takiej
zasadzie jak obecnie Opel Eye czy podobne systemy.
>> Ja się zastanawiam nad jeszcze jedną konsekwencją.
>> Możliwość ataku na te wszystkie programowalne, samosterujące, samochody.
>
> To tylko jeszcze jedna możliwość - nie wiem czy to coś zmienia -
> potencjalnych możliwości już jest bez liku.
Obecnie nie ma jakiś dużych możliwości.
Dziś można zaatakować najnowsze samochody w sposób który w najlepszym razie
spowoduje po prostu trochę przypadkowych wypadków.
W najlepszym razie, korzystając z automatycznej aktualizacji, zdalnie
uruchomić stojące samochody i ruszyć nimi pełnym gazem do przodu czy w
przypadkowym kierunku. Raczej nic więcej.
Atak owszem spektakularny, ale strategicznie nieistotny.
A samochody autonomiczne to już będzie zupełnie inna bajka - tu można
samochodów użyć w ataku przeciw konkretnym celom cywilnym czy wojskowym.
Zrobić taki zamach podobny jak w Berlinie, tylko z użyciem nagle i
jednocześnie ogromnej ilości samochodów.
To już będzie prawdziwie niebezpieczne.
Następne wpisy z tego wątku
- 26.12.16 07:35 Shrek
- 26.12.16 14:26 Tomasz Pyra
- 26.12.16 14:48 s...@g...com
- 26.12.16 15:00 s...@g...com
- 26.12.16 15:17 Tomasz Pyra
- 26.12.16 15:46 s...@g...com
- 26.12.16 15:50 s...@g...com
- 26.12.16 17:53 Shrek
- 26.12.16 18:15 Cavallino
- 26.12.16 18:17 Cavallino
- 26.12.16 18:49 Shrek
- 26.12.16 23:24 Tomasz Pyra
- 26.12.16 23:52 Tomasz Pyra
- 27.12.16 00:16 re
- 27.12.16 00:24 re
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
Najnowsze wątki
- 2024-12-16 W telefonie brak szufladki na drugą kartę SIM
- 2024-12-16 Szukam monitora HDMI ok. 4"
- 2024-12-16 Poznań => Key Account Manager <=
- 2024-12-16 Akwarium w aucie
- 2024-12-16 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-12-16 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2024-12-16 Gdańsk => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-16 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-12-16 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-16 Białystok => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Po
- 2024-12-16 Warszawa => Programista Microsoft Dynamics 365 Business Central <=
- 2024-12-16 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2024-12-16 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-16 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-16 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=